..: ČD chtějí dalších 17 řídících vozů 954, jeden vyjde na 20 milionů :..

954.001 ve Vršovicích, foto: Jan Beránek aka JTB Praha - Dalších 17 řídících vozů řady 954 chtějí koupit v příštích letech České dráhy. Dnes vypsaly výběrové řízení na jejich dodávku, která vyjde na celkem 340 milionů korun. Samo řízení by mělo být pouhou formalitou a očekává se, že i další dodávku provede Pars Šumperk, který už drahám v uplynulých dvou letech 16 kusů dodal. I na letošním veletrhu Czech Raildays se o další zakázce nahlas hovořilo, přesto je tato zpráva zajímavá ještě z jiného hlediska.

ČD totiž na počátku GVD takřka určitě nebudou mít k dispozici vlastní jednotky Desiro, které plánovaly nasadit na tratě 120 a 200, a tak musejí hledat jiné řešení. Tím by se měly stát právě vratné soupravy sestavené z řad 854, 054 a 954. Urychlené vypsání výběrového řízené proto může znamenat, že ČD připouštějí problémy s nákupem desir a shánějí i dlouhodobou náhradu jinde. Všech 17 nových vozů by měly ČD dostat během 15 měsíců od podepsání smlouvy. Řada 954 vznikla přestavbou starších a nevyužívaných poštovních vozů řady Postw (Studénka 1984-1985) a vyrábí se ve dvou provedeních, buď s oddílem 1. třídy nebo bez něj. Která verze bude předmětem nové zakázky ale není zatím známo.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách ČR.


Honza Beránek / JTB | 14.10.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   
15.10.2008 (18:12)  
vsem se omlouvam, samozrejme mely elektricky prenos, samozrejme jak se mluvi o hydrach, nemyslel jsem na nic jineho:)to ale, ze byl problem s vyrobou jejich el.vyzbroje, je fakt
15.10.2008 (18:12)  
waszyn: Příměstské a regionální jednotky by měly mít minimálně polovinu náprav hnacích, což ešus nemá, takže ta koncepce 471+071+971 je chybná. Ten minimálně poloviční podíl hnacích náprav má dva důvody - co největší rozjezdové zrychlení a co největší podíl rekuperačního brzdění (z čehož plynou výrazné úspory energie).
854 s třemi taženými vozy se v praxi bohužel využívá, a to dokonce i u zastávkových vlaků (Plzeň - Domažlice).
15.10.2008 (17:57)  
lwq - Pokud se ty mou zmíněné tratě v následujích 10 až 15 letech minimálně neztříkolejní nebo nevzniknou paralelní tratě, aby se po těch původních tahaly náklady a osobáky a po nových rychlíky, tak má Praha a potažmo Střední Čechy docela problém. Už jsem někde četl, že za čas bude běžný interval 15 minut a některých ramenech až 7,5 minuty. Už vidím, jak to zajišťují na současných dvoukolejkách společně s rychlíky (R, Ex, IC, EC a SC) a náklady. A k těm Hliníkům. Zajisté jim fandím jako celému vyspělemu českému kolejovému průmyslu, ale nelíbí se mi ta kravská 3 vozová kombinace a to z důvodů, které jsem níže zmínil :-) No 854 jsou hodně liní tvorové, pokud je více jak jeden přípojný respektive řídící vůz. Ale jak znám ČD, tak budou zase chtít "racionalizovat" dopravu a budou za ty 854 cpát 2×054 + 954. Ideálně když jede jako sólo nebo maximálně s jedním vozem. Jo pokud by měla 854 dva motory, každý s výkonem kolem 400 kW a náhon na všechny 4, tak by to situaci radikálně měnilo...
registrovaný uživatel lwq  mail  
15.10.2008 (17:42)  
2 Paninaro : o te adhezi toho upravdu moc v teto situaci nevim - nicmene 854 v jine souprave nez s 954 opravdu krute nestiha pri vetsim sklonu v rozjezdu a to i u nas na 026, kdy to neni nijak silene ... a k te 471 - je to vyborny pocin ceske techniky, ale prave absence druheho hnaciho vuzu povazuji za jeho jedinou velikou mouhu ... a k doprave kolem Prahy ? to bude dlouhodobe pruser jako noha (pokud se neco nestane) (pardon za vyraz) ... toliko muj nazor ...
15.10.2008 (16:53)  
waszyn - To, že u 471 není adheze žádná sláva je obecně známo. No dobře - není tragická, ale žádná sláva. Jen počkejte až je nasadí na 221čku. Pokud půjde o zvládaní jízdních časů, tak na této trati jí strčí Žába do kapsy... Prostě si myslím, že příměstské jednotky by měly mít dostatek hnacích náprav a patřičnou adhezy a výkon pro rychlé a plynulé rozjezdy a to platí o to více, když jsou tyto jednotky nasazovány v aglomeraci Prahy, kde zastavují na cca. každých 4 km. Na takových to výkonech se naddimenzovanější jednotky rozhodně uplatní a to také s příhlednutím k předpokládané době služby 40 let... Už vidím, jak se za 15 let bude tento problém řešit... Anebo se mělo jít cestou čtyřvozových jednotek 471+071+071+471. Pro okolí Prahy, které se průdce rozvíjí a kolejová doprava na hlavních tratí - 221, 091, 171 a 011 - bobtná by to bylo nanejvýš rozumné!! Za pár let už neuvidíte v těchto místech Hliník jinak než jako dvě spojené jednotky...
registrovaný uživatel waszyn 
15.10.2008 (16:35)  
Muzes nejak rozvinou tu tragickou adhezi 471? Pripadne casovou usporu pri rozjezdech pri pouziti 471+071+471, dopad na spotrebu a nakonec cenu takoveto jednotky? Ja se totiz domnivam, ze by se to brutalne nevyplatilo, usetrenych 1s/km(?) za cenu desitek milionu navic porizovaci ceny a spotrebovane elektriny..
Jinak neni zadnym tajemstvim, ze 854 jsou pro osobni vlaky naprosto nevhodne. A 854 + 3 tazene vozy se tusim v praxi nevyuziva.
15.10.2008 (15:51)  
471 - http://www.parostroj.net/katalog/ov/formular.php3?ind=153&ktere=p&razeni=0&odkud=0&obdobi=6 - pokud jsem to pochopil, tak těch pošťáků bylo dodáno 200 v letech 1985 až 1986...A výrobcem je Vagonka...
15.10.2008 (15:47)  
Honza - Když řídící vozy, tak pouze ve spojení s jedním hnacím vozem. Třeba 471, když má táhnout jak 071 tak 971, tak má tragickou adhezi, což se podepisu v rozjezdech, zvládání jízdních dob atd. Měli jít cestou 471+071 (eventuálně 2×071)+471. U těch mototů to platí také. Už vidím ty soupravy 854+054+054+954, jak melou při pohonu dvou náprav na soupravu z posledního... Také řídící vozy moc nemusím!!
registrovaný uživatel radekc 
15.10.2008 (14:30)  
475.015 moc ne koukni na http://zeleznice.e-metro.cz/rady/rada_post_nov.htm

Je tam i že výrobcem byla Vagónka Studénka.
registrovaný uživatel 471.015  mail  
15.10.2008 (14:27)  
Kolik je vlastně ještě těch Postw k dispozici k přestavbě?
  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko