..: Pro osoblažskou trat byla zakoupena parní lokomotiva Resita :..
obrazekSlezsko - Úzkorozchodnou parní lokomotivu RESITA na rozchod 760 mm zakoupila obecně prospěšná společnost"1. parní úzkorozchodná společnost"
se sídlem v Bohušově. Na její nákup a zrestaurování poskytl Moravskoslezský kraj ze svého loňského rozpočtu 3, 5 milionů korun.
Lokomotiva, vyrobená v roce 1955 v Rumunsku, byla v úterý 6. ledna přivezena do Krnova."Nejprve je ji nutno opravit. Předpokládáme, že to bude trvat tak 4 až 5 měsíců, " uvedl Jaromír Foltýn, předseda představenstva 1. parní úzkorozchodné společnosti. Znamená to, že čtyřiadvacetitunová lokomotiva bude rozebrána. Mechanické opravy provede společnost Olpas Moravia, parní kotel musí opravit odborníci zřejmě z Českých Velenic."Nechci nic slibovat, ale rádi bychom na trať vyjeli letos v květnu, " dodal Foltýn s tím, že historický vlak může převážet až 100 lidí. Pro ně budou zrekonstruovány tři vozy, které společnost zakoupila společně s lokomotivou.
V první fázi bude vlak na úzkorozchodné trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha jezdit nepravidelně, tedy o víkendech. Výhledově by chtěla společnost zajistit pravidelnou dopravu, o čemž však musí ještě jednat s Českými drahami.
Náměstek hejtmana Josef Jalůvka přirovnal tento záměr k první sněhové kuličce, na kterou se začne nabalovat další sníh, až vznikne sněhulák:"Historický vlak je významným turistickým lákadlem. Budou se rozvíjet další a další aktivity. Věřím, že to pozvedne ekonomiku, zaměstnanost a nastartuje další činnost.
Tisková zpráva Moravskoslezského kraje. Zaslalo vydavatelství Pelmel.cz; děkujeme
Na přiloženém snímku je zmíněná parní lokomotiva RESITA.

Kubze Poslat mail autorovi | 8.1.2004 (0:13)
Související zprávyopen/close
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko