Teplá — V posledních dnech, kdy se množí případy vykolejení vlaků, se výčtu mimořádností nevyhne ani Karlovarsko, kde nehodová událost tentokrát postihla stroj soukromého dopravce. Ve středu 19. srpna v podvečer v obci Teplá na trati 149 mezi Mariánskými Lázněmi a Karlovými Vary vykolejil na výhybce č. 1 motorový osobní vlak společnosti Viamont. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, nicméně kvůli vyšetřování příčin nehody a vyprošťování vozu byla doprava zastavena až do 19. hodiny následujícího dne. Mezi Teplou a Mariánskými Lázněmi tak byla prakticky na celý jeden den zavedena náhradní autobusová doprava.
Vlak byl veden motorovou jednotkou VT 35 RegioSprinter v majetku německé společnosti Vogtlandbahn a podle sdělení tiskového mluvčího Drážní inspekce Zdeňka Neusara bylo příčinou vykolejení zřejmě lidské pochybení. Provoz v Teplé je řízen dle předpisu D3 pro zjednodušenou dopravu, strojvedoucí měl zastavit před inkriminovanou výhybkou a přesvědčit se, zda je správně postavena a zajištěna. Soupravu ovšem před ní nezastavil a pokračoval v jízdě, čímž došlo k vykolejení přední nápravou a středovým podvozkem vpravo ve směru jízdy. Škoda na jednotce byla předběžně vyčíslena na 150 tisíc korun a 100 tisíc na železničním svršku.
Zdroje: Novinky, Drážní inspekce
proč by se na takovouto lokálku měla kupovat velká Desira? Můžete nám to objasnit? Tady je menší vozidlo typu RS vhodnější.
a ted prijde kardinalni otazka, prosim premyslejte...
nebylo by Desiro jeste lepsi nez Regiosprinter????
jinak soucasne RN (momentalne vyrabene) uz nemaji sroubovku, ale dle me vyhaknuti musi mit nejakou pricinu, pokud se na to desitky let jezdi bez problemu, tak bych se podival co bylo pricinou u RN
poznamka pro ostatni: samo pokud nejsou financ, jsou v nouzi lepsi RS nebo RN nez 810, jinak ja proti RN nic nemam, sem rad, ze se 810 meni aspon v RN
Když jsi neměl možnost srovnání, tak raději mlč! Kdyby ses svezl, jako já, Regiosprintem z Mariánek do Bečova a pak Šukafonem z Bečova do Rakovníka a potom i z Holešovic do Bubenče (3 km, ale bohatě to stačilo, zlatej žabotlam!) Regiošukem, nikdy bys takovouhle blbost nenapsal! K samovolnému rozpojení soupravy došlo u Regiošuků už několikrát, ty stahovací pásky byly snad úspěšným pokusem, jak zajistit šroubovku proti vyháknutí, ne pro přenos tažné síly. Slováci si udělali ze šukafonů obdobu dvouvozové regionovy a šroubovku nahradili pevným spojením tyčí, asi věděli proč.
SYN: Jooo na tom něco bude. Ta trať(Veselí-Hodonín) je slušně udržovaná, snad krom úseku Sudoměřice-Rohatec, ale tam je jen 50km/h, tak to je fuk. A sklonové poměry, na tom taky něco bude. Myslím že nejvíc je tam nějakých devět promile. A jinak více méně souhlasím. Např. v Libereckém kraji by regionoha neměla co dělat. Ale furt lepší, než 810, nebo se pletu?
Obzvlášť v porovnání s 810+2xBtax to musí být (třídílná RN) skoro dělo, vůči staré verzi je to více než dvojnásobný výkon motoru a dvě poháněné nápravy místo jedné. Tady ovšem bude ten problém v tom že srovnáváme řešení staré=katastrofální (nevím zda bych našel horší možnou soupravu než 810+ 2 přívěšáky) s novým=nic moc ale ujde. A ještě znovu připomínám že 3vozová RN je na tom přecejen o trochu líp než dvouvozová.
Problémy které s nimi má provozovatel bych zas až tak moc neřešil, to by si měl vyřešit sám se sebou a s výrobcem (ačkoliv to samozřejmě může mít na cestujícího vliv při neschopnosti - zpoždění).
Ale když to shrnu, na rovinatých lokálkách které jsou ve slušném stavu a nejsou moc dlouhé (krátká JD) RN vcelku ujde, za ty prachy... ale oni se (jako víceméně jediné "nové" NP vozidlo) u ČD rozlízají i tam kde by vůbec neměly co dělat, a vo tom to je.
Ážetďák: jojo to mě taky napadlo (že už tu jezdí) ale co já vím jestli to není v příhraničním provozu na nějakou vyjímku?? Jinak jestli ne tak to asi s tou homologací v Česku u nezávislé trakce nemůže být tak komplikované když si to vyřídili (celkem jsem nazachytil nějaké zvláštní články na téma "další homologovaný typ u nás" apod.). Ví vůbec někdo kde by se dal sehnat seznam vozidel (nejlépe oficiální, závazný) která u nás mohou aktuálně jezdit?
To Obrleutnant:
On už se někdo poptával?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.