Praha - Podle informací německých médií chce mezinárodní koncern Siemens s velkou pravděpodobností uzavřít svou českou pobočku Siemens kolejová vozidla na pražském Zličíně. O svá pracovní místa by tak kvůli racionalizačním plánům vedení konzernu mohlo přijít přes 1000 zaměstnanců. Celkem Siemens v České republice zaměstnává 12 tisíc lidí.
Předseda představenstva Siemensu Peter Löscher oznámil 8. července plán na celosvětovou racionalizaci necelých 17000 pracovních míst, úspora by pak měla podle plánů představenstva dosáhnout ročně asi 1,2 miliardy € (28 miliard Kč). Podle prvních informací mělo jít především o zaměstnance v administrativě, prodeji a marketingu. Necelých 6000 míst pak mělo zmizet v domovském Německu.
Německá odborová centrála IG Metall však od začátku považovala plány za naprosto absurdní vzhledem k celkově dobré ekonomické situaci v koncernu a plným knihám zakázek. Odbory nevylučují ani protesty a stávky. Vlnu nevole vyvolal tento záměr i u německých politiků, mnoho z nich má nedlouho do voleb. Zvláště bavorská CSU, které poprvé v historii hrozí ztráta absolutní většiny v zemském sněmu, se staví k plánům Siemensu velmi odmítavě. Vypadá to, že tento tlak nyní vyvolává první výsledky. Sanace problémového oboru Transportation by tak neměla proběhnout na úkor německé továrny v Krefeldu, ale právě odprodejem, nebo uzavřením bývalé lokomotivky ČKD na Zličíně.
Tiskový mluvčí Siemens ČR úvahy o zrušení továrny v Praze potvrdil, dodal však, že konečné rozhodnutí padne nejdříve ve středu.
zdroj: Süddeutsche Zeitung, n-tv, Spiegel, OS KOVO
P.S. chápu že dostat výpověď není vůbec nic hezkého a příjemného pro kohokoliv.
fascinuje mne reakce soudruhu odboraru, kteri maji asi v planu se, kdyz nejsou zakazky, v praci valet az dokud se nebude zamykat fabrika a stavkovat za co nejvetsi odstupne, misto, aby se poohlizeli po nove praci, kdyz lidi v prumyslu je zoufaly nedostatek. typicky cesky pristup... a pak se divme ze se u nas vyrabi smejdy a zaviraji fabriky..
vyplaceni plosneho odstupneho bez ohledu na produktivitu prace jednotlivych pracovniku v regionu s 0% nezamestnanosti mi prijde hodne komicke.
Nebo to je u tebe normalni, ze napred nekomu reknes, ze je uplne blbej a potom (v tichosti), ze ma vlastne pravdu (ja totiz nepsal, kolik tech desetimilionu je a 30 nebo 40 u mne osobne, ackoliv jsem byl v matice stejne neuspesny jako v zemepise uz desitky jsou)?
Chlapi, do Zlicina se fakt stehovala jen CKD Tatra Smichov (drive vagonka Ringhoffer), takto velkovyrobna tramvaji pro RVHP a ne lokomotivka. Ta proste zanikla. Vzpominam, ze sla rec, ze na lokomotivy neni ve Zlicine dimenzovana stavba a jeraby (hmotnost).
Taky vzpominam, ze Siemens chtel puvodne koupit jen kus, ale byla mu vnucena "nevesta i s pribuzenstvem".
Libenska lokomotivka zanikla nezavisle na prodeji Zlicinske "tramvajovagonky" Siemensu.
Jestli Siemens potrebuje optimalizovat portfolio, jsou lokalni ceske zajmy nepodstatne. Tim spise, ze v Cechach neni pusobiva poptavka po novych kolejovych vozidlech (viz nakup ojetin od DB a umele udrzovani Sukafonu pri zivote)
M: 101 důvodů, proč ne Student Agency stačilo, 142.000.000 Ivanů a Borisů, to fakt ne:)).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.