..: Aktuality a články - Německo :..

ice_dBerlín - Po 15 letech provozu se Německé dráhy (DB) rozhodly zmodernizovat soupravy ICE 1. Projekt modernizace se týká 59 souprav, bude proveden v dílnách v Norimberku a měl by skončit v roce 2008. Soupravy budou mít nové barevné provedení, moderní sedačky a stolky a nové koberce. Jejich vybavení by mělo odpovídat soupravám ICE 3. Rekonstrukce interiéru se týká i bistra či restauračního oddílu. Díky celkové obnově se bude moci zvýšit počet míst o 60.
Před 15 lety neexistovalo vybavení, které odpovídá dnešní době. Jedná se např. o elektronické rezervace míst, informační systém pro cestující či zásuvky u místa cestujícího. Obnoven bude také systém klimatizace. DB si od modernizace slibují provoz jednotek v dalších 15 letech. V současné době má každá z 59 jednotek ICE 1 ujeto více než 7 mil. km.
První zmodernizovaná souprava bude k dispozici ve 2. čtvrtletí letošního roku. Všechny soupravy by měly být obnoveny do změny jízdního řádu v roce 2008.
Při obnově 59 jednotek je nutné zajistit 42.000 nových sedaček, 40.000 m2 koberců, více než 5.000 stolků, 11.000 ks žaluzií či 42.000 elektronických displejů pro rezervace

6.4.2005 - 22:06 - 50% sleva mezi Německem a Rakouskem

taurusBerlín/Vídeň - Od 1.4.2005 poskytují DB AG 50% slevu na vlaková spojení mezi Německem a Rakouskem z obyčejného zpátečního jízdného v 1. i ve 2. třídě. Aby mohla být přiznána poloviční sleva, musí mezi oběma jízdami být noc ze soboty na neděli, anebo se musí jízda uskutečnit v sobotu či v neděli. Ke změnám došlo i u 25%ní slevy (SparPreis 25), kdy již není podmínkou noc ze soboty na neděli a cestovat se tak může kterýkoliv den.
Minimální doba předprodeje je 3 dny a na jízdence musí být uvedeny konkrétní spoje, které cestující využije (Zugbindung). Ve vlacích, které nejsou uvedeny na jízdence, je jízdenka neplatná. 25 a 50%ní slevy lze použít s příplatkem i v lůžkových a lehátkových vozech.

ice-tKolín nad Rýnem - Od 4.4. do 10.12.2005 je možné cestovat mezi Kolínem nad Rýnem a Londýnem rychlovlaky Thalys, Eurostar a ICE se speciální slevou. Cena jednoduché jízdenky ve 2. třídě v úseku Köln am Rhein - London Waterloo Int. je 49 €. Nabídka platí do vyprodání míst ve vlacích společností Eurostar, Thalys International a Deutsche Bahn. Jízdní doba mezi Kolínem nad Rýnem a Londýnem trvá s krátkým přestupem v Bruselu okolo 5 hodin.
Slevou London-Spezial chtějí železniční společnosti zvýšit konkurenceschopnost vlaků v porovnání s leteckou dopravou, zejména s nízkonákladovými leteckými společnostmi. Výhodou železniční dopravy je příjezd přímo do centra města, není nutné používat taxi či dlouho čekat na odbavení na letišti. Výhledově do roku 2007/2008 se počítá s dalším rozšířením počtu spojů a zkrácením jízdních dob. Očekává se dostavba vysokorychlostních úseků tratí v Belgii a ve Velké Británii.

Berlin - 1. dubna slaví DB 75. výročí autovlaků. Tehdejší Německá říšská dráha (Deutsche Reichsbahn) umožnila poprvé 1. dubna 1930 naložení auta jako "cestovního zavazadla". Více než 50 nádraží mezi Štětínem a Stuttgartem bylo připravených tuto novinku přijmout. V roce 1996 založila DB dceřinou společnost DB Autozug GmbH s cílem vytvořit nabídku orientovanou na zákazníka a zvýšit konkurenci. Předně jsou to rodiny a senioři, kteří nejvíce využívají těchto služeb. Ke známým lokalitám (jako jsou Francie, Itálie, Rakousko) se letos přidá i chorvatská Rijeka. Pro české občany je nabídka společnosti DB Autozug také velice zajímavá, protože vedle výhodných příjezdů/odjezdů přípojných vlaků z/do ČR nabízí německá dráha také velké spektrum slev (nejznámější je SparNight).
SPAR NIGHT je kombinace jízdenky a rezervace, vztahuje se vždy na určitý noční vlak (CNL, DNZ, EN, UEx) a nelze ji vracet ani měnit (v tomto se velice podobá nabídce SparPreis), počet jízdenek uvedených do prodeje je omezen. Vydává se v těchto variantách:
SN29 - jízdenka, rezervace sedadla, cena: 29,00 €
SN39 - jízdenka, rezervace lehátka (6), cena: 39,00 €
SN49 - jízdenka, rezervace lehátka (K2)/(4), cena: 49,00 €
(více cen na www.sparnight.de)

Hamburg - Magazín „Der Spiegel“ objevil u DB nový případ korupce. Při nákupu náhradních dílů nebylo vypsáno žádné výběrové řízení a zakázka byla udělena jednomu nejmenovanému podnikateli ze Šlesvicka-Holštýnska – koncerny Bombardier a Siemens naproti tomu uvádějí, že by byly schopné dodat dané díly lépe a levněji. Kriminální policie prohledala kanceláře technického nákupu DB v Berlíně a Mnichově a byt podnikatele, kde našla dopisy a soubory týkající se obchodu. Vnitřní kontrola DB zjistila již v minulosti podobné praktiky a v létě minulého roku udělila také pokuty. Od roku 2001 má všechny zakázky nad 5 milionů Euro posuzovat vedení firmy.

ice-t_smallBerlín - Po celém Německu lze od 4. 4. do 15. 5. 2005 cestovat na slevu Frühlings-Spezial za 29 eur. Na jízdence musí být uvedeno přesné datum, trasa a číslo vlaku, které nelze měnit . Počet míst ve vlaku je omezený. Jízdenka za 39 eur platí do Vídně, Curychu, Bruselu a Amsterdamu ze všech koutů SRN. Doba předprodeje je minimálně 3 dny a začíná 1. 4. 2005. Uvedené ceny platí při koupi v DB automatech a přes internet. Při koupi jízdenky na nádraží je cena o 5 eur vyšší. Vždy jeden úsek musí být uskutečněn ve vlacích vyšší kategorie (ICE, IC, EC) nebo v nočním vlaku (DB NachtZug - kromě spojení z Berlína do Bruselu, CityNightLine) s příslušným příplatkem.

Slevu pojmenovanou po příslušném ročním období zavedly DB AG poprvé v létě 2004 (Sommer-Spezial) a zájem o tuto slevu byl obrovský.

Pro porovnání: cesta z česko-německé hranice do Hamburgu stojí 1 osobu bez slevy vlakem EC Kč 2.200,--, se slevou Frühlings-Spezial za uvedených podmínek vyjde cesta o Kč 1.300,-- levněji.

Německo - Stále častěji prodává dráha (DB) zbytečně drahé jízdenky. Šance na získání výhodné jízdenky je relativně malá. Nezávisí to na prodejci, nýbrž na rezervačním systému a počítačovém softwaru. Nadace na ochranu spotřebitele provedla zkoušku cen u německých drah. Využila všech forem prodeje – přepážka, telefon, automat i internet – výsledek byl z velké části jen „dostatečný“.

Velice zřídka byl prodavačem, který dobře neznal danou trasu, využit potenciál slevové karty BahnCard25, regionální síťové jízdenky (Ländertickets) nebo zvláštní nabídky SparPreis a spíše důvěřoval nabídce z počítače. Často byla také doporučována cesta v ICE, přestože se nabízela alternativa IC. 3 ze 4 prodejců nabídli zlevněnou variantu až po žádosti testera.

DB by měla zlepšit nejen lepší informovanost zákazníka, ale také by měla provést korektury v systému, aby mohla obstát v konkurenci s levnými leteckými přepravci.

Nadace na ochranu spotřebitele (Německo)

iceNěmecko - „Jet ve dvou, platit za jednoho“, toto je možné s BahnCard50. Srovnání ukazuje, že s BahnCard50 cestují 2 osoby výhodněji než autem. Pokud má BahnCard50 pouze 1 osoba, druhá získá tzv. slevu „Mitfahrer-Rabatt“. Dohromady cestují tedy 2 osoby za cenu jedné. BahnCard50 se vyplatí take při méně častých jízdách.

Srovnání (0,53EURO/1 KM, vůz střední třídy, dle ADAC):

München – Hamburg, 2 osoby, základní cena (ICE) 222,00 EURO (s BahnCard50: 111,00 EURO) Porovnání: Auto 232 EURO Doba jízdy: Auto 7:40 h, Vlak od 6:00 h

Nürnberg – Köln, 2 osoby, základní cena (ICE) 138,00 EURO (s BahnCard50: 69,00 EURO) Porovnání: Auto 140,00 EURO Doba jízdy: Auto 4:10 h, Vlak od 3:31

eu-zdarma_smallPraha - Od 6.3.2005 platí 1. změna jízdního řádu 2004/2005. S touto změnou dochází i ke změně podmínek přepravy v mezinárodním rychlíku 378/379 Kopernikus v úseku Praha hl. n. - Berlin Lichtenberg, který veze přímé vozy pro/od vlaku NZ 1948/1949 Ostseebad Binz - Berlin Lichtenberg - Hannover - Dortmund/Hagen.
V úseku Praha hl. n. - Berlin-Lichtenberg je povolena přeprava bez rezervace místa k sezení (v úseku Praha hl. n. - Děčín hl. n. byla přeprava bez rezervace možná již od 18. 12. 2004, kdy jel tento vlak poprvé).
V rychlíku Kopernikus je možné využít nabídku SparNight (zahrnuje rezervační i jízdní doklady; jízdenka platí na určitý den, vlak a konkrétní místo; počet míst ve vlaku za zvýhodněnou cenu je omezen, místo k sezení - od 29 eur, lehátko 6 míst - od 39 eur, lůžko 3 místa - od 59 eur).

ICE_d_smallKodaň - První jarní den udělovala Mezinárodní asociace poskytovatelů stravovacích služeb v dopravních prostředcích (ITCA) ocenění za kvalitu a úroveň služeb poskytovaných v letadlech a ve vlacích. První cenu za služby ve vlaku získaly DB Fernverkehr AG (dálková doprava) za minibarový způsob obsluhy cestujících v rychlovlacích ICE. Tato forma obsluhy je provozována i ve vybraných vlacích na území ČR a také v pendolinu. Obsluha nabízí teplé i studené nápoje a malá jídla (sandwiche, oplatky...) přímo na místě cestujícího.

eu-zdarma_smallDortmund - 1.4.2005 oslaví společnost DB AutoZug 75 let od svého založení v roce 1930. Těm, kdo si zarezervují jízdu autovlakem od 1.4. do 30.5.2005, bude automaticky poskytnuta sleva 25% na jakékoliv trase. Pro všechny, kteří oslaví na "apríla" 75. narozeniny, je připraven dárek v podobě jízdy včetně osobního automobilu zcela zdarma! Pro obě nabídky je vyhrazeno 30.000 míst ve vlacích společnosti DB AutoZug, které jezdí například do Rimini, Rijeky, Avignonu, Innsbrucku, Westerlandu či Sassnitzu.

100_2622_smallDuisburg - Po 16 dnech přijel z Číny do Německa první zkušební nákladní vlak s koksem. Vlak byl vypraven 1. 3. 2005 z Hohhotu a svou jízdu ukončil v Duisburgu po 9.814 km, souprava se skládala ze 101 kontejnerů a byla dlouhá 1.000 m. Trasa vlaku vedla z Číny přes Mongolsko, Rusko, Bělorusko a Polsko do Německa a doba jízdy byla kratší než přeprava na záoceánské lodi. Celkový náklad činil 2.000 tun koksu. Během přepravy se 2x měnil rozchod kolejí - poprvé na čínsko-mongolské hranici (Erljan/Dsamin-Ude) a podruhé na bělorusko-polské hranici (Brest/Malaszewicze). V budoucnu se očekává vypravování 2 - 3 nákladních vlaků z Číny do Evropy, zejména s koksem, magnesitem a tuhou. Přepravu vlaku zajišťovaly DB-Güterbahn RAILION, které jsou vedoucím přepravcem v oblasti nákladní dopravy v Evropě. Denně vypravují 5.500 nákladních vlaků v Evropě a 100.000 kamionů, přičemž zaměstnávají více než 26.000 pracovníků. V současné době jezdí běžně vlaky z Číny přes Moskvu do Německa. Mezi nejznámější nákladní vlaky patří Ost- und Westwind nebo Russland- und Europa-Express.

Bombardier Transportation obdržel od švédského regionu Skane zakázku na výrobu osmi třívozových elektrických jednotek. Hodnota objednávky činí přibližně 58 milionů Eur. Region Skane objednal již dříve 32 vlaků Öresund.

BERLIN - Na mistrovství světa se nebude točit jen míč, ale i doprava. Německo se chce ukázat jako správný hostitel. Ulice, koleje, nádraží a zastávky se ukáží v novém, svěžím světle. „Jako dráhy jsme připraveni umožnit fotbalovým fanouškům komfortní, rychlé a výhodné cestování“, oznámil H. Mehdorn (DB). „Mezi skoro všemi pořadatelskými městy je zajištěno již dnes vynikající, nepřekonatelné spojení z pohledu jízdní doby a komfortu. Velká nádraží jako v Kolíně nad Rýnem, Frankfurtu nad Mohanem, Hannoveru nebo Lipsku jsou již top-moderní.“ V Berlíně bude před prvním výkopem dokončeno severo-jižní spojení a nádraží Papestrasse, Potsdamer Platz a hlavní nádraží (Lehrterbahnhof). V současné době se v místech konání vytváří propojení železnice s autobusy a tramvajemi. Poprvé v historii mistrovství světa bude návštěvníkům stadionů nabídnut i tzv. „Kombiticket“, který současně slouží i jako jízdenka pro městskou hromadnou dopravu a příměstskou dráhu. Vstupenka na utkání opravňuje držitele nejen k jízdě na stadion a zpět, nýbrž nahrazuje denní jízdenku, která platí od začátku do ukončení provozu. Správa pro rozvoj města Berlína (Výtah z tiskové zprávy) Svaz německých přepravců

Německo - DB AG a T-Mobile mají společný cíl: první bezdrátový přístup k internetu v ICE. V rámci společného projektu Railnet startuje letos pilotní provoz, kdy bude tato technika instalována do vysokorychlostních vlaků. Provoz, dnes velice úspěšné služby, „Rail und Mail“ W-LAN-Service převezme společnost T-Mobile. Na veletrhu CeBIT 2005 v Hannoveru podepsali H. Mehdorn (DB), K.U.Ricke (Deutsche Telekom) a R.Obmann (T-Mobile Int.) vzájemnou spolupráci. „Se službou Railnet se staneme pro zákazníky ještě zajímavější. Připojit se k bezdrátově k internetu z nádraží a ICE bude možné od roku 2006“, řekl předseda představenstva DB Hartmut Mehdorn. Zkušební provoz startuje na podzim roku 2005 mezi Kolínem nad Rýnem a Dortmundem. Ve vybraných vlacích ICE budou moci cestující, kteří vlastní Laptopy a PDA podporující W-LAN, během jízdy ve výše uvedeném úseku surfovat na internetu. Po úspěšném dokončení zkušební fáze bude služba rozšířena po celém Německu. Jen v rychlovlacích cestuje denně 150.000 lidí. Online-Service v ICE bude sloužit všem cestujcím (nejen smluvním zákazníkům T-Mobile). Ceny budou orientované na již stávající nabídku W-LAN Hotspot od T-Com a T-Mobile. Platba za využití služby bude proveden a přes kreditní kartu. Cena se bude pohybovat kolem 1,70 Euro za minutu.

« Novější zprávy | 1 ... 36 37 38 39 40 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:54
zapadá v 20:07