..: Aktuality a články :..

obrazekAnketa a Downloady - Nová anketa je na téma: "Které vozidlo bude dříve schválené pro pravidelný provoz s cestujícími?" a možnosti Pendolino, Marfuša nebo ani jedno. Anketa je opět pod menu. Děkujeme za účast.
Stará anketa: Kdybyste mohli rozhodnout o přestěhování stanice Brno hl.n. z centra, přestěhovali byste ji? PRO hlasovalo 82 lidí a PROTI 363.

obrazekLouny - Zdá se to neuvěřitelné, ale v důsledku snižovaní stavů na ČD a v důsledku momentální nadbytečnosti bude v nejbližším měsících ukončen provoz jednoho z největších DKV v republice - Depa kolejových vozidel Louny. Jednotlivé Provozní jednotky a Střediska lokomotivních čet budou rozděleny mezi ostatní DKV takto: PJ Chomutov, PJ Most a SLČ Lovosice pod DKV Ústí nad Labem; PJ Rakovník a PJ Lužná u Rakovníka pod DKV Plzeň; býv. PJ Kladno (dnes SLČ Kladno) a PJ Kralupy nad Vltavou připadnou DKV Praha. Hnací vozidla budou rozdělena do adekvátních DKV.

informaceLiberecko - České dráhy nabízejí cestujícím již druhou relační slevu. Po relačce Praha - Brno vyhlásily slevu na trase Turnov - Liberec a zpět. Cestující si zakoupí jízdenku jedním směrem a zpět mohou jet na tu samou jízdenku. Tudíž jedou tam i zpátky, ale jízdenka je jednosměrná. Nejvíce ušetří držitelé např. junior pasu. Hlavní podmínkou je, že cestující musejí odjet z Turnova v 6:37 vlakem 5400 (854 a 021) a zpět jakýmkoliv vlakem nejpozději do následujícího dne 6:00 hodin ráno. Tuto nabídku zavedly ČD na žádost Libereckého kraje, protože chvíli po tomto vlaku odjíždí autobus, který již kapacitně nestačí. Nabídka platí zatím do konce června a poté se rozhodne, zda bude nabídka zachována.

informacePlzeň - Žel. Ruda - Jelikož se v době prvních jarních prázdnin a světového poháru očekává zvýšená frekvence cestujících na trati Plzeň - Železná Ruda, budou vlaky na této trati posíleny a některé budou zavedeny navíc.
30. ledna a 2. - 8. února 2004
Plzeň hl.n. odjezd 7:22, Plzeň zastávka (7:25), Dobřany (7:38), Přeštice (7:48), Švihov u Klatov (8:01), Klatovy (8:18), Hamry - Hojsova Stráž (8:57), Hojsova Stráž - Brčálník (9:05), Špičák (9:13), Železná Ruda město (9:20), Železná Ruda příjezd 9:28.
30. ledna a 2. - 6. února 2004

Železná Ruda odjezd 16:46, Železná Ruda město (16:56), Špičák (17:04), Hojsova Stráž - Brčálník (17:09), Hamry - Hojsova Stráž (17:15), Zelená Lhota (17:25), Dešenice (17:33), Nýrsko (17:39), Janovice nad Úhlavou (17:47), Klatovy (18:02), Švihov u Klatov (18:12), Přeštice (18:24), Dobřany (18:35), Plzeň zastávka (18:48), Plzeň hl.n. příjezd 18:51.
7. a 8. února 2004

Železná Ruda odjezd 16:00, Železná Ruda město (16:11), Špičák (16:19), Hojsova Stráž - Brčálník (16:24), Hamry - Hojsova Stráž (16:30), Zelená Lhota (16:40), Dešenice (16:47), Nýrsko (16:53), Janovice nad Úhlavou (17:01), Klatovy (17:16), Švihov u Klatov (17:26), Přeštice (17:38), Dobřany (17:49), Plzeň zastávka (18:01), Plzeň hl.n. příjezd 18:04. Ve vlacích platí kompletní tarif ČD TR 10 včetně všech slev a výhod, ale není možné cestovat na jízdenky IDS Plzeňska. Zdroj:ČD

informaceRejpal a Marfuša - Ve čtvrtek se konala přeprava jednotky řady 680.001 ČD (Rejpal) v trase Nymburk - Kolín - Velim - ŽZO. Jednotka jela z Nymburka poté, co jí byly v PJ Nymburk přesoustruženy nákolky na profil UIC na mimoúrovňovém soustruhu. Jednotka do Nymburka dorazila v pondělí před polednem. nyní bude nadále najíždět kilometry na velkém okruhu, což je složité, protože přes den má okruh pronajat firma Bombardier a tak jednotka 680 ČD může jezdit pouze v noci a o víkendu.
Marfuša se na ŽZO po delší době objevila v sobotu odpoledne, když tam jela po zkušebních jízdách mezi Pardubicemi a Přeloučí. Ven vyjela zatím naposled v pondělí 26.1., kdy probíhaly zkoušky mezi stanicemi Pečky a Úvaly. Poté se jednotka přesunula na ŽZO Cerhenice, kde bude kroužit na malém zkušebním okruhu.

obrazekU Českých drah se budou utahovat opasky. Nechystá se jen redukce provozních pracovišť v dopravě, v depech kolejových vozidel či u SDC. Redukovat se bude i v zásobovacím odboru (O 8) - tedy v železničních zásobovacích skladech. Důvodem k tomuto kroku je především nadměrný stav zásob ve skladech jednotlivých SDC a DKV, což je finančně náročné. Nová koncepce počítá s tím, že ve skladech bude k dispozici pouze nejnutnější počet zásobních dílů. Potřebné náhradní díly budou pak dodávány přímo výrobcem v případě potřeby, aniž by byly skladovány. Uvedené opatření bude mít samozřejmě dopad i na zaměstnanoct, neboť dle koncepce ČD mají do budoucna zůstat pouhé tři zásobovací sklady - v Plzni (náhradní díly na osobní vozy), v Praze (stejnokroje a ochranné pomůcky) a v České Třebové (náhradní díly na lokomotivy). Efektivnost tohoto kroku ukáže až budoucnost, ale již na první pohled je zřejmé, že této koncepci schází smysluplnost a dostatečné racionální základy. Distribuce jednotlivých náhradních dílu se totiž nejen prodraží, ale i prodlouží.

obrazekR 666 Junák - Asi ne náhodou se rychlíku R 666 JUNÁK přezdívá Antikrist... Poslední dobou snad není dne, aby ho nepostihla nějaká mimořádnost (to asi proto, že s ním teď často jezdím:-) Pominu-li na Nový rok strženou trolej a jiné záležitosti, které ale byly "daleko" od sebe, tak pravá smršť začala v neděli 11. ledna, kdy v tom byl ještě R 666 nevinně, R 437 se střetnul na přejezdu v Chropyni s autem na přejezdu s funkčním PZZ (řidička usmrcena), získal 23 minut, které ale cestou hravě stahnul a dojel včas. Den na to ale už to bylo horší, srazil necelý kilometr před zastávkou Vladislav civilní osobu a železniční doprava tam pak víc jak hodinu a půl stála; sám si odvezl +100 a i ostatní vlaky čekaly. Junák nakonec dovezl do cílové stanice jen něco přes hodinu, ale to jsem ještě netušil, co se stane v neděli... Ten den nezačal vůbec dobře, R 621 strhnul při odjezdu ze Zábřehu na zhlaví trolej a vlaky musely jezdit odklony - Ex 141 a 142 přes Brno, R 706 přes Šumperk. Ale i na Junáka se mělo ten den dostat, z Brna byl veden brejlovcem 754.043; vlak uvázl mezi stanicemi Bransouze a Luka na Jihlavou a na zadním stanovišti byl zjištěn požár, který poškodil i první vůz soupravy (AB). Tato nehoda měla dalekosáhlé následky, které bylo možno pozorovat na značné části jižního území Čech: R 666 +127, 4816 +101, R 1561 +84 a další. Postiženo ale bylo i bývalé táborské křídlo tohoto rychlíku, Sp 1764 zřejmě čekal a měl tak přes hodinu a půl zpoždění, jelikož ale motorový vůz a četa z tohoto vlaku má poté pokračovat na flamendru do Budějovic a zpět (8435/8035/8058), zastoupil první dva jmenované vlaky Sp 1967 svým zastavováním a na (můj oblíbený:-) Os 8058 byla sehnána náhradní četa. Z pořízeného bonusu nakonec přivezl sympatických 87 minut. V tomto kontextu mi pak připadlo pondělní desetiminutové zpoždění, způsobené poruchou výhybky v Kamenném Malíkově, jako náznak, že by už zase mohl začít jezdit včas, jak jsem u něj zvyklý. Inu, jak na Nový rok, však všichni víte, co se říká...

19.1.2004 - 21:46 - Fotografie Marfuši a Pendolina mimo zkušební okruh

obrazekMarfuša a Pendolino - Včera a dnes jsme stopovali dvě zajímavá vozidla, která byla mimo cerhenický zkušební okruh. Včera jsme jeli do Žďáru nad Sázavou, kde jsme vystopovali Marfušu, která se právě připravovala k vykonávání jízdních zkoušek mezi Žďárem a Havlíčkovým Brodem rychlostí 120 km/h. Jednotka bude zkušebně jezdit až do 26.1.2004. Sepsal jsem podstatné informace a také jsem přidal několik fotografií ze včerejška jako článek.
Druhým vozidlem je naše pendolino, které jelo ze ŽZO do Nymburka na výměnu kol. Martin Hanzal jej zachytil v Kolíně a při cestě do Nymburka. Fotografie naleznete v článku vše o 680.

informaceAktuality - České dráhy oznámily, že v nejbližších dnech bude vydána druhá várka Traťových jízdních řádů 2003/2004. Od 1.2. má být snížena také cena ze 60 na 48 Kč.
Tento týden byly zveřejněny statistiky nehod na železničních přejezdech za rok 2003. Celkem bylo na přejezdech zaznamenáno 298 střetnutí s drážním vozidlem a zemřelo při nich 63 lidí. V roce 2002 se stalo 235 střetů a zemřelo 24, takže se počet nehod i mrtvých dramaticky zvýšil. Většina střetů se paradoxně stala na přejezdech vybavených pouze blikači.
České dráhy se rozhodly, že od února začnou přebírat další pendolina. Druhá jednotka má přijít začátkem února a každý měsíc další až do čevence. Druhá jednotka měla do ČR přijít již v září, ale kvůli technickým problémům první jednotky a problémy s dokumentací ČD přebírání jednotek pozastavily.
Motorová jednotka dovezená z Ruska a vyrobená v podniku Metrovagonmaš Mytišči je nyní zkoušena mimo Železniční zkušební okruh Cerhenice. Například ve čtvrtek byla zkoušena mezi Lysou nad Labem a Dřísy a nyní bude zkoušena na dalších tratích ČD až do 26.1.2004. Tyto zkoušky byly povoleny drážním úřadem a jednotka při nich bude jezdit rychlostí až 132 km/h.

obrazekŠumpersko - 1. normálně rozchodnou soukromou trať 293 Šumperk Kouty nad Desnou/Sobotín čeká k 1. změně jízdního řádu 2003/2004 dne 29.2.2004 optimalizace veřejné dopravy a tím rušení spojů, to co se dříve Železnici Desné (ŽD) a SOŽ podařilo, to nyní ŽD a Connex Morava téměř pohřbí. Vlaky Šumperk - Kouty n.D. budou v prac dny (X) o pár chudší a v (6), (+) o dva páry, vlaky z Velkých Losin do Šumperka v (X) o 2 páry v (6), (+) o tři páry; Vlaky ze Šumperka do Sobotína v (X) o 4 páry a v (6), (+) o neuvěřitelných sedm párů!!! Zdroj: Železničář 2/04.

informaceTrať 091 - Z důvodu výluky dojde v úseku Kralupy n. Vlt. - Praha (trať 091) k následujícím změnám:
Od 8:00 dne 23. 1. do 24:00 dne 25.1.2004 VŠECHNY vlaky, které jsou podle pravidelného jízdního řádu končící nebo výchozí ze stanice Praha Masarykovo nádraží, budou mimořádně ukončeny, nebo budou výchozí ze stanice Praha - Holešovice.První vlaky, které pojedou do nebo z žst. Praha - Holešovice, budou vlaky 9641 a 9642.Vlaky budou ze stanice Praha - Holešovice odjíždět o 4 minuty později oproti pravidelnému odjezdu ze žst. Praha Masarykovo nádraží. Náhradní přeprava cestujících z Prahy - Holešovice do Prahy Masarykova nádraží bude provedena MHD. Cestujícím budou bezplatně vydávány jízdenky MHD po předložení platného jízdního dokladu ČD v osobních pokladnách žst. Praha - Holešovice. Rychlíky z trati 110 budou vedeny odklonem.

informaceOSŽ - Odborové svazy Českých Drah v Královéhradeckém, Pardubickém a Libereckém kraji žádají po generálním ředitelství ČD zastavení změn, po kterých by mělo železnici opustit až 7000 řadových zaměstnanců. Jejich požadavky mohou být podpořeny výstražnou stávkou, kvůlí níž se již v těchto dnech tvoří stávkové výbory. Odboráři ze severovýchodních Čech se tak připojili ke svým kolegům z Ústecka a Karlovarska. I tam již odbory začaly zřizovat stávkové výbory. Odborový předák Jaromír Dušek minulý týden uvedl, že chystané propouštění na drahách by mohlo vést ke stávce ještě v lednu. Jen v železničních stanicích v obvodu Hradeckého, Pardubického a Libereckého kraje je chystanými změnami ohroženo přes 400 lidí na postech výpravčích, signalistů, závorářů a administrativy. Celkem je v těchto profesích v oblasti zaměstnáno asi 5500 lidí, z nichž asi 70 procent je v odborech. Vedení drah uvedlo, že firma do konce ledna s odbory bude jednat. Celkový počet propuštěných zaměstnanců bude do značné míry záviset na výsledcích hospodaření za rok 2003. Zhruba 70% propuštěných zaměstnanců by mělo odejít do řádného důchodu či na sociální program. Dle ČTK zpracoval

bleskovkaBrno - Zaměstnanec plzeňské firmy, která chtěla od Českých drah odkoupit cisternové vozy, zemřel 13.1. v žst. Brno - Královo pole. Čtyřiapadesátiletý muž při prohlídce vozů vylezl bez vědomí odpovědných zaměstnanců ČD na jednu z cisteren, kde zavadil o trolej trakčního vedení. Po zásahu elektrickým proudem (25 kV) byl muž na místě mrtev a přivolaný lékař mohl pouze konstatovat smrt. Jedná se již o několikátý případ usmrcení osob po kontaktu s trakčním vedením. K zásahu elektrickým proudem však nemusí dojít jen kontaktem s trolejí trakčního vedení. V případě těsného přiblížení se k trolejím se i vzduch stává vodičem!!! K včerejšímu případu dodává, že inspekce případ uzavřela s tím, že za nehodu nejsou odpovědni zaměstnanci ČD.

obrazekIBŽD - Zpravodajský server idnes.cz informoval o tom, že Inspekce bezpečnosti železniční dopravy (IBŽD) dospěla ke konkrétním závěrům ve vyšetřování srážky rychlíku R930 s nákladními vozy u Vyškova dne 9.12.2003 v dopoledních hodinách. Připomínám, že v plně obsazeném vlaku byl lehce zraněn jeden cestující. Celková škoda se odhaduje na 900 tisíc korun. Trať Brno-Přerov stála asi pět hodin. IBŽD v rámci vyšetřování uspořádala rekonstrukci události. Z vyšetření vyplývá, že chybu udělala nejen četa, které prázdný nákladní vagon ujel, ale i další pracovníci drah. Dle mluvčího IBŽD Jana Kučery se této mimořádné události dalo zabránit. Celý případ by měla ispekce uzavřít do 8.2., kdy padnou konkrétní obvinění. Viníkům hrozí nejen postih od zaměstnavatele, ale i trestní řízení. (foto - Monika Tomášková, idnes.cz)

obrazekZápadní Čechy - V noci na dnešek padal mokrý sníh, ale stromy pod jeho tíhou praskaly a jejich větve nebo celé stromy padaly i na železniční tratě. Provoz byl v noci narušen na trati mezi Plesnou a Vojtanovem, kde vlaky jezdily z obou stran kyvadlově k místu, kde stromy popadaly. Cestující v tomto místě přecházeli z vlaku na vlak. I na hlavní trati mezi Plzní a Chebem se stromy a mokrý sníh postaraly o poškození trolejového vedení (v 0:10). Provoz byl obnoven až ve tři ráno a vlaky jezdily v čele s motorovými lokomotivami. Dopoledne bylo vedení opravováno a nyní by již mělo být vše v pořádku. I v dalších místech západních Čech byly problémy se stromy, ale v spoučasné době by měl být provoz v normálním stavu.

« Novější zprávy | 1 ... 483 484 485 486 487 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 08:00
zapadá v 16:05