..: ČD chtějí dalších 17 řídících vozů 954, jeden vyjde na 20 milionů :..

954.001 ve Vršovicích, foto: Jan Beránek aka JTB Praha - Dalších 17 řídících vozů řady 954 chtějí koupit v příštích letech České dráhy. Dnes vypsaly výběrové řízení na jejich dodávku, která vyjde na celkem 340 milionů korun. Samo řízení by mělo být pouhou formalitou a očekává se, že i další dodávku provede Pars Šumperk, který už drahám v uplynulých dvou letech 16 kusů dodal. I na letošním veletrhu Czech Raildays se o další zakázce nahlas hovořilo, přesto je tato zpráva zajímavá ještě z jiného hlediska.

ČD totiž na počátku GVD takřka určitě nebudou mít k dispozici vlastní jednotky Desiro, které plánovaly nasadit na tratě 120 a 200, a tak musejí hledat jiné řešení. Tím by se měly stát právě vratné soupravy sestavené z řad 854, 054 a 954. Urychlené vypsání výběrového řízené proto může znamenat, že ČD připouštějí problémy s nákupem desir a shánějí i dlouhodobou náhradu jinde. Všech 17 nových vozů by měly ČD dostat během 15 měsíců od podepsání smlouvy. Řada 954 vznikla přestavbou starších a nevyužívaných poštovních vozů řady Postw (Studénka 1984-1985) a vyrábí se ve dvou provedeních, buď s oddílem 1. třídy nebo bez něj. Která verze bude předmětem nové zakázky ale není zatím známo.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách ČR.


Honza Beránek / JTB | 14.10.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DJ 
16.10.2008 (1:41)  
Ad 471: já jsem viděl na fotce z roku 2000 nějak snad prototypový "ešus" ve složení vozů: řídící-elektrický-vložený-vložený-elektrický. Ale asi šlo jenom o testovací jízdu, protože přece jen patrová 5-vozová souprava, to má příliš velkou kapacitu.
15.10.2008 (21:24)  
Tak to se dá snadno řešit .. stačí přestat kupovat 971 a 071, objednávat jen 471 a přeskupovat sestavy .. a 971 nechat jen do dvouvozovejch souprav.
15.10.2008 (20:22)  
Mirek Zikmund - Já nezpochybňuji, že Hliník dokáže vámi zmíněných rychlostí dosáhnout nebo je v daném stoupání udržet. Otázkou je však za jak dlouho a na jaké dráze těchto rychlostí dosáhne a jakým způsobem jich dosáhne. Já nezpochybňuji, že výkon 2000 kW pro tři vozy je dostatečný. Mně se nelíbí pohon 4 náprav z 12 a rozjezdy 471. Nezlobte se na mě, ale příměstké jednotky, které se zastavují a rozjíždějí se v průměru každé 4 až 6 km, a v daném úseku mají dosáhnout 100 až 120 km/h, potřebují mít minimálně 1/2 polovinu hnacích náprav a klidně naddimenzovaný výkon, čimž se zajistí nejenom dynamické rozjezdy a rychlé dosažení traťové rychlosti, ale také využije rekuperačního brždění a tedy úspor. Příměstské jednotky by měly mít minálně zrychlení kolem 1,2 m/s2. Hliniky zde budou jezdit minimálně přištích 40 let. To co nám dnes může připadat jako optimální, bude za 10 let na hraně a za 20 let velmi nedostatečné. Takže varianty 471+071+471 nebo 471+071+071+471 by byly zcela na místě. K té 854 + 4 přípojné vozy se vyjadřovat raději nebudu...
15.10.2008 (20:07)  
Jo, DKV Praha vyhlásilo pátrání po provozuschopných bardotkách, které budou na R Pha – Písek – ČB jezdit. Se dvěma vozy o celkové hmotnosti cca 90 tun nebude s jízdními dobami problém, možná se tam dočkáme i jednovozového patra. Na druhou stranu nápad, kdy se pojede na trase dlouhé 192 km trakcí 70 nebo 80 pod trolejí na dráze dlouhé 102 km je poněkud je zarážející. Nafta na tuhle legraci bude stát cca 5 200 Kč u jednoho vlaku, čili za rok kolem 22 milionů.

Rovněž podle posledních informací z DKV by neměl být uskutečněn nákup německých ojetin, patrně proto, že jsou nejméně o jeden stupeň kvalitativně výše než "vlaková loď". Takže koženkový luxus na EC/IC bude pokračovat.

Paninaro : co je zajímavého na tom, že 854 veze na stoupání 11‰ (třída sklonu VII) čtyři přívěsné vozy. Tuto hmotnost uveze na daném stoupání 854 rychlostí 53 km/h. To je dáno trakční charakteristikou vozidla.

*****

Proč ten podiv nad EJ řady 471. Hnací vozidlo má trakční výkon 2 000 kW, což je v podstatě totéž kolik mají bobiny (140, 141) vozící vlaky o hmotnosti 750 tun (jízdní odpor R) po rovině rychlostí 119 km/h.
Obsazená třídílná 471 počítá s hmotností 180 tun. Na stoupání 18 ‰ (třída sklonu X) pojede třídílná EJ rychlostí 133 km. Na trati se stoupáním 30 ‰ (třída sklonu XVI) pojede rychlostí 96 km/h.
Vyplývá to z trakčních charakteristik hnacích vozidel.
registrovaný uživatel lwq  mail  
15.10.2008 (19:16)  
2 Paninaro : jenze, kdyz takhle upravis hydru mas z toho vlastne brejle, jen takove jaksi hybrydni (ci jak se to pise) :-D

jo a s tou "primestskou" dopravou se proste musi neco delat - koncepce je z dosti vzdaleneho data 20. stoleti a to je doslova "koledovani si o pruser" ... bohuzel :-(
15.10.2008 (18:52)  
zigzaja - No z počátku se uvažovalo kromě třívozové varianty 471 jestě výroba dvouvozových variant. Nakonec se zůstalo pouze u té třívozové.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
15.10.2008 (18:46)  
Opravte mě, pokud se mílím. Nebyl koncept 471 původně 2 vozový(471+971)? A pak tam prostě šouply mezi to vůz.
A 954, mě se v něm dobře cestuje a nemyslím si, že by se daly použít jen k 854. Např. souprava Lokomotiva(a může tedy být i bez elektrického topného kabelu)+5*054+954. Na některých rycklíkách by to byla daleko leší kombinace, než třeba lokomtiva+5*B+AB.
Nebo řekněte že ne.
15.10.2008 (18:34)  
R 1463 ÚPA - 4 přípojné vozy za jednu Hydru?? To jsou magoři...!! No z Počernic do Satalic to muselo být hodně zajímavé...
15.10.2008 (18:30)  
doomlukas - Přesně tak. Lépe bych to nenapsal!
15.10.2008 (18:19)  
bohuzel v praxi je tech vlozenych vozu dost, tri jsou praxi na ńekterych R na 070....V patek pred dvema tydny byly dokonce 4!!!!!!vlozene vozy za jednu hydru....Nastesti se v Turnove dva odpojily...No a jak takova souprava jede mezi vysocany a odbockou skaly vi asi kazdy:(
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko