..: Aktuality a články :..

Ing. Aleš Řebíček, MDČRPraha - O chystaných změnách jako první informoval deník Právo na serveru Novinky.cz. Tentokrát se změny týkaly řídicího výboru Českých drah, které jsou akciovou společností stoprocentně vlastněnou státem. Výměnu pěti členů výboru včetně jeho předsedy navrhl vládě ministr dopravy Aleš Řebíček. Dnes vláda skutečně vyměnila 5 ze 7 členů řídicího výboru ČD. A Řebíčkovo zdůvodnění? "Změny nastávají v důsledku nástupu nové vlády na základě výsledku voleb do Poslanecké sněmovny v červnu 2006 a navazujících personálních změn na jednotlivých ministerstvech". Stručně řečeno - čistky, k nimž ministři přistoupili vzápětí po svém jmenování, si vynucují další personální změny.

Z výboru vypadlo více lidí

Podle dostupných informací již nejsou v řídicím výboru ČD dosavadní šéf Antonín Tesařík a členové Jiří Havlíček, Jaroslav Král, Jaroslav Souška a Pavel Štalmach. Ti zde zastupovali resorty dopravy, místního rozvoje a obrany. V sedmičlenném výboru zůstal pouze náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek a za ministerstvo financí Jiří Volf. Předsedou se stal Řebíčkův první náměstek, devětadvacetiletý Ondřej Jašek. Na uvolněná místa vedle Jaška nastoupili náměstek ministra dopravy Pavel Škvára, ředitel kanceláře ministra obrany Bohumil Haase, náměstek ministra pro místní rozvoj Miroslav Kalous a ředitel kanceláře ministerstva průmyslu Petr Polák.

Řídicí výbor patří mezi klíčové orgány Českých drah, neboť jeho prostřednictvím vláda uplatňuje vlastnická práva. Výbor jmenuje dvě třetiny dozorčí rady firmy. Za personální čistky na různých úrovních kritizovali Topolánkovu vládu shodně představitelé všech parlamentních stran kromě ODS s tím, že vláda bez důvěry by si takto počínat neměla. Premiér ale opakovaně tvrdí, že k žádným velkým výměnám nedošlo, a argumentuje tím, že nezná vládu, která by si s sebou nepřivedla nejbližší spolupracovníky.

Zdroj: Aktuálně.cz

ObrázekPraha - Vlakem za 5 dní, 4 hodiny a 26 minut kolem bývalého Československa. Celkem 40 přestupů, zpoždění 2 a půl hodiny a jízdenka za 309 Kčs. Tak v roce 1978 vypadala Velká železniční výprava Rudolfa Křesťana a jeho kamarádů, o které vyšla v prosinci téhož roku reportáž v tehdejším nejčtenějším magazínu Mladý Svět. Co takhle si cestu po 28 letech zopakovat - v protisměru?

3526 km kolem Česka za 10 dní

Dvojice reportérů Radek Hromuško a Martin Langer se rozhodli po 28 letech na Velkou železniční výpravu Rudolfa Křesťana navázat a vyrazit vlakem kolem republiky.

Vyjeli v úterý 10.října ve 14:15 z Hlavního nádraží v Praze směrem Cheb a vrátí se za 10 dní, 19.října v 7:45 ráno opět do Prahy. Objedou Českou republiku kolem dokola proti směru hodinových ručiček a celkem by měli ujet 3526 kilometrů.

Mapa, plán cesty a informace o související soutěži na iDnes Cestování.

Zdroj: iDnes Cestování

Pendolino Brno - Ministr dopravy Milan Šimonovský nevyloučil, že by České dráhy mohly problémové rychlovlaky Pendolino vrátit zpět výrobci v případě, že se je Alstomu během dvoutýdenní lhůty nepodaří opravit a závady se budou opakovat. České dráhy však preferují návrat Pendolin do provozu, očekávají ho během několika dnů.

„Je-li souprava mimo provoz pět dnů, musí výrobce platit vysoké penále“, řekl ministr Šimonovský.

Neznámá softwarová chyba vyřadila minulý týden čtyři soupravy z provozu. Na vlacích SC Praha–Ostrava tak jezdí jediná jednotka, která denně obslouží dva páry vlaků. Další dvě Pendolina ještě nejsou v plném provozu.

Zdroj: České noviny

Příměstská elektrická jednotka řady 471České dráhy - Jízdní řád 2005/2006 je na základě požadavků Středočeského kraje a hl. města Prahy pro toto území připraven v rozsahu 16 184 814 vlakových kilometrů, celkově zde vyjede 1 704 osobních a spěšných vlaků.

Od nového GVD bude interval v ranní špičce pracovního dne mezi příměstskými spoji ve výši cca. 15 minut na tratích Český Brod–Praha Masarykovo nádraží (Praha-Holešovice) (trať 011), Řevnice–Praha-Smíchov (171) a Lysá nad Labem–Praha-Vysočany (231).

Podoba nového JŘ je významně ovlivněna pokračujícími stavbami Nového spojení a IV. koridoru v úseku Hostivař–Strančice. Bude zrušena spojovací trať mezi hlavním nádražím a Hrabovkou, trať z Masarykova nádraží (Hrabovky) do Libně bude jednokolejná. I přes sníženou kapacitu trati bude jezdit valná většina příměstských vlaků od Kolína a Lysé nad Labem až na Masarykovo nádraží. Pouze spěšné a ranní zrychlené osobní vlaky pojedou z Prahy-Libně na nádraží Holešovice.

Pro zlepšení dopravní obslužnosti Nymburska, automobilky TPCA Kolín a Kutnohorska budou některé osobní vlaky Praha–Nymburk–Kolín prodlouženy do Kutné Hory hl.n.

Regionální motorová jednotka ř. 814/914 Regionova S prvním prototypem motorové jednotky REGIONOVA se bude možno setkat na přelomu listopadu a prosince 2005 například na osobních vlacích Os 7713 s odjezdem z Berouna v 16:21 do Rakovníka, v pracovní dny z Rakovníka v 11:23 do Berouna, v 18:20 z Rakovníka do Prahy Masarykova nádraží a zpět do Rakovníka a Blatná u Jesenice s odjezdem z Prahy Masarykova nádraží ve 20:46 h.

Ve spolupráci s organizátorem Pražské integrované dopravy, společností ROPID, zavádějí ČD plnou integraci na traťových úsecích Praha hl.n.–Vrané nad Vltavou–Měchenice/Davle (trať 210) a Praha hl.n.–Praha-Čakovice na trati 070. Plná integrace umožňuje v daných úsecích používat také přestupní jízdenky PID pro jednotlivou jízdu a krátkodobé časové jízdenky.

Menší změny se chystají i na dalších tratích v regionu, např. osobní vlaky na trati Praha–Turnov budou na základě požadavků krajů rozděleny na úsek Praha–Mladá Boleslav a Mladá Boleslav–Turnov. Za zmínku stojí také chystané nasazení příměstských jednotek 471 na trať 090 Praha Masarykovo nádraží–Kralupy nad Vltavou–Roudnice nad Labem v průběhu platnosti JŘ.

Celá tisková zpráva ČD

Nádraží Teplice v Čechách - foto Jiří RandaČeské dráhy již vybraly investory pro čtyři nádraží zařazená do projektu revitalizace stanic „Živá nádraží“.

V Plzni hl.n. bude zbudována nová obchodní zóna navazující na železnici a MHD, pokračovat se bude modernizací vlastní stanice. Partnerem je firma INTERCORA. V Ústí nad Labem hl.n. se stal vítězem výběrového řízení Viamont. Na modernizaci koridoru SŽDC naváže rekonstrukce staničních prostor a komerční části stanice. Počítá se zde s pohybem až 15 000 cestujících denně.
Také Teplice v Čechách a Praha-Holešovice již mají své partnery. V obou případech se jedná o modernizace stanic. V Teplicích se naváže na rekonstrukci kolejiště a stavbu nového ostrovního nástupiště, v Holešovicích je kladen důraz na funkci stanice jako přestupního terminálu mezi železnicí, autobusy a MHD. Partnerem pro teplické nádraží je společnost BOSTAS, pro Prahu-Holešovice NAVATYP.

Ve všech čtyřech stanicích je cílem revitalizovat nádražní prostory a využít volné nebo neužívané pozemky. Nadále probíhají výběrová řízení například pro nádraží v Pardubicích, Hradci Králové, Havlíčkově Brodě, Františkových Lázních, Liberci, Mostě nebo Chomutově.

Foto : Historická budova nádraží Teplice v Čechách /foto Jiří Randa/

Tisková zpráva ČD

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:09