Hevlín - Starostové ze Znojemska, ale i části Brněnska a Dolního Rakouska sepsali memorandum, v němž požadují, aby provoz na trati Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín zůstal zachován. Podle rozhodnutí kraje by totiž na této jednokolejce měly vlaky přestat jezdit v létě 2010. Představitelé obcí a měst v okolí se proti takovému postupu bouří s tím, že ukončení provozu osobních vlaků bude znamenat konec funkčního železničního propojení regionu. Krajský úřad ale argumentuje tím, že úsek již pro své cesty využívá jen hrstka cestujících a nevyplácí se.
Trať 245 byla kdysi paradoxně součástí poměrně výhodného spojení Vídně a Brna. Znojemský radní a historik Jiří Kacetl na její adresu uvádí, že se nejednalo jen o jakousi bezvýznamnou lokálku, ale o alternativní hlavní trať z mezi rakouskou a moravskou metropolí, jež byla vystavěná jako konkurenční trasa dráze přes Břeclav. Její fungování ukončila až změna poměrů v Československu na konci 40. let minulého století. Dávnou funkci by trať podle Kacetla mohla v budoucnu zase plnit, pokud by došlo k obnovení přeshraničního železničního propojení mezi Hevlínem a rakouským Laa. Tomu v současnosti chybějí 2 km kolejí a mosty přes ramena Dyje. V Rakousku dnes železniční trať č. 902 z Vídně končí v nově elektrifikováné stanici Laa an der Thaya, do které v pravidelném intervalu jezdí vlaky Regional S-Bahn až z Wiener Neustadt.
Tratě na Znojemsku s výjimkou právě elektrifikovaného úseku Znojmo - Šatov jsou dlouhodobě zanedbané a celá desetiletí se do nich neinvestovalo. Přitom v jiných regionech se železnice modernizují, stavějí se nová nástupiště, nasazují nové soupravy. „Na trať Brno - Hrušovany nad Jevišovkou navazují odbočky do Znojma a do Mikulova a bez obnovy propojení na Laa an der Thaya ztrácí celý tento systém své těžiště,“ dodává Kacetl.
Zdroj: iDNES
Semík: Nemyslel jste trať č. 257? Já bych se na to ale podíval jinak - ten vlak, co tam jezdil plný (jestli opravdu je myšlena 257), tak jezdil mimo zástavbu (hlavně v Dubňanech). Autobus jede přímo po hlavní silnici, která vede centry jak Dubňan, tak i Svatobořic-Mistřína.
Pohořelická trať - autobus jede až na pohořelické náměstí a na rozdíl od vlaku (jak to bylo v posledních asi 10 letech) jede i o víkendu!
Hodonín-Zaječí premává, otázkou zůstává, jak dlouho
> rušila se 256, vlaky jezdily opravdu prázdné a trať spojovala místa, které navzájem spojení nepotřebovala - OK
> rušila se 255, kde se z 810ky vždycky vyvalil dav, že člověk nechápal, jak to takové vozítko pojme - to mi mozek doteď nezpracoval
> Sudoměřice CZ-Skalica SK - no, tohle bylo mezi náma jenom otázkou času
> Hodonín CZ-Holíč SK - jo, kdyby to nestálo o tolik víc než bus ... půlka obyvatel Holíče pracuje v Hodoníně, tohle mělo dopadnout jinak
> nedávno zrušená trať do Pohořelic je něco mezi, žádné davy ale ani vyloženě prázdné vlaky
u 245ky je to přesně hraně ... ani kočka ani pes (mimochodem je víc vytížená než 248 ze Znojma, investice do mostu a elektrifikace jsou peníze spláchnuté do sociálního zařízení, už teď vím jak "plné" soupravy tam po napojení na Vídeň budou jezdit) Odhadovat vytíženost nákladní dopravy v současné situaci je docela oříšek...
např.
Jiří Hovorka: Hevlín - Znojmo z polí, ani jedno nádraží není v polích, Hevlín - třetina obyvatel ( z 1500 ) to má líž na nádr než na bus a i nejvzdálenější barák je do 15minut na nádr, bus 8 minut!
Pokud by jeli Sp do Brna a nezastavovalo by to všude cesta by byla do hodiny a ne že ne...tak, ale nebudu se tu dohadovat...
V době, kdy jezdily Sp vlaky Znojmo -Brno
bus 70 - 75 minut (i nyní)
vlak 105 - 120 minut
Hrušovany - Brno
bus 60 - 68 (z centra)
vlak 73 - 80 (z "polí")
Hevlín - Brno
vlak 95 z polí + přestup v Hrušovanech když byla návaznost
bus cca 85 (návrh IDS) z centra + spojení z Laa
Hevlín - Znojmo
vlak 47 (nyní, z polí s přestupem v Hrušovanech)
bus 49 (plán IDS, bez přestupu)
A teď mi řekněte, kdo půjde více než kilometr na železniční zastávku. Normální dojíždějící člověk to určitě nebude...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.