..: ČD chtějí dalších 17 řídících vozů 954, jeden vyjde na 20 milionů :..

954.001 ve Vršovicích, foto: Jan Beránek aka JTB Praha - Dalších 17 řídících vozů řady 954 chtějí koupit v příštích letech České dráhy. Dnes vypsaly výběrové řízení na jejich dodávku, která vyjde na celkem 340 milionů korun. Samo řízení by mělo být pouhou formalitou a očekává se, že i další dodávku provede Pars Šumperk, který už drahám v uplynulých dvou letech 16 kusů dodal. I na letošním veletrhu Czech Raildays se o další zakázce nahlas hovořilo, přesto je tato zpráva zajímavá ještě z jiného hlediska.

ČD totiž na počátku GVD takřka určitě nebudou mít k dispozici vlastní jednotky Desiro, které plánovaly nasadit na tratě 120 a 200, a tak musejí hledat jiné řešení. Tím by se měly stát právě vratné soupravy sestavené z řad 854, 054 a 954. Urychlené vypsání výběrového řízené proto může znamenat, že ČD připouštějí problémy s nákupem desir a shánějí i dlouhodobou náhradu jinde. Všech 17 nových vozů by měly ČD dostat během 15 měsíců od podepsání smlouvy. Řada 954 vznikla přestavbou starších a nevyužívaných poštovních vozů řady Postw (Studénka 1984-1985) a vyrábí se ve dvou provedeních, buď s oddílem 1. třídy nebo bez něj. Která verze bude předmětem nové zakázky ale není zatím známo.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách ČR.


Honza Beránek / JTB | 14.10.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
14.10.2008 (7:52)  
souhlas s obema pany vyse....´854 i 954 jsou pekne, skoda jen ze bez tak beznych veci jako je klima(dobre, dalo by se ozelet) ale hlavne s absenci bezbarieroveho pristupu. Nemyslim ted zvedaci plosinu pro invalidy v 954, kterou stejne zadny personal neumi obsluhovat...Kdyz nastupujete do 954, pripada Vam to jak schody do nebe, zato ten prvni shod, ktery je nad peronem pekne vysoko, je hlavne pro starsi lidi krok do pekla....Drtiva vetsina stanic na 040, kde jezdi 954+854 kazdy dve hodiny v kazdem smeru, nema ani nastupiste a velmi to ztezuje jakykoliv nastup i vystup starsim lidem, kteri toto vedi a radeji jedou busem, kde maj mene schodu, nizsich a jeste jim treba pomuze ridic..Jak jsou na tom s nastupisti 120 a 200?
Mam rad 854+954, ale jen jako sotous a zeleznicni fanda, chtelo by to konecne nejaka moderni, spolehliva, osvedcena a neexperimentalni vozidla...
Jak jsem mohl byt tak naivni, ze k nam dorazi zahranicni vyrobek, kdyz si sami za ctvrtinouvou cenu vyrobime vlak 4 horsi s 4krat mensi zivotnosti...
Jo a kdyz jsme u tech vyhod, zapomnel jsem na hodne hlucne brzdeni diky spalikove brzde(ano, znamy vlakometal zrezlych becek) a pomerne hlucne jizde, pri ktere povrzava ne zcela prijemne ram...
Tez by me zajimalo, odkud chtej vzit dalsich 17 854rek? to by musel byt zlikvidovan trutnov, brno, plzen nebo vsechny pj dohromady
registrovaný uživatel Busman 
14.10.2008 (7:37)  
Borovicka: pravda. A kolik už těch "desir" (Siemens, Stadler...) mohlo místo všech těch Regionov, 854, 954, reko 020 být...? Vždyť ty modernizace 854+054+954 výjdou draho jako nová jednotka na výši doby a životnost mají několikrát kratší (i když 854 teď ještě vypadají pěkně)...
14.10.2008 (7:22)  
ČD připouštějí problémy s nákupem...

Proč to nepojmenovat přímo. ČD žádná Desira nechtěj, to by česká lobby nikdy nedovolila. A pokud se tím nějaký zaměstnanec ČD zabýval, věřím že už tam nepracuje.

A nebo ta komedie někomu připadá, že je o něčem jiném.
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko