..: Hrozí brzký konec lokomotivky na Zličíně? :..

Ilustrační obrázek Praha - Podle informací německých médií chce mezinárodní koncern Siemens s velkou pravděpodobností uzavřít svou českou pobočku Siemens kolejová vozidla na pražském Zličíně. O svá pracovní místa by tak kvůli racionalizačním plánům vedení konzernu mohlo přijít přes 1000 zaměstnanců. Celkem Siemens v České republice zaměstnává 12 tisíc lidí.

Předseda představenstva Siemensu Peter Löscher oznámil 8. července plán na celosvětovou racionalizaci necelých 17000 pracovních míst, úspora by pak měla podle plánů představenstva dosáhnout ročně asi 1,2 miliardy € (28 miliard Kč). Podle prvních informací mělo jít především o zaměstnance v administrativě, prodeji a marketingu. Necelých 6000 míst pak mělo zmizet v domovském Německu.

Německá odborová centrála IG Metall však od začátku považovala plány za naprosto absurdní vzhledem k celkově dobré ekonomické situaci v koncernu a plným knihám zakázek. Odbory nevylučují ani protesty a stávky. Vlnu nevole vyvolal tento záměr i u německých politiků, mnoho z nich má nedlouho do voleb. Zvláště bavorská CSU, které poprvé v historii hrozí ztráta absolutní většiny v zemském sněmu, se staví k plánům Siemensu velmi odmítavě. Vypadá to, že tento tlak nyní vyvolává první výsledky. Sanace problémového oboru Transportation by tak neměla proběhnout na úkor německé továrny v Krefeldu, ale právě odprodejem, nebo uzavřením bývalé lokomotivky ČKD na Zličíně.

Tiskový mluvčí Siemens ČR úvahy o zrušení továrny v Praze potvrdil, dodal však, že konečné rozhodnutí padne nejdříve ve středu.

zdroj: Süddeutsche Zeitung, n-tv, Spiegel, OS KOVO


ANKU | 22.7.2008 (8:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Praha Německo Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel karosa  mail  
22.07.2008 (10:16)  
A co jste, proboha, od Siemensu čekali? Že snad všechny zakázky, které má,se budou vyrábět v Čechách? Při privatizaci ČKD nešlo o to, aby firmu koupil někdo, kdo ji bude dál rozvíjet, ale hlavně o to, aby si někdo nahoře dobře namastil kapsu. A co se bude dít s firmou a lidmi pracujícími v ní dál, to už nikoho z našich vládnouích "nejlepších z nejlepších" nezajímalo a nezajímá.hlavně, že máme
22.07.2008 (10:13)  
Jinými slovy, ČD by si měly urychleně na Zličíně objednat další série vozů typu Bmz (nebo velkoprostory), protože takové vozy už jsou nyní akutně potřeba, jinak se situace v rychlíkové dopravě (pokud ji nepřevezmou soukromníci) stane už skutečně neudržitelnou. Sto a více kousků není žádné přehánění. Pokud Siemens pražskou fabriku zavře, budou ČD muset objednat vozy ze zahraničí. Samotné ojeté Bimzy nestačí.
registrovaný uživatel waszyn 
22.07.2008 (9:56)  
borovic:
souhlas. bez velke ceske zakazky nema zlicin sanci. bohuzel silna lobby(nechci psat korupce) skodovky znacne snizuje konkurenceschopnost zeleznicni dopravy v CR. prestoze nejsou sami schopni vyrobit spolehliva vozidla, jsou v CR uspesni, chrli jeden prototyp za druhym(471), resuscituji srot, ktery davno patri na smetiste dejin(810/PARS) a pritom prostrednictvim tlaku na CD, SZDC apod. ucinne brani provozu v zapadni evrope beznych, levnejsich, spolehlivejsich a rychleji vyrobitelnych vozidel siemensu, ktera by se event.mohla vyrabet v te praze. vite vubec nekdo komu skoda plzen patri? me by to docela zajimalo;))
raquac:
presne tak. vzdycky se ceka az nebudou v nemecku stihat, vyrobi se par vagonu, tu pro izrael, tu pro zurich, a pak se zase ceka. neni to o ucetnictvi, ale o tom, ze tech 1000 lidi nevytvori ani takovou hodnotu, aby meli na vyplaty:(
22.07.2008 (9:42)  
Fabrika Siemense ve Zličíně čeká (marně) na české zakázky. Tramvaje si Praha objednala v Plzni, metro také díky rekonstrukcím drží z velké části také Plzeň. Podobně dráhy, které zadávají vývoj nové lokomotivy do Plzně. A stejně to vypadá s motoráky, kde řada východních států nakupuje desira, ale u nás se zoufale dělají reka dvounápravových vlečňáků. A pokud bude něco nového, tak zase pod taktovkou Plzně.

Siemensům se nepodařilo prorazit přes silnou lobby na český trh a tak logicky přichází snaha o zavření fabriky a české koleje budou odkázány na zdlouhavě vyvíjené prototypy z Plzně.
registrovaný uživatel Raquac 
22.07.2008 (9:41)  
waszyn: Na Zlicine se v podstate nic nevyrabi??? Pokud myslite lokomotivy, tak mate pravdu... Ztratovost nebo ziskovost zavodu je mimochodem do znacne miry otazka ucetnictvi a navic to neni jedine kriterium pro posouzeni budoucnosti nejake vyroby.
registrovaný uživatel waszyn 
22.07.2008 (9:03)  
Závod na zličíně je značně ztrátový a to z jednoho prostého důvodu. V podstatě nic se tam nevyrábí, je to jen v podstatě pouze jakási záloha, když nestíhají mateřské závody plnit termíny u nasmlouvaných zakázek, tak se vždycky něco pošle udělat do Prahy, a asi už někomu došlo, že udržovat takovýto záložní závod vyjde mnohem dráž než zaplatit občas nějaké to penále nebo presčasy německým pracovníkům.. Je to sice škoda, ale je politicky ale i technicky a personálně nemožné zrušit závod v SRN a přestěhovat to do Prahy, nemluvě o kvalitě..
registrovaný uživatel taz 
22.07.2008 (9:01)  
JardaPce, ale s čím?
22.07.2008 (8:51)  
Nesouhlasím!
22.07.2008 (8:51)  
Tak už to chodí
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko