Praha - Dalších 17 řídících vozů řady 954 chtějí koupit v příštích letech České dráhy. Dnes vypsaly výběrové řízení na jejich dodávku, která vyjde na celkem 340 milionů korun. Samo řízení by mělo být pouhou formalitou a očekává se, že i další dodávku provede Pars Šumperk, který už drahám v uplynulých dvou letech 16 kusů dodal. I na letošním veletrhu Czech Raildays se o další zakázce nahlas hovořilo, přesto je tato zpráva zajímavá ještě z jiného hlediska.
ČD totiž na počátku GVD takřka určitě nebudou mít k dispozici vlastní jednotky Desiro, které plánovaly nasadit na tratě 120 a 200, a tak musejí hledat jiné řešení. Tím by se měly stát právě vratné soupravy sestavené z řad 854, 054 a 954. Urychlené vypsání výběrového řízené proto může znamenat, že ČD připouštějí problémy s nákupem desir a shánějí i dlouhodobou náhradu jinde. Všech 17 nových vozů by měly ČD dostat během 15 měsíců od podepsání smlouvy. Řada 954 vznikla přestavbou starších a nevyužívaných poštovních vozů řady Postw (Studénka 1984-1985) a vyrábí se ve dvou provedeních, buď s oddílem 1. třídy nebo bez něj. Která verze bude předmětem nové zakázky ale není zatím známo.
Mam rad 854+954, ale jen jako sotous a zeleznicni fanda, chtelo by to konecne nejaka moderni, spolehliva, osvedcena a neexperimentalni vozidla...
Jak jsem mohl byt tak naivni, ze k nam dorazi zahranicni vyrobek, kdyz si sami za ctvrtinouvou cenu vyrobime vlak 4 horsi s 4krat mensi zivotnosti...
Jo a kdyz jsme u tech vyhod, zapomnel jsem na hodne hlucne brzdeni diky spalikove brzde(ano, znamy vlakometal zrezlych becek) a pomerne hlucne jizde, pri ktere povrzava ne zcela prijemne ram...
Tez by me zajimalo, odkud chtej vzit dalsich 17 854rek? to by musel byt zlikvidovan trutnov, brno, plzen nebo vsechny pj dohromady
Proč to nepojmenovat přímo. ČD žádná Desira nechtěj, to by česká lobby nikdy nedovolila. A pokud se tím nějaký zaměstnanec ČD zabýval, věřím že už tam nepracuje.
A nebo ta komedie někomu připadá, že je o něčem jiném.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.