..: ČD chtějí dalších 17 řídících vozů 954, jeden vyjde na 20 milionů :..

954.001 ve Vršovicích, foto: Jan Beránek aka JTB Praha - Dalších 17 řídících vozů řady 954 chtějí koupit v příštích letech České dráhy. Dnes vypsaly výběrové řízení na jejich dodávku, která vyjde na celkem 340 milionů korun. Samo řízení by mělo být pouhou formalitou a očekává se, že i další dodávku provede Pars Šumperk, který už drahám v uplynulých dvou letech 16 kusů dodal. I na letošním veletrhu Czech Raildays se o další zakázce nahlas hovořilo, přesto je tato zpráva zajímavá ještě z jiného hlediska.

ČD totiž na počátku GVD takřka určitě nebudou mít k dispozici vlastní jednotky Desiro, které plánovaly nasadit na tratě 120 a 200, a tak musejí hledat jiné řešení. Tím by se měly stát právě vratné soupravy sestavené z řad 854, 054 a 954. Urychlené vypsání výběrového řízené proto může znamenat, že ČD připouštějí problémy s nákupem desir a shánějí i dlouhodobou náhradu jinde. Všech 17 nových vozů by měly ČD dostat během 15 měsíců od podepsání smlouvy. Řada 954 vznikla přestavbou starších a nevyužívaných poštovních vozů řady Postw (Studénka 1984-1985) a vyrábí se ve dvou provedeních, buď s oddílem 1. třídy nebo bez něj. Která verze bude předmětem nové zakázky ale není zatím známo.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách ČR.


Honza Beránek / JTB | 14.10.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
16.10.2008 (14:46)  
2 SYN:

Toz synku, protoze su Prazak z Brna, tak si ani moc nestezuji. Alespon je v pravlasti Moravské videt neco pro Prágl nevsedniho. A vylet Esusu do Zlína - no prece osvedcena praxe, "Výstavka je putovní" .. (Fakt, stridava verze uz byt mohla a tusim, ze to zavisi jen na objednateli)
registrovaný uživatel SYN 
16.10.2008 (14:04)  
radekc: Jak moc ověřená je tato info? Podle mého názoru by takováto souprava (nebo podobná, lišící se pouze počtem vložáků 2-4x071) byla moc moc potřeba tu okolo Brna. Jelikož po 67X (dvou- či třísystémových hlinících) stále ani vidu ani slechu tak by se tu aspoň nějak dalo dosáhnout trochu kulturního cestování s nízkopodlažním nástupem. Klidně zatím můžou dodávat jen 071 a 971 a později to zkompletovat až bude 67X.

Tedy současnou situaci osobně považuju za donebevolající drzost, kdy se převážná část investic za nové nákupy (utopených v hliníku - ale budiž, použitelný je, zvláště když zdrovna nemá výpadek) směruje téměř výhradně do okolí Prahy, Ostrava dostane aspoň olíznout (vzhledem k tomu že je též na SS trakci tak tu není ani ta teoretická výmluva že není k dispozici kompatibilní typ) a zbytek utře, nebo (snad jako provokaci) jednou za rok dotáhne 471 dieselovka jako ve Zlíně - na ukázku!
Na STŘ trakci pak zbývají podobné "hvězdy" jako Bdmtee tažené 242...

Vůbec principiálně nechápu proč se stále ještě pořizují/vyrábějí nové jednosystémové jednotky když musí být každému jasné že dříve či později bude muset ke sjednocení trakcí dojít, takhle se dostáváme do situace že se to nebude chtít provést ještě dalších 30 let aby se jednotky nemusely dodatečně předělávat :(
Dle mého názoru je jediná správná cesta přejít na nákup výhradně dvou- (či tří- kde je to vhodné) systémových loko a jednotek, jedině tak bude zajištěna možnost je provozovat nejméně na celém území státu (ev. jiných), dále větší množství stejných typů je dobré při nákupu i údržbě a konečně tím vzniká situace kdy je možné uvažovat o sjednocení trakcí téměř kdykoliv, nezávisle na vozidlech...
Sice náklad na pořízení vícesystémové jednotky je poněkud vyšší ale dnes už se rozdíly dost smazávají, a rozdíl ve váze (navíc trafo) je v řádu 1% soupravy, takže se domnívám že by se to časem bohatě vrátilo.
16.10.2008 (13:33)  
JB - Přesně tak. A teď si představte jak a co to bude vyvádět na 221čce v podzimních a zimních měsících. Více hnacích náprav je nutností a to i přesto, že zde mnozí píšou něco o utopiích, o vození zbytečných tun navíc atd.

Zirecek - Já se zde naopak peru o železnici (zejména nerušení tratí kraji, což je mi zde vyčítáno, že sem tahám politiku, ale o politice to právě je). Jsem zde velký zastánce českých a výroby českých kolejových vozidel na rodíl od rádo by velkých ekonomů, kteří by nakoupily Taurusy a Škodu Transportion podminovali). Fandím i jednotkám 471 (klidně si vyhledejte mé komentáře). Nemám ani nic proti rekonstrukcím, pokud jsou smysluplné a nejsou z toho vlaky typu Regionova s jednou poháněnou náprava, které nevyjednou pár horských tratí. Ani konstruktéry vozidel nekritizuji. Ti za to, co si provozovatel objedná nemohou. Pokud jde o ty příměstské jednotky, tak zde se jedná o jednoznačný omyl, kde z 12 náprav jsou poháněny 4. Ještě jednou to zapakuji. Tyto jednotky zastavují po cca. každých 5 km. V daném úseku se předpokládá rychlé dosažení traťové rychlosti. Jinými slovy - minimálně 1/2 náprav musí být hnacích, jednotka musí mít plynulé a rychlé zrychlení (srovnatelné s jednotkami metra - tedy kolem 1,2 m/s2 (což má pro srovnání např. Flirt od Stadleru v třívozové variantě s výkonem 2000 kW, ale s tím rozdílem že z 8 náprav jsou 4 hnací) a ty tuny navíc díky více hnacím podvozkům se přeci využijí z hlediska úspor při rekuperačním brždění.
Současné složení třívozových jednotek 471 je naprosto ideální pro špěšné vlaky, ale nikoli pro rychlé zastávkové jednotky.
A navíc zde budou sloužit příštích minimálně 40 let. Dnes si každý řekne. 2000 kW a jeden poháněný vůz. OK žádný problém. V roce 2015 se už budou u drah vážně zamýšlet jak zajistit to, co jsem napsal výše. A v roce 2025 už budou jednotky velmi poddimenzované!


radekc - To složení 971+3(4)×071+kolomotiva(ideálně 163 nebo 363) by bylo naprosto ideální pro spěšné vlaky. Jsme momentálně v Německu a zde využily stáré dederonské mašiny s výkonem kolem těch 3500 až 4000 kW (Baureihe 112, 142 a 143) na tahaní nových peter s řídicím vozem - zpravidla 3 vložené a řídící. Jezdí to zde na tzv. RegionalExpresech (zejména), takže takový ten zastávkový vlak, který nezastavuje úplně všude :-)
registrovaný uživatel JB 
16.10.2008 (12:31)  
MildaIV: Lepší adheze 471 - na suché koleji to celkem funguje. Jakožto dennímu dojížděčí tímto vozidlem se mi naskýtají i jiné zážitky. Když se to tak sejde, sleduju, jak z úporného zápasu o rozjezd v Tatcích je strojvedoucí vysvobozen zastavením v Poříčanech. To jsme na rovině a v přímé.
16.10.2008 (11:37)  
Ad471 nezapomínejte, že 471 má asynchronní motory, čili lepší adhezi. Jednotka 471+071+471 je naprostá utopie, to by bylo vožení zbytečných tun na víc. Spíš bych viděl reálně 471+3x071+471, ale to by se uživilo jenom při zvyšování počtu cestujících v kolem Prahy, což ČD asi nepředpokládají.
MZ: Dají se někde stáhnout zdroje z kterých jste čerpal ?
16.10.2008 (9:49)  
žirečku promiň, ale myslim, ze pokud zde byla nekdy zminka o vyhodne, smysluplne modernizaci nebo koupi, vzdy byly rekace pozitivni...Ono neco s 23 let starym ramem, podvozkem a kastli, bez klimy a nizkopodlazniho pristupu v cene 20 mega je trochu zvlastni...pochybuju, ze by takhle investoval soukromnik
registrovaný uživatel radekc 
16.10.2008 (9:46)  
471 může výrobce dodávat v různých kombinacích. Jedna z nich je také LOKO+071+071+071+071+971. Proto mají vložáky nárazníky(myslím si - jinak jsou tam k ničemu). Dalo by se používat např. s řadou 163, 363, 362, 754 atd.na taktových rychlících.
16.10.2008 (9:16)  
Mirek Zikmund - Děkuji za vypsání fakt, aby zdejší pisatelé měli trochu protiváhu ke svým slovům "tragická adheze, magoři".
Zdejší morálka, kdy si pisatelé notují společnou píseň jak je na dráze vše špatně; hm, typická česká malost, která rozhodně nevede ke zlepšení situace.
Situace není nejlepší, ale ze zdejší diskuze citím jen různě citově zabarvený popis toho stejného názoru - konstruktéři vozidel špatně, nasazování vozidel špatně, řazení vozidel špatně, modernizace vozidel špatně.
registrovaný uživatel lwq  mail  
16.10.2008 (9:12)  
2 DJ : peti-vuz 471 ? to bude dost brzy velmi treba ...
registrovaný uživatel DJ 
16.10.2008 (1:43)  
Z toho článku považuji za velmi zajímavá slova "může znamenat (...) že ČD přiznávají problémy s nákupem Desir..."
Problémy? Nevyřešitelné? Proto se hledá "DLOUHODOBÁ náhrada jinde"?
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko