..: ČD chtějí dalších 17 řídících vozů 954, jeden vyjde na 20 milionů :..

954.001 ve Vršovicích, foto: Jan Beránek aka JTB Praha - Dalších 17 řídících vozů řady 954 chtějí koupit v příštích letech České dráhy. Dnes vypsaly výběrové řízení na jejich dodávku, která vyjde na celkem 340 milionů korun. Samo řízení by mělo být pouhou formalitou a očekává se, že i další dodávku provede Pars Šumperk, který už drahám v uplynulých dvou letech 16 kusů dodal. I na letošním veletrhu Czech Raildays se o další zakázce nahlas hovořilo, přesto je tato zpráva zajímavá ještě z jiného hlediska.

ČD totiž na počátku GVD takřka určitě nebudou mít k dispozici vlastní jednotky Desiro, které plánovaly nasadit na tratě 120 a 200, a tak musejí hledat jiné řešení. Tím by se měly stát právě vratné soupravy sestavené z řad 854, 054 a 954. Urychlené vypsání výběrového řízené proto může znamenat, že ČD připouštějí problémy s nákupem desir a shánějí i dlouhodobou náhradu jinde. Všech 17 nových vozů by měly ČD dostat během 15 měsíců od podepsání smlouvy. Řada 954 vznikla přestavbou starších a nevyužívaných poštovních vozů řady Postw (Studénka 1984-1985) a vyrábí se ve dvou provedeních, buď s oddílem 1. třídy nebo bez něj. Která verze bude předmětem nové zakázky ale není zatím známo.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách ČR.


Honza Beránek / JTB | 14.10.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JB 
19.10.2008 (17:40)  
Díky. Jistě tam působí ten přejezd, ovšem není to jediný přejezd na světě.
19.10.2008 (15:37)  
Tak jsem se poptal u odborníků : u některých vlaků jsou při rozjezdu z Tatců směr Praha "skluzové" problémy, u jiných nejsou. Není rozdíl ani v řazení hnacího vozidla, tj. zda je v čele soupravy řídící vůz nebo elektrický vůz.
Nastavením skluzové ochrany to dle aktéra není, protože při rozjezdech v jiných žst. a zastávkách problém není.
Takže asi něco jako "bermudský (tatecký) skluzový trojúhelník".
17.10.2008 (17:52)  
JB : Večer se setkám se strojvedoucím jezdícím na 471 (i) z Tatců, tak se poptám ...
registrovaný uživatel waszyn 
17.10.2008 (14:06)  
FRK: Ja bych na teto relaci problem s desiry nevidel, tema rychlikama Pha-CB nebude az na nekolik uchylu jezdit nikdo z Phy az do CB, spis to obslouzi mezi sebou nekolik regionalnich center..
17.10.2008 (13:22)  
Já si myslím, že by České dráhy více potřebovaly pořádné řídící pracovníky, než řídící vozy, i když ty také jsou potřebné.
A ještě poznámka k desirům: Uvědomte si, že to je vozidlo pro příměstskou dopravu a ne pro dálkovou. Je jasné, že se hodí pro trasy Kladno-Praha a Letiště-Praha, ale určitě ne pro Praha-České Budějovice. Tam by se hodily nejlépe a nejen tam, motorové vozy, podobné německé řadě 612 a naklápění bych ani nepreferoval. FRK
registrovaný uživatel JB 
16.10.2008 (21:44)  
Ještě dodám (už zcela mimo téma, omlouvám se ostatním): Vaše teze o chytrém počítačí má význam, pokud vlak není opožděn. Uznávám, že i to lze zažít.
registrovaný uživatel JB 
16.10.2008 (19:46)  
MZ: Nene, toto je mi až některé detaily známo. Skutečně mám na mysli doslova to, že právě v Tatcích se nevím proč zhoršené adhezní podmínky projevují na jízdě 471 nejnápadněji, a vzpomeňte si, ještě v minulém grafikonu se v Poříčanech jezdilo (skoro) rovně. Pravda, od té doby tu skluzovku vylepšili.

Samozřejmě taky nevidím silný důvod požadovat, aby polovina dvojkolí byla hnacích, chyba není docela jen v tom.
registrovaný uživatel Hanys  mail  
16.10.2008 (19:06)  
Miroslav Zikmund:
Myslím si,že Vaše informace jsou po odborné stránce to nejlepší co se tady dá číst.Většinou to jsou samé myslím si a doporučil bych atd.
Díky.
16.10.2008 (16:51)  
Paninaro : ve Švýcarsku jezdí čtyřdílné soupravy s hnacím vozidlem řady 450 a k tomu tři patrové vozy. Ze 16 náprav jsou pouze 4 hnací. Trakční výkon lok 3200 kW, hmotnost 74 tuny, maximální rychlost 130 km/h. Jednotka 514 (montováno na Zličíně) má ze 16 náprav 8 hnacích, trakční výkon 3 200 kW, hmotnost 225 tuny, maximální rychlost 140 km/h.

Takže u 471 s adhezní váhou 67 tun při obsazeném vozidle (16,75 tuny na nápravu) to celkem vychází pro 471 lépe než u švýcarských vozidel.

Na 471 je elektronická skluzová ochrana udržující trakční výkon na mezi adheze. Na tratích vybavených traťovou částí AVV pak počítač reguluje rychlost jízdy tak, aby byl dodržen stanovený jízdní řád. Pokud jsou stanoveny delší jízdní doby, vlak jede takovou rychlostí, aby nepřijel do zastávky nebo stanice s náskokem.

JB : co míníte tím úporým rozjezdem z Tatců do Poříčan. Vzdálenost Tatce – Poříčany je cca 4,600 metrů, jízdní doba 4,5 minuty, vjezdy vlaků se uskutečňují na obsazenou kolej číslo 4, od vjezdového návěstidla v km 369,465 (ze zastávky Tatce 3 005 metrů) jede strojvedoucí na návěst " přivolávací návěst", takže tam jede tak třicítkou ... případně pomaleji (vědom si toho, jak dopadl strojvedoucí v Čerčanech, který taky vjížděl na přivolávací návěst a skončil před trestním senátem okresního soudu v Benešově a byl rád že si odnesl jen podmínku).
Jízda vlaku se uskutečňuje na AVV, čili se jede na chytrý počítač, který ví, že není třeba někam spěchat, protože v Poříčanech je pobyt 6 minut.
S adhezí (a rovinou) ta nízká rychlost nemá nic společného.
Pokud by bylo v Poříčanech u koleje číslo 4 cestové návěstidlo Lc4 (např. v úrovně cestového návěstidla Lc1 v km 371,048), u něhož by končila jízda vlaku od Kolína (Tatců), vjízděl by vlak na návěst "rychlost 80 a výstraha". U cestového návěstidla by buď zastavil nebo by na něm byla návěst posun dovolen a strojvedoucí by najel na soupravu stojící před ním... Čili jízdní doba Tatce – Poříčany by se mohla zkrátit o minutu.
16.10.2008 (16:00)  
Paninaro: Nebudu se pouštět do konkrétních debat, nejsem kovaný v oboru konstrukce vozidel. Avšak z laického pohledu nechápu vaši větu: 1/2 náprav musí být hnacích. Párkrát jsem jel jednotkou 471 v klasickém třívozovém složení, první myšlenka byla mne jako laika byla: Jé, to má zrychlení spíše jak metro nebo tramvaj než vlak..
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko