Praha - Podle informací německých médií chce mezinárodní koncern Siemens s velkou pravděpodobností uzavřít svou českou pobočku Siemens kolejová vozidla na pražském Zličíně. O svá pracovní místa by tak kvůli racionalizačním plánům vedení konzernu mohlo přijít přes 1000 zaměstnanců. Celkem Siemens v České republice zaměstnává 12 tisíc lidí.
Předseda představenstva Siemensu Peter Löscher oznámil 8. července plán na celosvětovou racionalizaci necelých 17000 pracovních míst, úspora by pak měla podle plánů představenstva dosáhnout ročně asi 1,2 miliardy € (28 miliard Kč). Podle prvních informací mělo jít především o zaměstnance v administrativě, prodeji a marketingu. Necelých 6000 míst pak mělo zmizet v domovském Německu.
Německá odborová centrála IG Metall však od začátku považovala plány za naprosto absurdní vzhledem k celkově dobré ekonomické situaci v koncernu a plným knihám zakázek. Odbory nevylučují ani protesty a stávky. Vlnu nevole vyvolal tento záměr i u německých politiků, mnoho z nich má nedlouho do voleb. Zvláště bavorská CSU, které poprvé v historii hrozí ztráta absolutní většiny v zemském sněmu, se staví k plánům Siemensu velmi odmítavě. Vypadá to, že tento tlak nyní vyvolává první výsledky. Sanace problémového oboru Transportation by tak neměla proběhnout na úkor německé továrny v Krefeldu, ale právě odprodejem, nebo uzavřením bývalé lokomotivky ČKD na Zličíně.
Tiskový mluvčí Siemens ČR úvahy o zrušení továrny v Praze potvrdil, dodal však, že konečné rozhodnutí padne nejdříve ve středu.
zdroj: Süddeutsche Zeitung, n-tv, Spiegel, OS KOVO
Foxx: Řekl bych, že o kvalitní vlaky jde zejména v oblastech, kde životní úroveň a cestovní ruch Velaru a pod. odpovídá, něco, jako Pha-Wien, příp. Pha-DD-Berlin-H). Samozřejmě je v tom notná dávka prestiže. Podívej se, co jezdí na vnitru od Prahy na západ. Krom VSOE tu (v mém případě trať 170) nic jiného než A a B nepotkáš.
BTW: Co se týče vlaků a servisu v nich, mohla by se spousta evropskejch dopravců učit.
Každý má ve skříni kostivce, ovšem lidi raději koukají do cizích skříní, asi mají pocit, že jejich chyby se potom zdají menší. :-)
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=183119&nseq=128
(to jsou telegrafní dráty?)
Na ihnedu jsem jednuc napsal, ze na mori jsou dve lodky - obe maji vesla, ale jen jedna ma plachtu. Kvalita veslaru se ale pozna az v okamziku, kdy prestane foukat vitr; aneb neni dobre srovnavat posadky, kdyz lodky nemaji stejne podminky. Zatim je to porad tak, ze nejakej vitr fouka:)
Chikatetsujin : Dekuji za informace o ,,jako shinkansenu ,, Znam se s dvema cinankamy. Jedna tedy uz ma britske obcanstvi ale potvrdila mi ze pro ukazku ekonomicke vyspelosti se pouzivaji prave ty hezci stranky Ciny. Takove Potemkynovy vesnicky ;) O tom jsem nehovoril ..jen jsme se pousmal nad tim ze rikate ze pro Cinu je normalni nakupovat vozy po stovkach :D A pri srovnani populace a rozlohy proste musim zasnout nad tou uvahou. Je to snad normalni. Kdyby tam dnes nakupovali mazlevy po milionech ..jo to uz bych zasl ;) Nemluve o tom ze techologie nakoupi a zkopiruji. Je to spis ubohe. Spis se shodneme na tom ze jsou to chudaci : http://www.novinky.cz/clanek/145608-neptejte-se-turistu-na-plat-a-milostny-zivot-radi-manual-cinanum.html
M : ,,Ve středu oznámila Škoda Auto, že silná koruna ji značně krátí zisky. I přes rostoucí prodeje společnosti hrubý zisk v pololetí meziročně klesl o 13,2 procenta na 16,3 miliardy korun.,, http://www.novinky.cz/clanek/145597-koruna-zaziva-strmy-pad.html A dalsi (jak jsme rekl velka firma se v mediich ukaze ;) male podnikalete ani nikdo nezminuje ;(
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.