..: All news and reports - Česká republika (celá) :..

15.9.2003 - 23:27 - Vozy Btn a 842 ČD pro MS Train Simulátor ke stažení

obrazekMS Train Simulátor - Dneska se na poli MSTS dějí věci. Nejdříve přišel Ondra s novým skvělým modelem osobního vozu Btn (053; ex Bnp), který si můžete stáhnout na stránkách Ondry.
Večer jsme našli 1. motorový vůz s HI-RES texturami pro MS Train Simulátor a to motorový vůz řady 842, který v pravidelném provozu naleznete pod DKV: České Budějovice, Liberec, Valašské Meziříčí a také v okolí Břeclavi a Znojma. K modelu jsou také zvuky a kabina. Je to zatím beta verze, ale je to pěkný model a při hře si připadáte, jako když tímto motorákem jedete. Oba vozy lze spojovat k sobě, protože tak i jezdí.
Stránky Ondry Janiše (vůz Btn): http://ondraj.zelpage.cz/
Stránky Dejva (vůz 842): dejv.msts.cz
Ondro a Dejve, děkujeme Vám za skvělé modely.

5.9.2003 - 20:31 - Pendolino 680 pro Traffic Screensaver

obrazekPraha - na světě je již druhá verze pendolína řady 680 pro vláčkový spořič Traffic Screensaver, kterou jsem pro Vás vytvořil. Archív obsahuje jednotlivé vozy, doplňky k nim, jako třeba otevírací dveře a jízdní řád.

obrazekPraha - Do sbírky článků ŽelPage jsme přidali jeden, který sepsali tvůrci již bývalých stránek Railweb, které se postupně přesunují k nám. Jedná se o článek k označování hnacích vozidel od 1.1.1988. Toto značení se používá dodnes a v té době nahradilo Kryšpínovo číslování. Na ŽelPage jsme předělali celou sekci články, aby byla přehlednější a také sekci žel. simulátory. Doufáme, že tyto změny přispějí k větší přehlednosti. Děkujeme Railwebu za velmi zajímavý článek.

obrazekPovodně 2002 - Je tomu již rok, kdy mnoha oblastem České republiky vládla voda. První velká voda postihla jižní Čechy 7.8. a 8.8., kdy se zvedly některé vodní toky na Českobudějovicku a zaplavily část trati České Velenice - České Budějovice. I samotné České Budějovice byly lehce postiženy, protože jejich nižší části byly zality vodou. Například Malše zalila plochy v těsné blízkosti depa České Budějovice a lidé se chodili dívat vodní tok na most, po kterém vede trať do Horního Dvořiště. V tu dobu měli také problémy rakouské dráhy. Vlaky tehdá nemohli jezdit až do Summerau a byly kousek za hranicemi nahrazeny autobusy.

obrazekPraha - Motorová lokomotiva řady 781 (ex T 679.1) byla určena pro dopravu nákladních vlaků na hlavních neelektrizovaných tratí ČSD. Byla vyvinuta Luganským lokomotivním závodem v bývalém SSSR v letech 1962 - 1964 s továrním označením M-62. Lokomotiva byla dalším z typů úspěšně vyvinutých dieselelektrických lokomotiv, u něhož bylo využito dlouholetých zkušeností a osvědčených částí z předchozích sérií sovětských lokomotiv. Na vývoji trakční výzbroje se podílely bývalé sovětské závody jako Charkovský lokomotivní závod a Kolomenský lokomotivní závod. Spoluprací těchto hlavních výrobců vznikla motorová lokomotiva schopná provozu na normálně rozchodných tratích majících obrys lokomotivní skříně i pojezdové části řešené do obrysu pro železniční tratě o rozchodu 1435 mm.

24.7.2003 - 20:27 - On-line chat s tvůrci Želpage

obrazekInternet relay chat - Kvůli stále množícím se stížnostem na funkci IRC brány zde na stránkách jsme se rozhodli umístit sem freeware program mIRC, který slouží jako klient k chatování. Odpadá tím nutnost používat internetovské okno a jeho stabilita je razantně lepší. Po spuštění programu přistupte na náš kanál #zelpage. Pokud se po spuštění objeví nějaký problém, napište ho do návštěvní knihy a my Vám poradíme. Pokud se ale připojíte v pořádku, tak vám většinou stálé osazenstvo na kanále vysvětlí co a jak. Kanál je určen pro chat s příznivci železnice, modeláři, fotografy, cestovateli a prostě všem kdo chodí na tyto stránky. Program stáhněte www.mirc.cz

9.7.2003 - 20:25 - Sedmdesátitisící návštěvník, děkujeme Vám

informace70000 - Dnes v 19:13:08 byl počítadlem zaznamenán návštěvník s pořadovým číslem 70000 od založení webu Želpage (18.2.2001). Velice vám děkujeme za skvělou návštěvnost. My se na oplátku budeme snažit Želpage stále vylepšovat, ale během prázdnin moc aktualizací nebude. Někteří členové jsou na dovolené, někteří mají brigádu a někteří různě lenoší, ale od září budou opět pravidelné aktualizace. Děkujeme za pochopení...

obrazekPendolino - V úterý 24.6.2003 bude v Praze hl.n. oficiálně představeno první české pendolino. Od 10:00 bude výstava pro vedení ČD (možná i státu) a po jejich prohlídce teprve lidé.
Na Želpage se v poslední době objevilo pár článků. Aby to bylo přehledné, udělal jsem souhrnný článek, který se skládá z fotografií z Itálie, VIDEA, a screenů z videa a nově též informace a zajímavosti, které se zatím v souvislosti s pendolinem staly.

19.6.2003 - 17:22 - Pendolino (řada 680 ČD) je již v ČR, ale je poškozené

obrazekPendolino - Tak nakonec ještě včera se v Horním Dvořišti ukázala jednotka řady 680 ČD. Z Rakouska přijela otočená, zřejmě, aby nebylo vidět poškození, které bylo způsobeno na ÖBB. V Rakousku bylo pendolino přepravováno přímo jako součást nákladního vlaku, ale někde se vlivem prudšího brždění vyháklo převodní spřáhlo a jeden vůz prorazil jednotce čelo nárazníky. Z Českých Budějovic vyjelo v 22:46; u Prahy Měcholup se ukázalo v 3:21 a poté jelo do Prahy Hostivaře a dále neplánovaně přes Malešice - Libeň a hlavní nádraží do Vršovic. Původně mělo jet do Vršovic přímo, ale někdo nakonec rozhodl, že pojede přímo do ONJ bez úvratě. Bohužel ve tři ráno nepracujeme a tak se nám nepodařilo pendolino vyfotit. Ale náš kamarád Hawkey ve čtyři ráno přijel z Ostravy z veletrhu a natáčel si své spolucestující, ale najednou uviděl pendolino a začal jej natáčet. Pokud se vše povede, večer bude tady k mání video z průjezdu této jednotky Prahou hl.n. od Hawkeye!!! Pro začátek tu máme pár screenů z videa.

17.6.2003 - 21:44 - Přehled nostalgických jízd také na ŽelPage

obrazekPraha - Občas nám chodily dotazy, zda budeme také zpracovávat seznam nostalgických akcí, že na ŽelPage dosti chybí. Toto jsme si uvědomovali i my proto jsme toto začali řešit. Zkoušeli jsme dělat seznam vždy na aktuální víkend, ale moc se nám to nevedlo. Jednoho dne se ale ozval Zdeněk Michl - místopředseda Klubu železničních cestovatelů a nabídl nám spolupráci. Tu jsme nemohli odmítnout a výsledkem bude, že budeme mít možnost čerpat z jejich databáze nostalgických jízd. Velice KŽC děkujeme. Věříme, že tato novinka přispěje k rozšíření informací získaných z našich stránek. Nostalgii najdete v menu skutečná železnice.

4.6.2003 - 16:24 - Fotografie jednotky řady 680 ČD ještě v Itálii

obrazekModerní železnice - Na internetu jsme nalezli fotografie jednotky řady 680 ČD, která by již příští rok měla jezdit na vlacích kategorie EuroCity i s cestujícími. První jednotka by měla do České republiky dorazit každým dnem. Poté budou zahájeny první zkoušky v ČR, ale i v Německu a v Rakousku tak, aby byla jednotka schválena pro provoz na těchto územích. Až drážní úřad povolí provoz s cestujícími, bude jednotka jezdit nejdříve na vnitrostátních spojích a poté na současných vlacích EuroCity. Podle ČD na vlacích EC 75, 278, 279, 74. Tedy na trase Praha - Wien - Dresden - Wien - Praha. Další jednotka by měla do ČR dorazit v průběhu září 2003 a poté každý měsíc jedna. Ještě na závěr připomenu, že České dráhy objednaly celkem sedm sedmivozových jednotek za 4, 7 miliardy korun.

Fotografie jednotky ještě z Itálie

Zdroj: Železničář a FSČR

11.5.2003 - 15:44 - Nový člen týmu a aktuality v databázi

informaceDobříš - Právě dnes ráno se nám podařilo získat další významnou posilu týmu ŽelPage - Martina Hanzala. Můžete ho znát ze stránek Railweb, které dnes kvůli nám zrušil, ale jejich obsah nepřijde vniveč. Obsah se částečně přesune na ŽelPage. Bude nám pomáhat se sekcemi: články, fotoreportáže, aktuality a i s dalšími. Vítej Martine v našem týmu.

Jak Vás Pavel v pátek informoval, spustili jsme zkušebně databázovou verzi aktualit

7.5.2003 - 16:34 - Úpravy tarifu ČD oznámeny...

informace České dráhy – Dnes byly oznámeny změny tarifu, ale v nezvyklém termínu. Od 1. 6. 2003 bude zavedena zvláštní cenová nabídka: 140 Kč Praha – Brno jakýmkoliv vlakem. Cestující v této relaci budou moci kupovat jízdenku až ve vlaku bez přirážky. České dráhy sice říkají, že jde o zjednodušení tarifu, ale mně osobně se zdá na první pohled spíše ztížení. Uvidíme, co přinese praxe.

obrázek Praha — Dne 12. 4.2 003 se na objednávku německých turistů konala poslední jízda jednotky VT18.16.07 + VT18.16.10 z Berlína přes Děčín, Mělník, Prahu–Vysočany, Prahu Malešice do Prahy hlavního nádraží (pobyt 11.30 – 17.30 s přestávkou na ONJ).

Na zpáteční cestu se jednotka vydala po trase Praha hl.n. – Praha–Holešovice – Kralupy n.Vlt – Děčín a dále do Berlína.

S jednotkou jsme se rozloučili v nedožitých 40ti letech.

Průjezd u Litoměřic – Foto: Jakub Vysoký

« Newer messages | 1 ... 149 150 151 152 153   
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2019 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 05:52
sets at 20:19
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...