..: Starostové na Znojemsku nesouhlasí se zrušením tratě 245 :..

Hevlín Hevlín - Starostové ze Znojemska, ale i části Brněnska a Dolního Rakouska sepsali memorandum, v němž požadují, aby provoz na trati Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín zůstal zachován. Podle rozhodnutí kraje by totiž na této jednokolejce měly vlaky přestat jezdit v létě 2010. Představitelé obcí a měst v okolí se proti takovému postupu bouří s tím, že ukončení provozu osobních vlaků bude znamenat konec funkčního železničního propojení regionu. Krajský úřad ale argumentuje tím, že úsek již pro své cesty využívá jen hrstka cestujících a nevyplácí se.

Trať 245 byla kdysi paradoxně součástí poměrně výhodného spojení Vídně a Brna. Znojemský radní a historik Jiří Kacetl na její adresu uvádí, že se nejednalo jen o jakousi bezvýznamnou lokálku, ale o alternativní hlavní trať z mezi rakouskou a moravskou metropolí, jež byla vystavěná jako konkurenční trasa dráze přes Břeclav. Její fungování ukončila až změna poměrů v Československu na konci 40. let minulého století. Dávnou funkci by trať podle Kacetla mohla v budoucnu zase plnit, pokud by došlo k obnovení přeshraničního železničního propojení mezi Hevlínem a rakouským Laa. Tomu v současnosti chybějí 2 km kolejí a mosty přes ramena Dyje. V Rakousku dnes železniční trať č. 902 z Vídně končí v nově elektrifikováné stanici Laa an der Thaya, do které v pravidelném intervalu jezdí vlaky Regional S-Bahn až z Wiener Neustadt.

Tratě na Znojemsku s výjimkou právě elektrifikovaného úseku Znojmo - Šatov jsou dlouhodobě zanedbané a celá desetiletí se do nich neinvestovalo. Přitom v jiných regionech se železnice modernizují, stavějí se nová nástupiště, nasazují nové soupravy. „Na trať Brno - Hrušovany nad Jevišovkou navazují odbočky do Znojma a do Mikulova a bez obnovy propojení na Laa an der Thaya ztrácí celý tento systém své těžiště,“ dodává Kacetl.

Zdroj: iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 21.4.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DJ 
23.04.2009 (10:47)  
happy: Před časem jsem četl v novinách o budoucím přestupním terminálu v Krumlově u nádraží, ale v Miroslavi má být něco takového v centru města.
Pokud ty noviny nelhaly, tak je zjevné, že pro obsluhu Miroslavi se s železnicí nepočítá.
registrovaný uživatel happy 
23.04.2009 (10:11)  
Likvidovat železnici do Krumlova by mohl jen pitomec s odpuštěním. Spíše jde o ten kus za Bohuticemi, protože tam to je bída. A pokud mne paměť neklame, tak v Miroslavi nádraží má být přestupní uzel integrovaný sys. ne?
registrovaný uživatel tulip 
23.04.2009 (8:29)  
Lubomir:
Úžasné stránky, naprosto perfektně zpracovaná historie StEG trati... Novinkou pro mne je vidět ty plánky, ze kterých jde krásně vidět zamýšlená dvojkolejnost... Předkové byli kabrňáci, kam se my se svými "silničními hřbitovy" hrabeme - o sto padesát let později...
registrovaný uživatel M 
22.04.2009 (23:51)  
DJ - on myslel, ze kazdy rok se postavi stovky METRU dalnic:-)
registrovaný uživatel kubam 
22.04.2009 (22:34)  
DJ: no to se pleteš, několik takových příspěvků to bylo, ale to byli asi nějací "místní", co tu nikdy nebyli:-)

Ve skutečnosti toto nehrozí.
registrovaný uživatel DJ 
22.04.2009 (22:01)  
hank: O nějakém omezování vlaků z Brna do Moravského Krumlova nikdo nemluví, a také že se nic takového ani nechystá. Minimálně právě do Krumlova to bude určitě jezdit i po rozšíření IDS JMK. ;-)
registrovaný uživatel hank 
22.04.2009 (21:50)  
Mor. Krumlov zdaleka není zastávka v polích. Pro tuto část Znojemska (možná už od Bohutic) bylo vždy hlavní spádovou oblastí Brno. Běžte se někdy podívat ráno na nádraží k vlakům do Brna. Město je zhruba stejně velké jako Ivančice. Přípoje busem z města jsou skoro ke všem vlakům. (A když od něčeho třeba v sobotu večer bus nejel, stejně jste mohli vidět, jak lidi šlapou tu půlhodinu do města pěšky. Nebo si nechávali stát auta u nádraží.) A zkuste jet Mor. Krumlov - Brno autem nebo dokonce busem. Stav silnic je katastrofa a jízdní doby ani intervaly vlaků v tomto srovnání nejsou nejhorší. I zanedbaná dráha je v této oblasti nejlepší variantou. Takže protežovat jen Ivančice - Brno a rušit Mor. Bránice - Mor. Krumlov - Miroslav je asi blbost.

Na druhé straně je fakt, že mezi Miroslaví a Hrušovany bývalo v Os vlacích mrtvo už za bývalého režimu, zatímco Sp vlaky Brno - Znojmo a zpět vždy bývaly vytížené hlavně v Pá a Ne díky učňům a studentům. Dalo se však do nich dostat, zatímco pokus úspěšně se nacpat do busu Znojmo - Brno třeba v Po ráno byl vždy sázkou do loterie.

Hrušovany - Hevlín? Pro osobní dopravu velký otazník. I když možná kdekdo jezdí třeba z Brna do Lávy, otázka je, jak tuto frekvenci dostat do vlaků. Pro tranzit do Vídně asi nevyužitelné. Nákladní doprava? Jedině jako součást nějaké mohutné politicky podporované a ekonomickými pobídkami podložené kampaně zaměřené na návrat nákladů na koleje. Ale to platí úplně obecně pro jakoukoli trať mimo koridory.
registrovaný uživatel DJ 
22.04.2009 (20:58)  
Já zase souhlasím v oblasti jižní Moravy s obnovením trasy do Laa, zdvoukolejněním a zvýšením traťové rychlosti na trati 300 a také na trati č. 240 do Zastávky, elektrizaci celé 240, nasazení moderních vozidel odpovídajících 21. století na všechny vlaky, které existují, modernizaci všech nádraží, aby byla důstojnými místy a ne smetišti a bydlišti bezdomovců, a chci, aby veřejná doprava byla všude na takové úrovni, aby to nebyla jenom "socka".
Ale kde na všechno tohleto vzít peníze (nebo lépe řečeno - komu je sebrat), to nevím. (ono říct "souhlasím s..." je jednoduché, ale pak si uvědomit, jaké jsou na to náklady a jaký je z toho užitek, to už je těžší).
22.04.2009 (20:37)  
Já souhlasím s prodloužením trasy.
registrovaný uživatel DJ 
22.04.2009 (19:53)  
Lubomír: Každý rok se postaví stovky kilometrů nových dálnic? To je pro mě novinka. Kolik stovek km dálnic bylo postaveno loni, kolik to bude letos?

Mimochodem - byl bych rád, kdyby stoupl podíl železnice v nákladní dopravě, ale jak byste chtěl donutit znojemské firmy, aby používaly pro přepravu nákladů železnici, a ne silniční dopravu?
Pozn. Pokud vím, tak žádná 4-proudovka se mezi Pohořelicemi a Znojmem stavět nebude, přednost má rekonstrukce stávající silnice. Jestli se pletu, opravte mě.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko