Praha - Dalších 17 řídících vozů řady 954 chtějí koupit v příštích letech České dráhy. Dnes vypsaly výběrové řízení na jejich dodávku, která vyjde na celkem 340 milionů korun. Samo řízení by mělo být pouhou formalitou a očekává se, že i další dodávku provede Pars Šumperk, který už drahám v uplynulých dvou letech 16 kusů dodal. I na letošním veletrhu Czech Raildays se o další zakázce nahlas hovořilo, přesto je tato zpráva zajímavá ještě z jiného hlediska.
ČD totiž na počátku GVD takřka určitě nebudou mít k dispozici vlastní jednotky Desiro, které plánovaly nasadit na tratě 120 a 200, a tak musejí hledat jiné řešení. Tím by se měly stát právě vratné soupravy sestavené z řad 854, 054 a 954. Urychlené vypsání výběrového řízené proto může znamenat, že ČD připouštějí problémy s nákupem desir a shánějí i dlouhodobou náhradu jinde. Všech 17 nových vozů by měly ČD dostat během 15 měsíců od podepsání smlouvy. Řada 954 vznikla přestavbou starších a nevyužívaných poštovních vozů řady Postw (Studénka 1984-1985) a vyrábí se ve dvou provedeních, buď s oddílem 1. třídy nebo bez něj. Která verze bude předmětem nové zakázky ale není zatím známo.
Rovněž podle posledních informací z DKV by neměl být uskutečněn nákup německých ojetin, patrně proto, že jsou nejméně o jeden stupeň kvalitativně výše než "vlaková loď". Takže koženkový luxus na EC/IC bude pokračovat.
Paninaro : co je zajímavého na tom, že 854 veze na stoupání 11‰ (třída sklonu VII) čtyři přívěsné vozy. Tuto hmotnost uveze na daném stoupání 854 rychlostí 53 km/h. To je dáno trakční charakteristikou vozidla.
*****
Proč ten podiv nad EJ řady 471. Hnací vozidlo má trakční výkon 2 000 kW, což je v podstatě totéž kolik mají bobiny (140, 141) vozící vlaky o hmotnosti 750 tun (jízdní odpor R) po rovině rychlostí 119 km/h.
Obsazená třídílná 471 počítá s hmotností 180 tun. Na stoupání 18 ‰ (třída sklonu X) pojede třídílná EJ rychlostí 133 km. Na trati se stoupáním 30 ‰ (třída sklonu XVI) pojede rychlostí 96 km/h.
Vyplývá to z trakčních charakteristik hnacích vozidel.
jo a s tou "primestskou" dopravou se proste musi neco delat - koncepce je z dosti vzdaleneho data 20. stoleti a to je doslova "koledovani si o pruser" ... bohuzel :-(
A 954, mě se v něm dobře cestuje a nemyslím si, že by se daly použít jen k 854. Např. souprava Lokomotiva(a může tedy být i bez elektrického topného kabelu)+5*054+954. Na některých rycklíkách by to byla daleko leší kombinace, než třeba lokomtiva+5*B+AB.
Nebo řekněte že ne.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.