..: V Teplé na Karlovarsku vykolejil osobní vlak :..

VT 46, Ilustrační foto: MirKoTeplá — V posledních dnech, kdy se množí případy vykolejení vlaků, se výčtu mimořádností nevyhne ani Karlovarsko, kde nehodová událost tentokrát postihla stroj soukromého dopravce. Ve středu 19. srpna v podvečer v obci Teplá na trati 149 mezi Mariánskými Lázněmi a Karlovými Vary vykolejil na výhybce č. 1 motorový osobní vlak společnosti Viamont. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, nicméně kvůli vyšetřování příčin nehody a vyprošťování vozu byla doprava zastavena až do 19. hodiny následujícího dne. Mezi Teplou a Mariánskými Lázněmi tak byla prakticky na celý jeden den zavedena náhradní autobusová doprava.

Vlak byl veden motorovou jednotkou VT 35 RegioSprinter v majetku německé společnosti Vogtlandbahn a podle sdělení tiskového mluvčího Drážní inspekce Zdeňka Neusara bylo příčinou vykolejení zřejmě lidské pochybení. Provoz v Teplé je řízen dle předpisu D3 pro zjednodušenou dopravu, strojvedoucí měl zastavit před inkriminovanou výhybkou a přesvědčit se, zda je správně postavena a zajištěna. Soupravu ovšem před ní nezastavil a pokračoval v jízdě, čímž došlo k vykolejení přední nápravou a středovým podvozkem vpravo ve směru jízdy. Škoda na jednotce byla předběžně vyčíslena na 150 tisíc korun a 100 tisíc na železničním svršku.

Zdroje: Novinky, Drážní inspekce


JRtrain Poslat mail autorovi | 25.8.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
26.08.2009 (15:12)  
Tady má někdo Fabii, tak si jí brání :-)

Já bych řekl že je to srovnání dost přesné, na úroveň Felicie/Favoritu bych dal tu 814 (120 s novou kastlí). Nicméně nic proti 814, s ohledem na vozový park a možnosti ČD jsou tahle reka dobrým krokem.
26.08.2009 (15:05)  
Dusanh: Fabia ne, spíš Felicia. Fabia se stále vyrábí, zatímco výroba RegioSprinteru probíhala ve druhé polovině devadesátých let. Jeho nástupcem se stalo Desiro.

Stejně tak není vhodné do toho míchat Superb, to je zcela jiná kategorie. Sem by se naopak lépe hodila právě ta Fabia.
registrovaný uživatel Dusanh 
26.08.2009 (14:12)  
Ad Karel Kovářík:

ten váš výběr a) b) c) je dost zavádějící. Co takhle:
a) škoda 100
b) škoda Fabia
c) škoda superb
registrovaný uživatel Kakov 
26.08.2009 (12:37)  
xyz: o 810 jsem nic napsal, a uz vubec ne ze je dobra, prosim trochu rozumu, vysvetlim na prikladu:

pujdu si koupit auto, mam na vyber
a) trabant
b) skoda 100
c) Skoda superb

takze ja si koupim superb (pokud pominu moznosti ceny), protoze je to jedine moderni vozidlo, skodu 100 bych nechtel i pres to, ze je lepsi nez trabant

takze, 810 je uz totalni shit (tj. za zenitem), ano s tim tezko muze nekdo nesouhlasit, ale to neznamena, ze lepsi regiosprinter je moderni vozidlo plne odpovidajici soucasnym pozadavkum
registrovaný uživatel xyz  mail  
26.08.2009 (12:17)  
"...je to vozidlo, ktere je svymi vlastnostmi uz za zenitem....."

Zatímco různé inkarnace 810 mají ještě ta nejlepší léta před sebou. ;)
registrovaný uživatel José 
26.08.2009 (12:04)  
Souhlas s Ážetďákem a spol. VT 35 v porovnání s 814 jasně vede, nevýhodou je pouze zřetelně slabší vzduchotechnika v zimních měsících. Jinak je to z pohledu cestujícího mnohem lepší. (zejména hluk, daleko lepší jízdní vlastnosti, více prostoru, ne styl "mámehodnědveří" jako v 814..)
registrovaný uživatel Kakov 
26.08.2009 (9:53)  
taky si myslim, ze regiosprinter neni vhodny kandidat do budoucna, je to vozidlo, ktere je svymi vlastnostmi uz za zenitem.....
registrovaný uživatel Dusanh 
26.08.2009 (8:33)  
M.Hruška - co to blábolíte?
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
26.08.2009 (0:49)  
No take jsem tim jel a opravdu nic moc. Ovsem regionka je jeste slabsi (predevsim pojezd). Jinak u RN me vyhovuje vetsi mnozstvi oddilu a stahovaci okna (ja je preferuji pred klimou).
registrovaný uživatel DJ 
25.08.2009 (20:48)  
Subjektivně si myslím, že kromě tvrších sedaček má RegioShuttle nad Regionovami, které by přišly v úvahu na stejných výkonech v režii ČD, navrch. Klimatizace, tišší a klidnější jízda, všechny vstupy nízkopodlažní
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko