Praha - Podle informací německých médií chce mezinárodní koncern Siemens s velkou pravděpodobností uzavřít svou českou pobočku Siemens kolejová vozidla na pražském Zličíně. O svá pracovní místa by tak kvůli racionalizačním plánům vedení konzernu mohlo přijít přes 1000 zaměstnanců. Celkem Siemens v České republice zaměstnává 12 tisíc lidí.
Předseda představenstva Siemensu Peter Löscher oznámil 8. července plán na celosvětovou racionalizaci necelých 17000 pracovních míst, úspora by pak měla podle plánů představenstva dosáhnout ročně asi 1,2 miliardy € (28 miliard Kč). Podle prvních informací mělo jít především o zaměstnance v administrativě, prodeji a marketingu. Necelých 6000 míst pak mělo zmizet v domovském Německu.
Německá odborová centrála IG Metall však od začátku považovala plány za naprosto absurdní vzhledem k celkově dobré ekonomické situaci v koncernu a plným knihám zakázek. Odbory nevylučují ani protesty a stávky. Vlnu nevole vyvolal tento záměr i u německých politiků, mnoho z nich má nedlouho do voleb. Zvláště bavorská CSU, které poprvé v historii hrozí ztráta absolutní většiny v zemském sněmu, se staví k plánům Siemensu velmi odmítavě. Vypadá to, že tento tlak nyní vyvolává první výsledky. Sanace problémového oboru Transportation by tak neměla proběhnout na úkor německé továrny v Krefeldu, ale právě odprodejem, nebo uzavřením bývalé lokomotivky ČKD na Zličíně.
Tiskový mluvčí Siemens ČR úvahy o zrušení továrny v Praze potvrdil, dodal však, že konečné rozhodnutí padne nejdříve ve středu.
zdroj: Süddeutsche Zeitung, n-tv, Spiegel, OS KOVO
souhlas. bez velke ceske zakazky nema zlicin sanci. bohuzel silna lobby(nechci psat korupce) skodovky znacne snizuje konkurenceschopnost zeleznicni dopravy v CR. prestoze nejsou sami schopni vyrobit spolehliva vozidla, jsou v CR uspesni, chrli jeden prototyp za druhym(471), resuscituji srot, ktery davno patri na smetiste dejin(810/PARS) a pritom prostrednictvim tlaku na CD, SZDC apod. ucinne brani provozu v zapadni evrope beznych, levnejsich, spolehlivejsich a rychleji vyrobitelnych vozidel siemensu, ktera by se event.mohla vyrabet v te praze. vite vubec nekdo komu skoda plzen patri? me by to docela zajimalo;))
raquac:
presne tak. vzdycky se ceka az nebudou v nemecku stihat, vyrobi se par vagonu, tu pro izrael, tu pro zurich, a pak se zase ceka. neni to o ucetnictvi, ale o tom, ze tech 1000 lidi nevytvori ani takovou hodnotu, aby meli na vyplaty:(
Siemensům se nepodařilo prorazit přes silnou lobby na český trh a tak logicky přichází snaha o zavření fabriky a české koleje budou odkázány na zdlouhavě vyvíjené prototypy z Plzně.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.