Teplá — V posledních dnech, kdy se množí případy vykolejení vlaků, se výčtu mimořádností nevyhne ani Karlovarsko, kde nehodová událost tentokrát postihla stroj soukromého dopravce. Ve středu 19. srpna v podvečer v obci Teplá na trati 149 mezi Mariánskými Lázněmi a Karlovými Vary vykolejil na výhybce č. 1 motorový osobní vlak společnosti Viamont. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, nicméně kvůli vyšetřování příčin nehody a vyprošťování vozu byla doprava zastavena až do 19. hodiny následujícího dne. Mezi Teplou a Mariánskými Lázněmi tak byla prakticky na celý jeden den zavedena náhradní autobusová doprava.
Vlak byl veden motorovou jednotkou VT 35 RegioSprinter v majetku německé společnosti Vogtlandbahn a podle sdělení tiskového mluvčího Drážní inspekce Zdeňka Neusara bylo příčinou vykolejení zřejmě lidské pochybení. Provoz v Teplé je řízen dle předpisu D3 pro zjednodušenou dopravu, strojvedoucí měl zastavit před inkriminovanou výhybkou a přesvědčit se, zda je správně postavena a zajištěna. Soupravu ovšem před ní nezastavil a pokračoval v jízdě, čímž došlo k vykolejení přední nápravou a středovým podvozkem vpravo ve směru jízdy. Škoda na jednotce byla předběžně vyčíslena na 150 tisíc korun a 100 tisíc na železničním svršku.
Zdroje: Novinky, Drážní inspekce
Takže mi z toho vychází zhruba:
810 = Škoda 120 (zhruba - prostě ještě to docela jezdí, ale už je to beznadějně staré)
814 = Felicia (už relativně k světu, jede celkem v pohodě ale chybí jí leckteré současné samozřejmosti a jiné jsou ještě o dost lepší, uznávám že mi tu trochu falíruje fakt že 814 ještě stále "vyrábějí")
RegioSprinter = Fabia I (vývoj šel dál ale jinak principiálně tomu nic nechybí)
K úvahám o zakoupení kdečeho tu chybí hned dvě důležité věci - jednak to zda je daný typ někde dostupný (vyrábí se/lze koupit jako jetý ev. kolik) a dále informace o ceně (jak bohužel víme, cena je dosti pohyblivá dle vybavení a zrovna dvakrát často vyvěšená na webu nebývá).
Plus k tomu připočtěme to zda daný typ u nás vůbec smí jezdit :(
Jako bylo by to fakt fajn kdyby tu nějaký velezkušený odborník (něco jako odhadce z bazaru) hodil do placu nějaké reálné ceny co se dá za kolik reálně koupit, nové i ojetiny, ale je to fakt těžký úkol bych řekl...
Chceme-li to demonstrovat na příkladu vývoje modelů Škodovek, tak nemůžeme RegioSprinter identifikovat s Fabií.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.