..: V Teplé na Karlovarsku vykolejil osobní vlak :..

VT 46, Ilustrační foto: MirKoTeplá — V posledních dnech, kdy se množí případy vykolejení vlaků, se výčtu mimořádností nevyhne ani Karlovarsko, kde nehodová událost tentokrát postihla stroj soukromého dopravce. Ve středu 19. srpna v podvečer v obci Teplá na trati 149 mezi Mariánskými Lázněmi a Karlovými Vary vykolejil na výhybce č. 1 motorový osobní vlak společnosti Viamont. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, nicméně kvůli vyšetřování příčin nehody a vyprošťování vozu byla doprava zastavena až do 19. hodiny následujícího dne. Mezi Teplou a Mariánskými Lázněmi tak byla prakticky na celý jeden den zavedena náhradní autobusová doprava.

Vlak byl veden motorovou jednotkou VT 35 RegioSprinter v majetku německé společnosti Vogtlandbahn a podle sdělení tiskového mluvčího Drážní inspekce Zdeňka Neusara bylo příčinou vykolejení zřejmě lidské pochybení. Provoz v Teplé je řízen dle předpisu D3 pro zjednodušenou dopravu, strojvedoucí měl zastavit před inkriminovanou výhybkou a přesvědčit se, zda je správně postavena a zajištěna. Soupravu ovšem před ní nezastavil a pokračoval v jízdě, čímž došlo k vykolejení přední nápravou a středovým podvozkem vpravo ve směru jízdy. Škoda na jednotce byla předběžně vyčíslena na 150 tisíc korun a 100 tisíc na železničním svršku.

Zdroje: Novinky, Drážní inspekce


JRtrain Poslat mail autorovi | 25.8.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
27.08.2009 (2:03)  
Jo a ještě něco.... Srovnávat vlaky a auta je........ (slušný výraz mě nenapadá) :-)
27.08.2009 (1:52)  
Jako já nevím co všichni pořád máte proti regionoze?? U nás to začalo jezdit (třívozová regionoha-veselské DKV dostalo tři jednotky) cca před třemi lety, na trase (Vrbovce-)Velká nad Veličkou - Veselí nad Moravou - Hodonín a jako já osobně jsem oproti 810+2krát Btax zaznamenal zkrácení jízdní doby při cestě z Veselí do Hodonína o pět minut (nepočítám svačinu téměř každého spoje ve Strážnici-12 minut). Tudíž já říkám, regionoha je rychlý a pohodlný vláček, který navíc svojím vzhledem dokonale zapadá do našeho regionu moravského slovácka. Na tu kratičkou cestu z Veselí do Hodonína je to ideál. Rozhodně lepší, než ten šukamrdfon. .... Všichni (až na výjimky) chcete rychlé koridory po celé ČR, k tomu VRT na všemožné relace a ještě fungl extra nové vozidla. Kde na to mají probůh vzít peníze?? Rekonstrukce 810 na regionohy je podle mě dobrá a levná volba. Šťouchnutí převodovky při rozjezdu je odstraněno olejovým přenosem (moc se v tom nevyznám, ale tuším, že se regionoha rozjíždí na olej přenos a při asi čtyřicítce to jde na přímo, jde to poznat když člověk sedí v hnacím voze), tudíž rozjezd je plynulý a docela příjemný. A klimatizace? Ehm. Podle mě je to jen rozmazlenost moderní doby-tudíž netřeba. Dřív, než si uvědomím, že ve vlaku není klima, jsem v cílové stanici. Hovk!
registrovaný uživatel Web 
26.08.2009 (20:03)  
Ale není José, ono je tam toho nového celkem dost.
registrovaný uživatel José 
26.08.2009 (19:56)  
Pokud je 810 Škodovka 120, tak 814 je opět jen vytuněná 120. Sice s pěti spojlery, přídavnými halogeny a vmontovaným motorem s z Fordu, ale pořád je to ten stejný křáp, škoda 120, patřící do konce 80. let.
registrovaný uživatel SYN 
26.08.2009 (19:43)  
Web: jo to by mohlo sedět, připadá mi že ač už se nevyrábí, jsou aktuálně vyráběná vozidla jen drobným faceliftem s nepříliš zásadními vylepšeními.
Takže mi z toho vychází zhruba:

810 = Škoda 120 (zhruba - prostě ještě to docela jezdí, ale už je to beznadějně staré)
814 = Felicia (už relativně k světu, jede celkem v pohodě ale chybí jí leckteré současné samozřejmosti a jiné jsou ještě o dost lepší, uznávám že mi tu trochu falíruje fakt že 814 ještě stále "vyrábějí")
RegioSprinter = Fabia I (vývoj šel dál ale jinak principiálně tomu nic nechybí)

K úvahám o zakoupení kdečeho tu chybí hned dvě důležité věci - jednak to zda je daný typ někde dostupný (vyrábí se/lze koupit jako jetý ev. kolik) a dále informace o ceně (jak bohužel víme, cena je dosti pohyblivá dle vybavení a zrovna dvakrát často vyvěšená na webu nebývá).
Plus k tomu připočtěme to zda daný typ u nás vůbec smí jezdit :(
Jako bylo by to fakt fajn kdyby tu nějaký velezkušený odborník (něco jako odhadce z bazaru) hodil do placu nějaké reálné ceny co se dá za kolik reálně koupit, nové i ojetiny, ale je to fakt těžký úkol bych řekl...
26.08.2009 (17:06)  
Ážetďák: To by nejdříve museli být na prodej.
registrovaný uživatel Web 
26.08.2009 (17:02)  
Dobře, tak tedy s Fábií I :-)
26.08.2009 (16:50)  
Web: Jenže tady šlo (Karlu Kováříkovi) o to ukázat, že RegioSprinter už je proti moderním vozidlům zastaralý.

Chceme-li to demonstrovat na příkladu vývoje modelů Škodovek, tak nemůžeme RegioSprinter identifikovat s Fabií.
26.08.2009 (16:47)  
Já jsem vyzkoušel a na vlastní zadek! Z Mariánek do Bečova Regiosprin, z Bečova do Rakovníka Hrkafon (810) A ten přestup byl dokonalý šok. Nicméně, vzhledem k tomu, že Regiosprinty už se údajně nevyrábějí, bylo by možná výhodnější je odkoupit coby ojetiny, než vrážet peníze do dalších Regionov. Jsem si jist, že minimálně 90% cestujících by to uvítalo.
registrovaný uživatel Kakov 
26.08.2009 (16:36)  
at je vyber zavadejici nebo ne, nic to memeni na faktu, ze "spatne" vozidlo zustava "spatnym" i presto, ze existuje mnohem horsi
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko