Hevlín - Starostové ze Znojemska, ale i části Brněnska a Dolního Rakouska sepsali memorandum, v němž požadují, aby provoz na trati Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín zůstal zachován. Podle rozhodnutí kraje by totiž na této jednokolejce měly vlaky přestat jezdit v létě 2010. Představitelé obcí a měst v okolí se proti takovému postupu bouří s tím, že ukončení provozu osobních vlaků bude znamenat konec funkčního železničního propojení regionu. Krajský úřad ale argumentuje tím, že úsek již pro své cesty využívá jen hrstka cestujících a nevyplácí se.
Trať 245 byla kdysi paradoxně součástí poměrně výhodného spojení Vídně a Brna. Znojemský radní a historik Jiří Kacetl na její adresu uvádí, že se nejednalo jen o jakousi bezvýznamnou lokálku, ale o alternativní hlavní trať z mezi rakouskou a moravskou metropolí, jež byla vystavěná jako konkurenční trasa dráze přes Břeclav. Její fungování ukončila až změna poměrů v Československu na konci 40. let minulého století. Dávnou funkci by trať podle Kacetla mohla v budoucnu zase plnit, pokud by došlo k obnovení přeshraničního železničního propojení mezi Hevlínem a rakouským Laa. Tomu v současnosti chybějí 2 km kolejí a mosty přes ramena Dyje. V Rakousku dnes železniční trať č. 902 z Vídně končí v nově elektrifikováné stanici Laa an der Thaya, do které v pravidelném intervalu jezdí vlaky Regional S-Bahn až z Wiener Neustadt.
Tratě na Znojemsku s výjimkou právě elektrifikovaného úseku Znojmo - Šatov jsou dlouhodobě zanedbané a celá desetiletí se do nich neinvestovalo. Přitom v jiných regionech se železnice modernizují, stavějí se nová nástupiště, nasazují nové soupravy. „Na trať Brno - Hrušovany nad Jevišovkou navazují odbočky do Znojma a do Mikulova a bez obnovy propojení na Laa an der Thaya ztrácí celý tento systém své těžiště,“ dodává Kacetl.
Zdroj: iDNES
Jiří Hovorka: nemluvil jsem o nezastavování a ježděni pro 20 lidí celou trasu, při nasazení vozidla, který nemusí při úvrati přesahat, tak jízdní doba Zn - Hruš 25min( zastávka v Hodonicích), Hruš .- Brno 60min ( zast Krumlov, Bránice, popř Bohutice a Miroslav s nějakým napojením.) lidí by bylo nejmíň mezi Hruš a Miroslaví, tam bych počítal těch 40 za zmiňovanýho stavu a v úseku Zn - Hruš o mnoho víc lidí, stejně jako Krumlov - Brno...s dobrou nabídkou roste i poptávka...
Co takhle pohled do jiných krajů?? Nevím, ale nadávat na IDS JMK je podle mne mimo mísu... Za takovou sobotní běžnou obsluhu v JMK by ti obce na Vysočině urvaly obě ruce i ve všední den. Božice jsou celkem problém... Zda-li obsluhovat po silnici 414 od Znojma i s dalšími obcemi, nebo udělat návaznost na nádraží. Ale první varianta je asi výhodnější. No chtělo by to vědět počty nastupujících a vystupujících.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.