..: Starostové na Znojemsku nesouhlasí se zrušením tratě 245 :..

Hevlín Hevlín - Starostové ze Znojemska, ale i části Brněnska a Dolního Rakouska sepsali memorandum, v němž požadují, aby provoz na trati Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín zůstal zachován. Podle rozhodnutí kraje by totiž na této jednokolejce měly vlaky přestat jezdit v létě 2010. Představitelé obcí a měst v okolí se proti takovému postupu bouří s tím, že ukončení provozu osobních vlaků bude znamenat konec funkčního železničního propojení regionu. Krajský úřad ale argumentuje tím, že úsek již pro své cesty využívá jen hrstka cestujících a nevyplácí se.

Trať 245 byla kdysi paradoxně součástí poměrně výhodného spojení Vídně a Brna. Znojemský radní a historik Jiří Kacetl na její adresu uvádí, že se nejednalo jen o jakousi bezvýznamnou lokálku, ale o alternativní hlavní trať z mezi rakouskou a moravskou metropolí, jež byla vystavěná jako konkurenční trasa dráze přes Břeclav. Její fungování ukončila až změna poměrů v Československu na konci 40. let minulého století. Dávnou funkci by trať podle Kacetla mohla v budoucnu zase plnit, pokud by došlo k obnovení přeshraničního železničního propojení mezi Hevlínem a rakouským Laa. Tomu v současnosti chybějí 2 km kolejí a mosty přes ramena Dyje. V Rakousku dnes železniční trať č. 902 z Vídně končí v nově elektrifikováné stanici Laa an der Thaya, do které v pravidelném intervalu jezdí vlaky Regional S-Bahn až z Wiener Neustadt.

Tratě na Znojemsku s výjimkou právě elektrifikovaného úseku Znojmo - Šatov jsou dlouhodobě zanedbané a celá desetiletí se do nich neinvestovalo. Přitom v jiných regionech se železnice modernizují, stavějí se nová nástupiště, nasazují nové soupravy. „Na trať Brno - Hrušovany nad Jevišovkou navazují odbočky do Znojma a do Mikulova a bez obnovy propojení na Laa an der Thaya ztrácí celý tento systém své těžiště,“ dodává Kacetl.

Zdroj: iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 21.4.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Nechic  mail  
22.04.2009 (12:51)  
Nestálo by za úvahu trat oficiálně zrušit a začít s výstavbou moderní přípojky do Rakouska. Pak to otevřít jako celek...:)
registrovaný uživatel M 
22.04.2009 (12:33)  
znojmak - ano, budme realisti... Sp nevim jak, kdyz vlaky stejne jezdi rychlosti prumerneho cyklisty a kdyz se zrusi zastavky v poli, tak z toho moc nezbyde (a je to ostatne presne to, co rikam ja...).
S tim co mame proste pracovat nelze. Je to stejny, jako mit v praci dalnopis a u sefa jedno atari a rikat "co se da delat, musime s tim nejak vystacit". Tyhle kramy je jedine mozne vyhodit a jestli jednou budou penize, tak koupit "soudobou" techniku. Pokud penize nebudou, tak nemit nic. Ale nemit nic je lepsi moznost, nez jet na atari...
22.04.2009 (12:01)  
Tulip : Souhlasím s tebou :) pan M si jde tradičně za svým názorem a striktně ho aplikuje na celou republiku a nepřihlíží k místním poměrům.
Přesně jak říkáte, tak postavit novou trať ze ZN do Brna, nebo vykoupit pozemky a přetrasovat celou trať ze Střelic do Hrušovan je asi tak pravděpodobné že Albánie pošle první misi na Mars. Buďme realisti a pracujme s tím co je a využívejme to maximálně jak to jen jde (Sp, rušení zastávek v poli, návaznost v rámci IDS na busy) dokud samozřejmě nebudou finance na nové a lepší spojení, protože něco zrušit a čekat že se jednou najdou peníze..., když chybí na dráze tolik peněz jinde a prakticky na všechno !
pane M... a to srovnávání Znojma jako města památek a parků a Břeclavy (Lednice) .. zajeďte si a podívejte se osobně a pak prosím hodnoťte
22.04.2009 (11:57)  
Osobně nejsem přesvědčen o velkém ekonomickém úspěchu obnovení trati Laa – Hevlín. Nicméně položme si otázku – jaká je ekonomické efektivita tratě Znojmo – Šatov – Retz. Osobní dopravu běžně zvládla 1 x 810, nákladní doprava se tam nějak živila za "bolševika", kdy byla kvůli hraniční komedii limitována propustnost stanice Břeclav.
S ohledem na "vysoké" finanční nároky spojené s obnovou železničního mostu ve Znojmě se klidně dal ukončit provoz v Šatově, eventuálně by se trať prostě zrušila a cestující do Retzu by jezdili BUSmo...

Pan JMK radní Pospíšil (odpovědný za dopravu) a jeho souvěrci se nepoučili z dějin, přesněji řečeno starověkého Říma, kde se mnohé problémy řešily metodou "chléb a hry".
Obnovení trati Laa – Hevlín je prostě otázkou "politiky", tedy metoda "chléb a hry". Nepochybně by se na obnovení tratě daly získat peníze z EU. "Chléb a hry" vždycky něco stojí, v daném případě holt vlaky do Hevlína ...
Pokud to "páni Pospíšilové" nechápou, pak by měli jít dělat něco jiného.

Motoráky z Hevlína by jednak navazovaly v Laa na vlaky směr Wien, ale pokračovaly by až do Laa Stadt, kam po elektrizaci tratě do Mistelbachu nic nejezdí.

Analogicky – kdo si dělá iluze o efektivitě elektrizace trati České Budějovice – České Velenice státní hranice ? ÖBB před mnohými lety zcela záměrně protáhly dráty až na státní hranici a postavily tam stožár TV, protože z české strany nikdy nebyl zájem velenické trati elektrifikovat. Energetické náklady na E lok s jedním vozem jsou přece jen vyšší než u 810 sólo nebo s jedním vozem. A zrychlení dopravy nasazením elektrické trakce taky není tak ohromující.
Nákladní doprava taky nic zvláštního, Velenice – Gmünd NÖ tři páry nákladních vlaků. ČD stejně nemají dvojsystémovky na to, aby tam mohly jezdit, takže se přetahy budou dělat T lok.

Na severu Čech se po téměř 18 letech začíná konečně s realizací obnovení provozu na trati Dolní Poustevna – Sebnitz, kde lze s úspěchem pochybovat o ekonomickém efektu – nicméně "politickým" smyslem obnovy tratě je zkrátit cestovní dobu do Děčína. Mikulášovic a Dolní Poustevny je to vlakem do Děšína přes Bad Schandau podstatně kratší než přes Rumburk, nyní si ovšem místní drbou palice s tím, jak to bude s jízdným, protože jezdit na úseku Sebnitz Grenze – Schöna Grenze za německé jízdné by asi neutáhli (logicky se z toho udělá tarifně peáž nebo něco na ten způsob se zapojením do dopravního svazu Oberelbe, protože by bylo padlé na hlavu, aby vlaky ČD jen projížděly a nebraly frekvenci).
registrovaný uživatel Semík  mail  
22.04.2009 (11:41)  
happy- režijku jsem nikdy neměl. Vadí mi spojení od Znojma na Přerov. O cestování ze Znojma do Brna přes Břeclav jsem nikdy nepsal a ani by mě to jako fandu vlaků nenapadlo. Jo jedině podniknout okružní jízdu Brno - Hrušovany - Břeclav - Brno-).
22.04.2009 (11:25)  
Budoucnost 245ky bych viděl spíše v nákladní dopravě. Společnost Jungbunzlauer uvádí v těchto dnech do provozu nedaleko Laavy největší závod na výrobu glukozy ve střední Evropě. Velká část z plánovanych dodávek suroviny - 100 000t kukuřice ročně má být dodávána od českých zemědělců.
registrovaný uživatel happy 
22.04.2009 (11:19)  
Semík: Nemáte náhodou režijku?? Ono cestovat ze Znojma do Brna přes Břeclav, tak to je celkem silná káva. Tady přece vůbec nejde o spojení pro vlakofily a zaměstnance čd, ale jde o běžné cestování pro nepoznamenané lidi. A ať se to někomu líbí nebo ne, tak v současnosti bude vždy více lidí, kteří pojedou po silnici. Proto považuji za rozumné, aby v rámci integrace Znojemska, byl páteřní bus přes Pohořelice.
registrovaný uživatel M 
22.04.2009 (11:10)  
tulip - takze Znojmo je perla pamatek a parku? No jednak to slysim prvne, dvak neni u Breclavi neco jako Lednice?

Spadova oblast ctvrt milionu lidi? Aha... Jasne... Autobus neposkytne pohodli? Jasne je tesnej... Jeidny co autobus umi je zavest lidi az na naves, coz je take nepohodlne, protoze lidi vlastne touzi po tom vystupovat 2 kilaky od dediny a pak jit pesky. Ono vlastne, vzdyt tohle je takova turisticka trat a jak rikam, protahl bych ji az do Vratenina. Vzdyt po takove klidne krajine by nezatouzil ctvrtmilion, ale mozna cely milion lidi
registrovaný uživatel M 
22.04.2009 (11:04)  
Opravit? Problem je v tom, ze mluvime o tratich, jejichz stav je nevyhovujici. Aneb jak chces opravit barak, kterej se v podstate rozpada? Mnohem lepsi nez oprava je postavit novej barak, protoze ze staryho baraku nemuzes pouzit ani obvodovy zdi...
A proc na jinem miste? No mozna proto, abych ten novej krasnej a kvalitni barak nestavel 2 kilaky od dediny. Ono bydlet na samote muze bt krasny, ale pokud si dole udelam obchod s potravinama, tak z toho muze byt docela pruser...
registrovaný uživatel Semík  mail  
22.04.2009 (11:04)  
M - Problém je v tom, že když všichni začnou jezdit autem, tak ty vlaky můžem zrovna zrušit. Bohužel člověk je nucen jezdit autem, protože autobusovou linku Vsetín - Mikulov zrušili, letadla nelítají a spojení vlakem se zhoršuje. K čemu je mi hodinový takt na Znojmo, když na něj musím 59 minut čekat? Kde je časová úspora na koridoru ( stejnou trasu ujede rychlík o 15 minut rychleji) když pak stejně není přípoj. Lidem nejvíc vadí čekání.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko