..: Starostové na Znojemsku nesouhlasí se zrušením tratě 245 :..

Hevlín Hevlín - Starostové ze Znojemska, ale i části Brněnska a Dolního Rakouska sepsali memorandum, v němž požadují, aby provoz na trati Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín zůstal zachován. Podle rozhodnutí kraje by totiž na této jednokolejce měly vlaky přestat jezdit v létě 2010. Představitelé obcí a měst v okolí se proti takovému postupu bouří s tím, že ukončení provozu osobních vlaků bude znamenat konec funkčního železničního propojení regionu. Krajský úřad ale argumentuje tím, že úsek již pro své cesty využívá jen hrstka cestujících a nevyplácí se.

Trať 245 byla kdysi paradoxně součástí poměrně výhodného spojení Vídně a Brna. Znojemský radní a historik Jiří Kacetl na její adresu uvádí, že se nejednalo jen o jakousi bezvýznamnou lokálku, ale o alternativní hlavní trať z mezi rakouskou a moravskou metropolí, jež byla vystavěná jako konkurenční trasa dráze přes Břeclav. Její fungování ukončila až změna poměrů v Československu na konci 40. let minulého století. Dávnou funkci by trať podle Kacetla mohla v budoucnu zase plnit, pokud by došlo k obnovení přeshraničního železničního propojení mezi Hevlínem a rakouským Laa. Tomu v současnosti chybějí 2 km kolejí a mosty přes ramena Dyje. V Rakousku dnes železniční trať č. 902 z Vídně končí v nově elektrifikováné stanici Laa an der Thaya, do které v pravidelném intervalu jezdí vlaky Regional S-Bahn až z Wiener Neustadt.

Tratě na Znojemsku s výjimkou právě elektrifikovaného úseku Znojmo - Šatov jsou dlouhodobě zanedbané a celá desetiletí se do nich neinvestovalo. Přitom v jiných regionech se železnice modernizují, stavějí se nová nástupiště, nasazují nové soupravy. „Na trať Brno - Hrušovany nad Jevišovkou navazují odbočky do Znojma a do Mikulova a bez obnovy propojení na Laa an der Thaya ztrácí celý tento systém své těžiště,“ dodává Kacetl.

Zdroj: iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 21.4.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
15.05.2009 (14:51)  
Jak donutit firmy, aby používaly železnici? Předevšim neumožňovat, aby se ty nové stavěly v dosahu pouze silnice, bez návaznosti na železnici, jak se tu děje, a nejen na Znojemsku. Samozřejmě, je to otázka politické vůle. Ale stačí si zajet ze Znojma, kde na nádraží "chcípl pes", do sousedního Retzu a najednou je člověk jako v Jiříkově vidění. Koleje plné vozů k nakládce a vykládce, co vlečka to dlouhá šňůra vozů (nikoli zrušených, ale denně používaných). A pak že to nejde! pár kilometrů na jih a dějí se divy!
23.04.2009 (22:03)  
M: určitě první VRT trasa ktera si na sebe vyděla bude Brno - Laa páč bude narvana turistama ale podmínka je že v soupravě bude řazen cyklo vůz :-)
registrovaný uživatel M 
23.04.2009 (21:04)  
no vsak - a pokrylo by se Cesko siti pouhych 300 km VRT?
registrovaný uživatel happy 
23.04.2009 (15:48)  
1 km dálnice je skoro stejně drahej jako jeden km VRT
registrovaný uživatel M 
23.04.2009 (15:39)  
Tech uplynulych roku bylo kolik? Jinak jestli lze za 300 km dalnic postavit komplet VRT sit, tak bomba. Akorat nevim, jestli oba mluvime o VRT...
PS: Za uplynule roky se v podstate z gruntu postavil I. a III. koridor. Kolik je to kilometru nevim... Nez priste zacnet mecet o neinvestovani do zeleznice, tak si napred zjisti, jaka ta cisla ve skutecnosti jsou. Dojmy a pojmy totiz neni totez...
registrovaný uživatel happy 
23.04.2009 (12:27)  
Ona by se železnice rozvíjela, kdyby se tu neprovozovalo špinavé muzeum a každý kraj měl vytvořené IDS.
23.04.2009 (12:14)  
Jo, trochu jsem to ironicky nadsadil. To je pravda. Ve skutečnosti se však postavilo za uplynulé roky jen (!) 130 km nových dálnic. V následujících osmi letech je však plánováno vybudovat přes 300 km dálnic, což kdyby se investovalo do železniční infrastruktury, postačovalo by to k vytvoření kompletního systému VRT. Železnice se musí rozvíjet a né upadat.
registrovaný uživatel happy 
23.04.2009 (11:28)  
ad M@ra: Od té doby, co ČD neumí řádně rozklíčovat náklady. A to jim ještě nedoteklo, že si tím podřezávají větev pod sebou...
registrovaný uživatel M@ra 
23.04.2009 (11:01)  
waszyn: Od kdy je 810 3x dražší než bus?

Ale bez obnovení propojení do Rakous to tam asi je bída.
registrovaný uživatel kubam 
23.04.2009 (10:49)  
DJ, Happy: ještě není rozhodnuto, Mluví se asi nejvíc o Miroslavi a o Krumlově, to se ještě uvidí...
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko