..: Motorové vozy řady 810 čeká další proměna :..

Motorový vůz řady 810, foto: Raven Praha — V současné době probíhá přestavba motorových a přípojných vozů řad 810 a 010 na dvouvozové motorové jednotky řady 814 RegioNova. Po dokončení všech kontraktů uzavřených na jejich modernizaci však ještě nebudou přestavěny na částečně nízkopodlažní soupravy všechny vozy někdejší produkce Tatra Vagonky Studénka. Část vozů 810 (809) sice dostala čalouněné sedačky, ale i nadále jim zůstalo nevyhovující uspořádání sedadel 3+2 na šířku či zastaralé a poruchové komponenty, z nichž jmenujme například samotný motor, který již navíc neplní nejnovější emisní limity. Již v roce 2001 tak byl jeden vůz přestavěn na prototyp řady 812, který se spolu s nízkopodlažním vozem řady 912 (Bfbdtanx792) stal vzorem pro pozdější sériovou výrobu známých Regionov. Do soupravy byl vložen ještě vůz Btax781 801-4, který byl opatřen odpovídajícím nátěrem. Sériové výroby se však řada 812, známá pod přezdívkou Esmeralda, nikdy nedočkala.

Již v červnu 2008 jsme se na veletrhu Czech Raildays dozvěděli od zástupců šumperského Parsu, který Českým drahám dodává Regionovy a je i stvořitelem prototypové přestavby na řadu 812, že dopravce projevil předběžný zájem právě o vozy obdobného typu. Podle tehdejších informací měly tyto vozy dostat nový motor shodný s řadou 814. Interiér měl vycházet taktéž z jednotky Regionova, s tím, že mělo být odstraněno WC. V rámci úspor by byla vozům ponechána původní čela. Od té doby se ovšem jakékoliv další informace nebo konkrétní kroky na veřejnost nedostaly.

Teprve před pár dny, při slavnostním podepisování smlouvy na 62 kusovou sérii dvouvozových Regionov, se tento záměr dostal opět na povrch. Podle náměstka pro osobní dopravu, Antonína Blažka, by mělo po dokončení dodávek souprav řady 814 zůstat několik desítek vozů řady 810, které by měly jezdit jen na těch nejméně vytížených tratích. K jejich dalšímu osudu ovšem dodal: „Ale i těmito vozy se budeme zabývat. Dostanou nová termální skla, nové podlahy, lepší toalety a nové čalounění na sedadla, aby cestujícím poskytly vyšší komfort.“ Oproti dva roky starým zprávám se tak naštěstí upustilo od odstranění buňky WC. Jestli vozům zůstanou stará čela, popřípadě jestli budou disponovat plošinou pro vozíčkáře spolu s upravenými dveřmi není zatím jasné. Zřejmě již v příštím roce se tak dočkáme dalšího výběrového řízení na modernizace těchto vozidel.

Zdroj: Železničář 45/2010


JiříK. | 26.11.2010 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
27.11.2010 (10:05)  
jmenujme například samotný motor, který již navíc neplní nejnovější emisní limity
No já myslím, že ten motor odvozený z busu ŠM11 nesplňuje žádné ekologické limity, natož poslední... :-) Busy s Euro 5 jsou proti tomu ekologický zázrak...
http://cs.autolexicon.net/articles/emisni-norma-euro
27.11.2010 (9:36)  
"nový motor shodný s řadou 814" ... to teda děkuju pěkně :D
registrovaný uživatel mic 
27.11.2010 (8:36)  
hehe, kdyby kraje zajímala 1, cena 2, cena 3, cena, tak už dávno místo veškerých souprav menších tří vozů jezdí autobusy... Kraje nejenže cena moc nezajímá, ale nezajímá je téměř nic. Kdyby ano, vypadaly by objednávky jinak. A nejen u VHD.
registrovaný uživatel BigDye 
27.11.2010 (8:25)  
Ale co se divíte. Kraje zajímá 1. cena, 2. cena, 3. cena, ... , 100. takovej ten zbytek. Pro ČD je to konkurenční výhoda, mít levné vozy. Změnit myšlení se musí na krajích, pak se dopravce přizpůsobí. I když, zkuste uprostřed krize a krachujících ekonomik prasazovat luxus na kolejích.
27.11.2010 (3:59)  
Mam jakou-si vizi.

Pise se rok 2040. Regionovy jsou jiz "moralne" zastarale. Potahy sedadel se rozpadaji spinou, hajzly povetsine nefunkcni, smrdi to jak ted v beckach. Motory a prevodovky na konci zivotnosti delaji ramus k ohluchnuti. Kazdou chvili to zustane stat s poruchou. Zeleznici stale dominuje CD. Nejakou chytrou hlavu napadne, ze by bylo skoda ty Regionovy srotovat, vzdyt jich mame tak mnoho. Mohlo by se to prestavet na moderni jednotku. Treba hybrid. Na strese je mista dost, coz tam hodit nejaky power pack, na napravy zavesit tlapove elektromotory (samozrejme PMS, chceme moderni vozidlo). Motoraky by mohly pak take byt castecne nizkopodlazni. Pruvodci ci cestujici prochazejici celou jednotkou by se citili jako doma, v radovem domku. Schody nahoru, schody dolu. No a hajzliky by mohly byt treba s bioreaktorem. Na cela nove skorepiny podle posledni mody. A zas je na dalsich 30 let vystarano.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
27.11.2010 (0:43)  
Touto atrakcí bude úmysl vyhnat cestující z vlaků zcela jistě vyřešen nadobro. Ale zaměstnanost udržíme. Soudruh Potěmkin by se v Šumperku divil jak ho zdejší soudruzi strči do kapsy.
26.11.2010 (22:57)  
peta303: Už se dávno začalo.
26.11.2010 (22:55)  
Hezký, ale kdy se konečně začne dělat něco s Bčky? Pár kousků dostalo plyšáka, ale jaksi to vyšumělo, žádné jsem na 170 ještě nepotkal a to jezdím několikrát týdně... Těmi křápy jezdí nejvíc cestujících (pokud odmyslím dopravu okolo Prahy) a jsou jednou z příčin odlivu cestujících.

V případě trati 170 bych viděl ty špíny z DKV Plzeň dokonce jako hlavní a už dlouho neřešený problém.

A nikdo mi nevymluví, že přetěsnění oken, výměna podlahy, výměna sedaček za šest samostatných a úprva WC spolu s kompetní humanizací se musí vejít do milionu... Za cenu jedné 814 by bylo několik souprav, které by prospěly mnohem víc, ale už ani nedoufám, že se to kdy u nás změní.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
26.11.2010 (21:01)  
V poslední době mám u některých článků na tomto serveru nutkavý pocit, že je Silvestr nebo Apríl... Ale bohužel, myšlení ČD ve stylu "se šukafony na věčné časy a nikdy jinak" je tvrdá realita. Že tohle "zvyšování zaměstnanosti" bude v dohledné době stát existenci řady regionálních tratí je nabíledni, ale jisté české firmy se musí dostat k lizu ať to stojí, co to stojí.
Mírnou úpravu některých šukafonů bych přivítal, ale výkonů, kde nemůže v rozumném taktu jezdit nic jiného, zase tolik nemáme- tipnul bych si, že max. 100-150 šukafonů by to pokrylo. A kdyby základní smysl existence ČD nebylo zvyšovat zaměstnanost na šumpersku, dávno tu mohlo být za peníze, ušetřené bastlením Regiošuků tolik současných vozidel (RS1, Desiro, GTW 2/6...), že by to na kolejích bylo poznat. A o to hlavně jde: v dnešní mediální době se železnice prezentuje jako cosi romantického, maličkého a sociálního. Bohužel ani se nelze divit, že pak přijde někdo jako bývalý hejtman Šulc a se slovy "houbaře vozit nebudeme" odstaví z provozu i perspektivní tratě. V dnešní době všichni šetří každou korunu a pokud nebude regionální železnice vnímána jako něco, co je "cool" (a tím pádem nebude mít dost cestujících z různých sociálních vrstev), tak může špatně skončit. A šukafon v žádné podobě prostě ve 2. desetiletí 21. století "in" a "cool" nebude, i kdyby se všech 250 zaměstnanců PARS Nova v čele s ředitelem rozkrájelo na nudličky. Ale je taky pravdou, že o dlouhodobě udržitelný provoz na co největším rozsahu sítě na ČD nikomu nejde (teplá místečka na GŘ a KCOD jsou na aktuálním rozsahu dost nezávislá), navíc uvažování ve stylu "šetřím každou korunu, ať to později stojí, co to stojí" je pro značnou část české populace typické a začínáme tím být jako národ v Evropě známí. Bohužel obzvlášť v dnešní době nabývá kardinálního významu jiné přísloví, tentokrát židovské: "nejsme tak bohatí, abychom si mohli dovolit kupovat levné věci". Bohužel...
registrovaný uživatel Pjetro 
26.11.2010 (20:53)  
OT:
na řadě škol se stále vyučuje klasické psaní na mechanickém stroji, důvodem je fakt, že psaní na mechanickém stroji vyžaduje více zručnosti než psaní na PC, a hlavně pisatel musí přemýšlet co a jak píše, kdy co rozdělit a tak dále......

Jelikož jsem tuto výuku podstoupil, tak souhlasím s tím, že člověk musí víc přemýšlet jak strukturovat dopis, protože co jednou na mechanice napíšete, tak to už tam zůstane, ale já se ptám, jakou efektivitu tato investice v dnešní době má, když veškerá administrativa se dnes uskutečňuje elektronicky, tudíž by se i školství mělo přizpůsobit trendům dnešní doby; již deset let zpět forma jakou nás učili "obchodní korespondenci" byla poněkud přežitá.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko