..: V Teplé na Karlovarsku vykolejil osobní vlak :..

VT 46, Ilustrační foto: MirKoTeplá — V posledních dnech, kdy se množí případy vykolejení vlaků, se výčtu mimořádností nevyhne ani Karlovarsko, kde nehodová událost tentokrát postihla stroj soukromého dopravce. Ve středu 19. srpna v podvečer v obci Teplá na trati 149 mezi Mariánskými Lázněmi a Karlovými Vary vykolejil na výhybce č. 1 motorový osobní vlak společnosti Viamont. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, nicméně kvůli vyšetřování příčin nehody a vyprošťování vozu byla doprava zastavena až do 19. hodiny následujícího dne. Mezi Teplou a Mariánskými Lázněmi tak byla prakticky na celý jeden den zavedena náhradní autobusová doprava.

Vlak byl veden motorovou jednotkou VT 35 RegioSprinter v majetku německé společnosti Vogtlandbahn a podle sdělení tiskového mluvčího Drážní inspekce Zdeňka Neusara bylo příčinou vykolejení zřejmě lidské pochybení. Provoz v Teplé je řízen dle předpisu D3 pro zjednodušenou dopravu, strojvedoucí měl zastavit před inkriminovanou výhybkou a přesvědčit se, zda je správně postavena a zajištěna. Soupravu ovšem před ní nezastavil a pokračoval v jízdě, čímž došlo k vykolejení přední nápravou a středovým podvozkem vpravo ve směru jízdy. Škoda na jednotce byla předběžně vyčíslena na 150 tisíc korun a 100 tisíc na železničním svršku.

Zdroje: Novinky, Drážní inspekce


JRtrain Poslat mail autorovi | 25.8.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
30.08.2009 (19:04)  
To Mazák: Ptáš se správně: Budou kraje ochotny platit a to tak, že čím dál víc, za něco, co se s časem nijak podstatně nezlepšuje? Jízdní doby - je úspěch, když zůstávají stejné! Dodržování jízdních řádů - bída a utrpení, se zaváděním nových technologií znamenají i běžné poruchy daleko větší průšvihy v reálném provozu! Frekvence spojů - akceptovatelná leda na hlavních tazích. Schopnost reakce na nárazové akce - kvůli nechutné administrativě horší, než mizerná, nepamatuji, že by dráha sama od sebe dokázala preventivně zareagovat na zvýšení přepravního zájmu, zkuste si někdy zadat oddíl, nebo celý vagon, či zajistit prodloužení nástupního času pro výpravu vozíčkářů! Přepravní komfort - Pokud to není SC, nebo EC, či IC tak žalostný. A takhle by se dalo pokračovat ještě dlouho.
30.08.2009 (18:55)  
To M. Z:
Myslím, že by nebyl takový problém, koupit místo Regiošmejdů něco na způsob Desir, byť i ojeté a v rámci nějaké kooperace do nich dát nějaké ,,lepší" sedačky, rozhodně by to bylo smysluplnější, než přebastlovat zastaralé dvounápravové křápy.
30.08.2009 (18:53)  
To Dusanh:
Neporadí. Buď je na naszování Regiošmejdů nějakým způsobem zainteresován, nebo odmítá uznat, že by mohlo existovat něco určitě lepšího a možná i levnějšího. Nevadí, čím větší šmejdy se budou po kolejích kodrcat (a každé dvounápravové vozidlo nejede, ale kodrcá), tím méně bude zájemců o svezení, takže majitelé různých slev budou mít ve vlacích více pohodlí, pokud se u Regiošmejdů dá o něčem takovém vůbec mluvit. Já osobně už ČD vnímám jen když stojím před blikajícím PZZ a rozhodně to jako nějakou újmu necítím.
30.08.2009 (9:55)  
Ážetďák : Desirem v chudičkém provedení sedaček model Vogtlandbahn se můžete svézt kolem Chebu až do Mariánských Lázní.

Dost dobře nechápu, proč se téměř všichni shlédli v Desirech, která patří k tomu nejhoršímu co je z hlediska pohodlí sedaček cestujícímu nabízeno. I ve srovnání s 814.
Tím nejlepším, co je v Německu z hlediska komfortu sedaček jsou motorové jednotky 628.4 s vyměněnými sedačkami (ale existují ještě s původními), pak 650 (RegioShuttle) eventuálně v podvojném provedení. Žádná z jednotek typu 642, 643, 644, 648 nemá tak pohodové sedačky jako 814. Dalším komfortním vozidlem je "velryba" 641. Rovněž chybí taková drobnost jako "odpadková nádoba", takže všechno se hází na zem, rovněž chybí stoleček pod okny. Některá provedení Desir mají "jakousi imitaci", na níž se téměř nic neudrží. Desiro se hodí tak pro krátké vozební rameno Smíchov - Rudná u Prahy - Beroun, tříhodinová jízda z Hofu do Regensburgu je v Desirech VGB je utrpením.
registrovaný uživatel mazák 
30.08.2009 (8:39)  
Měl jsem možnost se svést na trati 149 jak 810, tak Regionovou, tak Regiospinterem a tak mohu porovnávat. S klimatizací nejsem přítel, v mrazech nevytopí soupravu! Před opravou trati i sprinter různě poskakoval! Po opravě trati si myslím že i podvozek regionovy by jel bez poskakování! Budou ale kraje platit o polovinu větší dotace na všech tratích? Budou platit dotace dvojnásobné, aby zde mohla jezdit nejmodernější vozidla? Protože například v Ústí nad Labem pan Šulc prohlásil, než zvýšit dotaci do vlaků, raději koupí nové autobusy, myslím že diskuse jaké vozidlo provozovat na místních tratích je naprosto zbytečná!!!
28.08.2009 (15:13)  
vždyť tam sou samovraty - jde o to, zda bílé světlo u výměny blikaloči nikoliv
registrovaný uživatel Dusanh 
28.08.2009 (14:21)  
Ad KK: snad není potřeba křičet :-)

Tak nám tedy doporučte nějaké, podle vás vhodné vozidlo pro náhradu 810. RN to není, to je jen rep(r)ase ojetiny, která se v brzké budoucnosti bude muset nahradit NĚČÍM novým. Poradíte?
registrovaný uživatel Kakov 
28.08.2009 (12:58)  
Ážetďák: ztratil jste hlavu a melete porad dokola nesmysly,
1) RN+sroubovka - je reseno u tech, ktere se ted zacali vyrabet (tj. jeste nezacali jezdit-alespon to pise PARS ve skodovaku), takze nic nepletu

2) kde lobuji za ceske vyrobce???????!!!!!!!!!
nikde jsem nenapsal ze 810/RN je lepsi nez RS!!!!!!!!!!!!


prosim aspon jednou si precti, co pisu a vnimej to!!!!!!!!
ja jen rikam, ze dnes existuji modernejsi vozidla nez RS, a proto, ze pri nakupu novych vozidel, by se tem modernejsim a lepsim mela dat prednost (810 ani RN to nejsou) pred RS
28.08.2009 (12:54)  
Při hodnocení Regionovy je třeba přihlížet k tomu, že jde pouze o rekonstrukci. Nejedná se o plnohodnotné moderní vozidlo, jde pouze o kompromisní řešení.
28.08.2009 (10:50)  
To K. K:
Neztratil. Jako cestující musím prostě konstatovat, že Regiosprinter je po všech stránkách vyřešen lépe, než Regionova. Lepším výhledem ze soupravy počínaje, přes design interiéru i exteriéru, jízdním komfortem a trakčním výkonem konče. (V max 120 km/hod). S Desirem jsem se zatím nesvezl a nejspíš, vzhledem k nechutným cenám jízdného ani nesvezu, protože absolutně necítím jakoukoli potřebu ještě někdy do vlaku vlézt, ale předpokládám, že bude minimálně na stejné, ne li lepší úrovni, než Regiosprinter, tudíž o mnoho lepší, než Regiošuk. Vyvěšování šroubovek u Regiošuků je problém, který přetrvává, PARS ho nehodlá řešit (stejně jako hafo jiných problémů) a šroubovky ani u posledních dodávek jiným řešením nahrazeny nebyly! Nepleť si Slovenský dvouvozový hybrid s Regionovou! Je hezké, že lobbuješ za českého výrobce, ale je nutno si otevřeně přiznat, že Regionova je Potěmkinova vesnice, navrch huj (nátěr) vevnitř fuj (zkus se zeptat vlakového personálu, co o ní soudí). Vyrábět v 21. století jakékoli drážní vozidlo, určené pro přepravu cestujících, s dvounápravovým pojezdem je prostě zvrhlost, zejména, když jde o vozidlo určené pro provoz na ,,hrbatých" tratích.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko