Teplá — V posledních dnech, kdy se množí případy vykolejení vlaků, se výčtu mimořádností nevyhne ani Karlovarsko, kde nehodová událost tentokrát postihla stroj soukromého dopravce. Ve středu 19. srpna v podvečer v obci Teplá na trati 149 mezi Mariánskými Lázněmi a Karlovými Vary vykolejil na výhybce č. 1 motorový osobní vlak společnosti Viamont. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, nicméně kvůli vyšetřování příčin nehody a vyprošťování vozu byla doprava zastavena až do 19. hodiny následujícího dne. Mezi Teplou a Mariánskými Lázněmi tak byla prakticky na celý jeden den zavedena náhradní autobusová doprava.
Vlak byl veden motorovou jednotkou VT 35 RegioSprinter v majetku německé společnosti Vogtlandbahn a podle sdělení tiskového mluvčího Drážní inspekce Zdeňka Neusara bylo příčinou vykolejení zřejmě lidské pochybení. Provoz v Teplé je řízen dle předpisu D3 pro zjednodušenou dopravu, strojvedoucí měl zastavit před inkriminovanou výhybkou a přesvědčit se, zda je správně postavena a zajištěna. Soupravu ovšem před ní nezastavil a pokračoval v jízdě, čímž došlo k vykolejení přední nápravou a středovým podvozkem vpravo ve směru jízdy. Škoda na jednotce byla předběžně vyčíslena na 150 tisíc korun a 100 tisíc na železničním svršku.
Zdroje: Novinky, Drážní inspekce
psal jsem to tu od zacatku...
neplet si cteni mezi radky s nabujelou fantazii
jestli umis cist (coz asi ne) tak si muzes precist (viz nize), ze propaguji hlavne vozidlo s nazvem DESIRO, ktere pro tvoji info vyrabi SIEMENS, ktereho ani SKODA ani PARS dosud nekoupil a ani PARS nepatri SIEMENSu
mimo jine, vis odkud je firma SIEMENS??
Protože těmhle šmejdům fandíš! Já osobně bych PARS hnal svinským krokem a buď si jist, že kdyby na ně někdo zatlačil, tak by velmi rychle vylezli s něčím lepším. Jenže ono je jednodušší a levnější strčit do několika kapes několik obálek a vesele pokračovat ve výrobě dalších šmejdů, není nad to, mít jistotu, že kšefty jsou v suchu a v nejbližších X letech se netřeba bát konkurence a vědět, že žádné tlaky na výrobu něčeho lepšího nehrozí. Pana Šulce sice nemusím, ale na jeho místě bych udělal úplně totéž: Buď budete lidi vozit v něčem slušném, nebo je nebudete vozit vůbec!
jsem rad, ze mas svuj gumokol a na nakup vozidel nemas zadny vliv...
PS: pod strednim dilem ano, ale 1. a posledni je jednonapravovy
Kazdopadne jsem se vyjadroval o vozidle pro kratsi vzdalenosti, na linku praha-ostrava bych ho urcite neposilal.
samozrejme, ted mame obdobi nedostatku financi, takze volime ojetiny a reko (tady zastavam nazor, ze RN neni zas tak spatna, aby se o ni nedalo uvazovat), ale byla by chyba nebyt po strance rizeni firmy pripraven i na kvalitnejsi varianty, tj. vedet co od moderniho vozidla mam ocekavat a jakym smerem se zhruba orientovat s nakupem.
jak vidite pisu tu o DESIRECH (fa. SIEMENS = NSR), takze obvineni o lobingu za ceske vyrobce je nemistne, v CR se takova vozidla nevyrabi.
k rozpojovani RN, v prvni rade nevim ocem se debatuje, vec je mnohem jednodussi nez vypada, pokud se sroubovka pouziva bez problemu desitky let a najednou se zacnou rozpojovat jen u RN, tak musi byt chyba na strane konstrukcniho reseni sroubovky u RN, pokud ji vyvinuli v PARSu a nebyla vyslovne objednana (v danem provedeni) ze strany CD, je vina na strane PARS, pak uz staci tlacit a pripadne se obratit na soud, to je bohuzel ceska spatnost, kdyz je pruser, hned rict ja za to nemuzu......
proto jsem napsal, ze by se melo patrat po pricinach
jediny kdo tu furt mele neco o vozidlech regio-xxx jsi ty!!
mimo jine, vsim sis, ze tebou oslavovany regiosprinter ma jednoose podvozky???
Silně pochybuji o tom, že dráhy někdy na nějakou opravdu lokálku nasadí něco supermoderního! (pokud ano, bůh buď při sebemenší poruše cestujícím milostiv!) Jenže vyrábět další regiošmejdy je výsměch zdravému rozumu! Sice je hezké, že ty ,,nové" už mají problémy s rozpojováním za jízdy, zatím pouze teoreticky, vyřešené, protože v provozu to ještě nikdo nevyzkoušel, ale to nic nemění na faktu, že k samovolnému rozpojení několikrát došlo a bez pomoci stahovacích pásek, či jiných podobných zlepšováků k tomu nejspíš bude docházet znovu a znovu. Takže, příteli milý, vypusť páru a zkus se zamyslet nad tím, jak by se daly podmínky pro cestující na lokálních tratích doopravdy zlepšit. Zatím to vypadá tak, že nejlepším řešením je autobus, nebo vlastní auto. Kdysi jsem bydlel hned vedle nádraží a jednoho krásného dne došlo k tomu, že vlak, kterým jsem měl odjet do práce, měl neúnosně velké zpoždění. Výpravčí mi, coby kamarádovi, prozradil, o co jde, takže jsem zašel domů, vytáhl auto z garáže, dojel k nádraží a zařval: ,,Kdo se chce svézt do Prahy"? Naložil jsem další čtyři lidi, vyinkasoval od každého korunu za kilometr a odvezl je před Smíchovské nádraží. Ti ostatní potom přijeli se 130 min. zpožděním, nás pět přijelo včas.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.