..: V Teplé na Karlovarsku vykolejil osobní vlak :..

VT 46, Ilustrační foto: MirKoTeplá — V posledních dnech, kdy se množí případy vykolejení vlaků, se výčtu mimořádností nevyhne ani Karlovarsko, kde nehodová událost tentokrát postihla stroj soukromého dopravce. Ve středu 19. srpna v podvečer v obci Teplá na trati 149 mezi Mariánskými Lázněmi a Karlovými Vary vykolejil na výhybce č. 1 motorový osobní vlak společnosti Viamont. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, nicméně kvůli vyšetřování příčin nehody a vyprošťování vozu byla doprava zastavena až do 19. hodiny následujícího dne. Mezi Teplou a Mariánskými Lázněmi tak byla prakticky na celý jeden den zavedena náhradní autobusová doprava.

Vlak byl veden motorovou jednotkou VT 35 RegioSprinter v majetku německé společnosti Vogtlandbahn a podle sdělení tiskového mluvčího Drážní inspekce Zdeňka Neusara bylo příčinou vykolejení zřejmě lidské pochybení. Provoz v Teplé je řízen dle předpisu D3 pro zjednodušenou dopravu, strojvedoucí měl zastavit před inkriminovanou výhybkou a přesvědčit se, zda je správně postavena a zajištěna. Soupravu ovšem před ní nezastavil a pokračoval v jízdě, čímž došlo k vykolejení přední nápravou a středovým podvozkem vpravo ve směru jízdy. Škoda na jednotce byla předběžně vyčíslena na 150 tisíc korun a 100 tisíc na železničním svršku.

Zdroje: Novinky, Drážní inspekce


JRtrain Poslat mail autorovi | 25.8.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
28.08.2009 (8:37)  
Dusanh: OK zapomel jsem dodat, ze ma slova, jsou psana v obecne celorepublikove rovine, nerikam, ze se maji koupit primo na tuto trat (149) a navic, me desiro nejake maxi rozhodne neprijde (tudiz by na spouste lokalek bylo uplatnitelne, ale i na 149 si ho dovedu predstavit), chci totiz poukazat, ze bychom nemeli hned hltat cokoliv z nemecka, co nam prijde lepsi nez 810, meli bychom si zachovat urcitou objektivitu a soudnost na zaklade znalosti veci
registrovaný uživatel Dusanh 
28.08.2009 (8:13)  
Ad Karel Kovářík:
proč by se na takovouto lokálku měla kupovat velká Desira? Můžete nám to objasnit? Tady je menší vozidlo typu RS vhodnější.
registrovaný uživatel Kakov 
28.08.2009 (6:06)  
Ážetďák: vy jste uplne ztratil hlavu... jak zamilovany student...
a ted prijde kardinalni otazka, prosim premyslejte...
nebylo by Desiro jeste lepsi nez Regiosprinter????

jinak soucasne RN (momentalne vyrabene) uz nemaji sroubovku, ale dle me vyhaknuti musi mit nejakou pricinu, pokud se na to desitky let jezdi bez problemu, tak bych se podival co bylo pricinou u RN

poznamka pro ostatni: samo pokud nejsou financ, jsou v nouzi lepsi RS nebo RN nez 810, jinak ja proti RN nic nemam, sem rad, ze se 810 meni aspon v RN
27.08.2009 (21:56)  
Na trati z M. L. do K. V. pamatuji ještě Singrovky, potom krátce 810 a teď už Regiosprinty. Regiosprint je jediný, který dokáže do stoupání z M. L. nahoru plně využít nejvyšší povolenou rychlost A právě na lokálních tratích, kde jsou značně náročné sklonové i směrové poměry je souprava se všemi hnacími nápravami a přebytkem tažné síly jedinou možností, jak zkrátit jízdní doby. Jenže než na tuhle jednoduchou pravdu přijdou i příslušní papaláši a začnou nakupovat něco, co ČD nebude dělat ostudu, bude MD na Nábřeží ještě mnohokrát povodní vyplavené.
27.08.2009 (21:51)  
To S. K:
Když jsi neměl možnost srovnání, tak raději mlč! Kdyby ses svezl, jako já, Regiosprintem z Mariánek do Bečova a pak Šukafonem z Bečova do Rakovníka a potom i z Holešovic do Bubenče (3 km, ale bohatě to stačilo, zlatej žabotlam!) Regiošukem, nikdy bys takovouhle blbost nenapsal! K samovolnému rozpojení soupravy došlo u Regiošuků už několikrát, ty stahovací pásky byly snad úspěšným pokusem, jak zajistit šroubovku proti vyháknutí, ne pro přenos tažné síly. Slováci si udělali ze šukafonů obdobu dvouvozové regionovy a šroubovku nahradili pevným spojením tyčí, asi věděli proč.
27.08.2009 (18:41)  
Ážetďák: Tož já srovnávám staré co u nás jezdilo ta 810 a dvakrát Btax. Třeba v tom Desiru jsem ještě neměl tu možnost jet, tak nemůžu srovnat. Ale mě šlo hlavně o to, že dráhy nemají bezednou kasu. Nakupují Elefantíky, ty nové loko od škodovky, rekonstrukce banánů........ Ale více méně věřím, že se časem dočkáme lepších vláčků. To jak se sama rozpojila regionoha se stalo jen jednou ne?? A ty stahovací pásky..... Za to podle mě může nějaký blb, co se podílel na té rekonstrukci a neuvědomil si co dělá. Asi byl v práci zhulený:-D
SYN: Jooo na tom něco bude. Ta trať(Veselí-Hodonín) je slušně udržovaná, snad krom úseku Sudoměřice-Rohatec, ale tam je jen 50km/h, tak to je fuk. A sklonové poměry, na tom taky něco bude. Myslím že nejvíc je tam nějakých devět promile. A jinak více méně souhlasím. Např. v Libereckém kraji by regionoha neměla co dělat. Ale furt lepší, než 810, nebo se pletu?
registrovaný uživatel SYN 
27.08.2009 (14:33)  
Staňa Kulatý: no z hlediska cestujícího to s Regionohou není až tak špatné, aspoň dokud je trať po které jede ve slušném stavu (tzn. moc to nehází) a pokud není moc kopcovitá (jinak hrozí problémy s adhezí). Předpokládám že u vás na Slovácku by mohly být obě podmínky celkem splněny.
Obzvlášť v porovnání s 810+2xBtax to musí být (třídílná RN) skoro dělo, vůči staré verzi je to více než dvojnásobný výkon motoru a dvě poháněné nápravy místo jedné. Tady ovšem bude ten problém v tom že srovnáváme řešení staré=katastrofální (nevím zda bych našel horší možnou soupravu než 810+ 2 přívěšáky) s novým=nic moc ale ujde. A ještě znovu připomínám že 3vozová RN je na tom přecejen o trochu líp než dvouvozová.

Problémy které s nimi má provozovatel bych zas až tak moc neřešil, to by si měl vyřešit sám se sebou a s výrobcem (ačkoliv to samozřejmě může mít na cestujícího vliv při neschopnosti - zpoždění).

Ale když to shrnu, na rovinatých lokálkách které jsou ve slušném stavu a nejsou moc dlouhé (krátká JD) RN vcelku ujde, za ty prachy... ale oni se (jako víceméně jediné "nové" NP vozidlo) u ČD rozlízají i tam kde by vůbec neměly co dělat, a vo tom to je.

Ážetďák: jojo to mě taky napadlo (že už tu jezdí) ale co já vím jestli to není v příhraničním provozu na nějakou vyjímku?? Jinak jestli ne tak to asi s tou homologací v Česku u nezávislé trakce nemůže být tak komplikované když si to vyřídili (celkem jsem nazachytil nějaké zvláštní články na téma "další homologovaný typ u nás" apod.). Ví vůbec někdo kde by se dal sehnat seznam vozidel (nejlépe oficiální, závazný) která u nás mohou aktuálně jezdit?
27.08.2009 (11:09)  
To syn: Vzhledem k tomu, že Regiosprintery u nás běžně jezdí a hned na několika tratích, tak předpokládám, že asi ano.
To Obrleutnant:
On už se někdo poptával?
27.08.2009 (11:06)  
To Web: je otázka, jestli to nové je také užitečné.
27.08.2009 (11:04)  
To S. K: Když chceš něco porovnávat, měl bys vyzkoušet také něco jiného. Je velmi smutné, že náš výrobce nedokáže dosáhnout se svým nejnovějším produktem ani částečně parametrů něčeho, co už se v civilizovaných zemích dávno nevyrábí. A na to, jak je Regiošuk ,,povedený" se zeptej těch, co s ním mají co do činění jako personál! Nedávno jsem viděl v TV, jak se řeší problém s rozpojováním souprav za jízdy, pohled na šroubovku, zajištěnou plastovými stahovacími páskami byl úděsný. Porovnávat vlak s autem, zejména hrkafony, jezdící na lokálkách, opravdu nejde, ono je otázka, jestli si ty poskakující krabice název vlak vůbec zaslouží.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko