Praha - Dalších 17 řídících vozů řady 954 chtějí koupit v příštích letech České dráhy. Dnes vypsaly výběrové řízení na jejich dodávku, která vyjde na celkem 340 milionů korun. Samo řízení by mělo být pouhou formalitou a očekává se, že i další dodávku provede Pars Šumperk, který už drahám v uplynulých dvou letech 16 kusů dodal. I na letošním veletrhu Czech Raildays se o další zakázce nahlas hovořilo, přesto je tato zpráva zajímavá ještě z jiného hlediska.
ČD totiž na počátku GVD takřka určitě nebudou mít k dispozici vlastní jednotky Desiro, které plánovaly nasadit na tratě 120 a 200, a tak musejí hledat jiné řešení. Tím by se měly stát právě vratné soupravy sestavené z řad 854, 054 a 954. Urychlené vypsání výběrového řízené proto může znamenat, že ČD připouštějí problémy s nákupem desir a shánějí i dlouhodobou náhradu jinde. Všech 17 nových vozů by měly ČD dostat během 15 měsíců od podepsání smlouvy. Řada 954 vznikla přestavbou starších a nevyužívaných poštovních vozů řady Postw (Studénka 1984-1985) a vyrábí se ve dvou provedeních, buď s oddílem 1. třídy nebo bez něj. Která verze bude předmětem nové zakázky ale není zatím známo.
Nastavením skluzové ochrany to dle aktéra není, protože při rozjezdech v jiných žst. a zastávkách problém není.
Takže asi něco jako "bermudský (tatecký) skluzový trojúhelník".
A ještě poznámka k desirům: Uvědomte si, že to je vozidlo pro příměstskou dopravu a ne pro dálkovou. Je jasné, že se hodí pro trasy Kladno-Praha a Letiště-Praha, ale určitě ne pro Praha-České Budějovice. Tam by se hodily nejlépe a nejen tam, motorové vozy, podobné německé řadě 612 a naklápění bych ani nepreferoval. FRK
Samozřejmě taky nevidím silný důvod požadovat, aby polovina dvojkolí byla hnacích, chyba není docela jen v tom.
Myslím si,že Vaše informace jsou po odborné stránce to nejlepší co se tady dá číst.Většinou to jsou samé myslím si a doporučil bych atd.
Díky.
Takže u 471 s adhezní váhou 67 tun při obsazeném vozidle (16,75 tuny na nápravu) to celkem vychází pro 471 lépe než u švýcarských vozidel.
Na 471 je elektronická skluzová ochrana udržující trakční výkon na mezi adheze. Na tratích vybavených traťovou částí AVV pak počítač reguluje rychlost jízdy tak, aby byl dodržen stanovený jízdní řád. Pokud jsou stanoveny delší jízdní doby, vlak jede takovou rychlostí, aby nepřijel do zastávky nebo stanice s náskokem.
JB : co míníte tím úporým rozjezdem z Tatců do Poříčan. Vzdálenost Tatce – Poříčany je cca 4,600 metrů, jízdní doba 4,5 minuty, vjezdy vlaků se uskutečňují na obsazenou kolej číslo 4, od vjezdového návěstidla v km 369,465 (ze zastávky Tatce 3 005 metrů) jede strojvedoucí na návěst " přivolávací návěst", takže tam jede tak třicítkou ... případně pomaleji (vědom si toho, jak dopadl strojvedoucí v Čerčanech, který taky vjížděl na přivolávací návěst a skončil před trestním senátem okresního soudu v Benešově a byl rád že si odnesl jen podmínku).
Jízda vlaku se uskutečňuje na AVV, čili se jede na chytrý počítač, který ví, že není třeba někam spěchat, protože v Poříčanech je pobyt 6 minut.
S adhezí (a rovinou) ta nízká rychlost nemá nic společného.
Pokud by bylo v Poříčanech u koleje číslo 4 cestové návěstidlo Lc4 (např. v úrovně cestového návěstidla Lc1 v km 371,048), u něhož by končila jízda vlaku od Kolína (Tatců), vjízděl by vlak na návěst "rychlost 80 a výstraha". U cestového návěstidla by buď zastavil nebo by na něm byla návěst posun dovolen a strojvedoucí by najel na soupravu stojící před ním... Čili jízdní doba Tatce – Poříčany by se mohla zkrátit o minutu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.