..: Starostové na Znojemsku nesouhlasí se zrušením tratě 245 :..

Hevlín Hevlín - Starostové ze Znojemska, ale i části Brněnska a Dolního Rakouska sepsali memorandum, v němž požadují, aby provoz na trati Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín zůstal zachován. Podle rozhodnutí kraje by totiž na této jednokolejce měly vlaky přestat jezdit v létě 2010. Představitelé obcí a měst v okolí se proti takovému postupu bouří s tím, že ukončení provozu osobních vlaků bude znamenat konec funkčního železničního propojení regionu. Krajský úřad ale argumentuje tím, že úsek již pro své cesty využívá jen hrstka cestujících a nevyplácí se.

Trať 245 byla kdysi paradoxně součástí poměrně výhodného spojení Vídně a Brna. Znojemský radní a historik Jiří Kacetl na její adresu uvádí, že se nejednalo jen o jakousi bezvýznamnou lokálku, ale o alternativní hlavní trať z mezi rakouskou a moravskou metropolí, jež byla vystavěná jako konkurenční trasa dráze přes Břeclav. Její fungování ukončila až změna poměrů v Československu na konci 40. let minulého století. Dávnou funkci by trať podle Kacetla mohla v budoucnu zase plnit, pokud by došlo k obnovení přeshraničního železničního propojení mezi Hevlínem a rakouským Laa. Tomu v současnosti chybějí 2 km kolejí a mosty přes ramena Dyje. V Rakousku dnes železniční trať č. 902 z Vídně končí v nově elektrifikováné stanici Laa an der Thaya, do které v pravidelném intervalu jezdí vlaky Regional S-Bahn až z Wiener Neustadt.

Tratě na Znojemsku s výjimkou právě elektrifikovaného úseku Znojmo - Šatov jsou dlouhodobě zanedbané a celá desetiletí se do nich neinvestovalo. Přitom v jiných regionech se železnice modernizují, stavějí se nová nástupiště, nasazují nové soupravy. „Na trať Brno - Hrušovany nad Jevišovkou navazují odbočky do Znojma a do Mikulova a bez obnovy propojení na Laa an der Thaya ztrácí celý tento systém své těžiště,“ dodává Kacetl.

Zdroj: iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 21.4.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel waszyn 
22.04.2009 (16:24)  
Semík: Božice mají nějakých 1,500 obyvatel. V posledních volbách dalo přes 55% zúčastněných voličů přednost zneužívání zdravotní péče před inteligentnějšími možnostmi využití krajských peněz, třeba do dopravy. Takže asi ten autobus v sobotu, ani vlak každou hodinu nepotřebují a radši si zajdou pokecat do čekárny. V čem je problém? Demokracie v praxi.
registrovaný uživatel DJ 
22.04.2009 (16:15)  
happy: Hodonín - Zaječí už je integrovaná, tak si myslím, že současný stav vydrží dlouho.

Semík: Nemyslel jste trať č. 257? Já bych se na to ale podíval jinak - ten vlak, co tam jezdil plný (jestli opravdu je myšlena 257), tak jezdil mimo zástavbu (hlavně v Dubňanech). Autobus jede přímo po hlavní silnici, která vede centry jak Dubňan, tak i Svatobořic-Mistřína.

Pohořelická trať - autobus jede až na pohořelické náměstí a na rozdíl od vlaku (jak to bylo v posledních asi 10 letech) jede i o víkendu!
registrovaný uživatel Semík  mail  
22.04.2009 (16:01)  
M - Problém Božic je ten, že tam nejezdí ani autobus. 3 autobusy v sobotu za celý den nepovažuji za dopravní obslužnost. Zatím co vlak díky hodinovému taktu Břeclav - Znojmo zastaví 2x do hodiny. Takže si můžu vybrat pohodlnější autobus z náměstí jen si musím tak 4 hodiny počkat. Nebo jít 2km na nádraží kde mi ten vlak jede co hodinu na oba směry.
registrovaný uživatel happy 
22.04.2009 (15:52)  
ad Sheriff:
Hodonín-Zaječí premává, otázkou zůstává, jak dlouho
22.04.2009 (15:04)  
u 245ky nemám osobně úplně jasno... nevím, ke kterým případům z minulosti to zaškatulkovat
> rušila se 256, vlaky jezdily opravdu prázdné a trať spojovala místa, které navzájem spojení nepotřebovala - OK
> rušila se 255, kde se z 810ky vždycky vyvalil dav, že člověk nechápal, jak to takové vozítko pojme - to mi mozek doteď nezpracoval
> Sudoměřice CZ-Skalica SK - no, tohle bylo mezi náma jenom otázkou času
> Hodonín CZ-Holíč SK - jo, kdyby to nestálo o tolik víc než bus ... půlka obyvatel Holíče pracuje v Hodoníně, tohle mělo dopadnout jinak
> nedávno zrušená trať do Pohořelic je něco mezi, žádné davy ale ani vyloženě prázdné vlaky

u 245ky je to přesně hraně ... ani kočka ani pes (mimochodem je víc vytížená než 248 ze Znojma, investice do mostu a elektrifikace jsou peníze spláchnuté do sociálního zařízení, už teď vím jak "plné" soupravy tam po napojení na Vídeň budou jezdit) Odhadovat vytíženost nákladní dopravy v současné situaci je docela oříšek...
registrovaný uživatel M 
22.04.2009 (15:02)  
kubam - takze treba ani Bozice nejsou v polich? Tak to potom Zlicin, Cerny most apod. jsou autobusova nadrazi v samotnem centru Prahy:-)
22.04.2009 (14:25)  
kubam - železniční doprava je obecně nedofinancovaná. V případě, že budete požadovat Hrušovany - Brno bez zastávek za předpokladu prázdné tratě (bez křižování a zpoždění), možná se na tu hodinu dá dostat, ale jaký smysl bude mít nezastávkový vlak pro 20 cestujících, kteří by jej podle mého odhadu využili. Pro ostatní cestující do mezizastávek bude nutné zajistit jinou dopravu - to žádný rozumný politik nevezme na svoje triko, neboť by neúměrně k užitku zatížil rozpočet kraje. Máte-li pocit, že bez rychlých vlaků nepřežijete, začněte podnikat. Zaplatíte-li ČD úplné náklady na vlak, určitě vám vyhoví (pravděpodobně dostanete přednost před JMK, který podle některých přispivatelů platí málo). Tak s chutí do toho...
registrovaný uživatel kubam 
22.04.2009 (13:49)  
znojmak, tulip, Semík, Jiří Knapil: souhlas, nemůžu reagovat ne vše, ale vesměs souhlasím.Češi jsou národ urejpanců, nemusím se tady rozčilovat, i když tu odpůrci vypisují spoustu nepravdivých informací.

např.
Jiří Hovorka: Hevlín - Znojmo z polí, ani jedno nádraží není v polích, Hevlín - třetina obyvatel ( z 1500 ) to má líž na nádr než na bus a i nejvzdálenější barák je do 15minut na nádr, bus 8 minut!
Pokud by jeli Sp do Brna a nezastavovalo by to všude cesta by byla do hodiny a ne že ne...tak, ale nebudu se tu dohadovat...
22.04.2009 (13:28)  
M: No, nemyslím si že máte pravdu... když mám dvě věci, které nějak fungují a každá má své klady a já je nahradím jen jednou věcí z těch dvou..,protože autobus, některé věci co vlak prostě nenabízí a s tím se musíte smířit, i když váš doveze až náves.... prostě jde o to že by se měla snaha upírat spíš tím využít maximum z obou ... a bohužel železnice na znojemsku je platná k něčemu pouze jako celek ve stavu v jakém je a v jiném hooodně dlouho nebude. Trať na Hevlín bez mostu přes Dyji a trati do Laa není a nebude zázrak, a je postradatelná, to jsme tu už řešili .. ale pokud by spoj z Brna projel pár opuštěných zastávek (Pravice, Dolenice, Břežany, Silůvky, Radostice) aspoň mírně se zvýšila rychlost a tím se snížila cesta ze ZN do Brna o 20-25 min na 1:35 (40) a tím by se zvýšila její konkurenceschopnost i vůči busu ze ZN (1:10 + 15 čekání ve frontě než se tam dostanu a to si ještě nemusím sednout) nebo byl dostaven úsek do Laa a tím přímé spojení brno - LAA, tak by to bylo rázem jiné kafčo a je to mnohem levnější a reálnější varianta než čekat až se postaví úplně jiná trať
22.04.2009 (13:13)  
Už nemůžu nereagovat.

V době, kdy jezdily Sp vlaky Znojmo -Brno
bus 70 - 75 minut (i nyní)
vlak 105 - 120 minut

Hrušovany - Brno
bus 60 - 68 (z centra)
vlak 73 - 80 (z "polí")

Hevlín - Brno
vlak 95 z polí + přestup v Hrušovanech když byla návaznost
bus cca 85 (návrh IDS) z centra + spojení z Laa

Hevlín - Znojmo
vlak 47 (nyní, z polí s přestupem v Hrušovanech)
bus 49 (plán IDS, bez přestupu)

A teď mi řekněte, kdo půjde více než kilometr na železniční zastávku. Normální dojíždějící člověk to určitě nebude...
  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko