..: Hrozí brzký konec lokomotivky na Zličíně? :..

Ilustrační obrázek Praha - Podle informací německých médií chce mezinárodní koncern Siemens s velkou pravděpodobností uzavřít svou českou pobočku Siemens kolejová vozidla na pražském Zličíně. O svá pracovní místa by tak kvůli racionalizačním plánům vedení konzernu mohlo přijít přes 1000 zaměstnanců. Celkem Siemens v České republice zaměstnává 12 tisíc lidí.

Předseda představenstva Siemensu Peter Löscher oznámil 8. července plán na celosvětovou racionalizaci necelých 17000 pracovních míst, úspora by pak měla podle plánů představenstva dosáhnout ročně asi 1,2 miliardy € (28 miliard Kč). Podle prvních informací mělo jít především o zaměstnance v administrativě, prodeji a marketingu. Necelých 6000 míst pak mělo zmizet v domovském Německu.

Německá odborová centrála IG Metall však od začátku považovala plány za naprosto absurdní vzhledem k celkově dobré ekonomické situaci v koncernu a plným knihám zakázek. Odbory nevylučují ani protesty a stávky. Vlnu nevole vyvolal tento záměr i u německých politiků, mnoho z nich má nedlouho do voleb. Zvláště bavorská CSU, které poprvé v historii hrozí ztráta absolutní většiny v zemském sněmu, se staví k plánům Siemensu velmi odmítavě. Vypadá to, že tento tlak nyní vyvolává první výsledky. Sanace problémového oboru Transportation by tak neměla proběhnout na úkor německé továrny v Krefeldu, ale právě odprodejem, nebo uzavřením bývalé lokomotivky ČKD na Zličíně.

Tiskový mluvčí Siemens ČR úvahy o zrušení továrny v Praze potvrdil, dodal však, že konečné rozhodnutí padne nejdříve ve středu.

zdroj: Süddeutsche Zeitung, n-tv, Spiegel, OS KOVO


ANKU | 22.7.2008 (8:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Praha Německo Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel sAd 
22.07.2008 (16:10)  
Josef Petrák: Pozor na to. M je převlečený Brouk Pytlík :).
happy: Přijde na to. Ale momentálně by to bylo plus, protože koruna stále posiluje. Přijetím € by se zafixoval kurs a šmytec. Osobně si ale myslím, že nynější kurs koruny je silný díky spekulacím (něco jako na Slovensku). Jestli ovšem spadne, těžko říct. Kdybych to věděl, tak bych byl v balíku :).
registrovaný uživatel happy 
22.07.2008 (16:06)  
Takže jeden dotaz na znalé.Kdybychom přijali Euro,čili bychom smazali přepočet měn,byla by situace pro náš vývoz lepší nebo horší.Dík za odpověď.
22.07.2008 (15:53)  
M, ty jsi neskutečný demagog, a nemít demokracii, asi bych tě už vymazal. :P (Toť můj čistě soukromý názor) Takže pořádně a ještě jednou. Napsali jsi:

Chikatetsujin, JTB - ne zcela (no, spis vubec:) souhlasim. Nejaka vec (vagon) se na nekterem trhu prodava za milion euro (castka je ilustrativni) a je jedno, jestli byla vyrobena v Cesku nebo Nemecku (samozrejme, rec je o stejnem vyyrobku stejne firmy:-)
V Nemecku jsou naklady na vyrobu treba 600 tisic, v Cesku byly 400 tisic a diky rustu mezd v eurovem vyjadreni jsou nyni 500 tisic. V kazdem pripade ale i nadale plati, ze naklady na vyrobu jsou v Cesku porad nizsi nez v Nemecku (sice uznavam, ze nemam prehled o platech v ramci Siemensu, ale neverim tomu, ze by cesky delnik bral v eurech vice nez jeho nemecky kolega:-)). Takze nevim, jestli je dobre argumentovat posilujici korunou. Pokud posilujici koruna "zabiji" exportni aktivity, tak vyrobni linky v Nemecku by musely byt zabity uz predavno.


Když už kalkuluješ s těmi € náklady, tak si vem příklad. SKV dostane zakázku za 500.000€, ale komponenty nakupuje v Kč, páč sídlí v ČR, žééé. Tu cenu zakázky spočte jako korunové náklady / aktuální kurz Eura, který byl na začátku roku kolem 29 Kč/€. Začne výroba, subdodavatelé fakturují náklady v korunách, zákazník platí v €, ale kurz Kč/€ stoupá až na těch 24Kč/€, které máme teď. Firma dostává stále stejně €, ale koupí si za ně mnohem méně kaček... A kde kačky vezme? Toť otázka.

Kde je vezme, to řeší podniková ekonomika.
Ale proč se tak stalo, to je čistá makroekonomie. Stejně jako fakt, že sama firma (teda všechny exportující firmy, abychom byli přesní) tímto prodejem valut a nákupem Kč posilují měnu a sami sobě přidělávají tento problém. ;-) Wie einfach.

Spatnej student prav bude vykladat o ekonomii.

Jaký student práv? :D Jediný, o kterém na ŽP vím, se do diskuse nezapojil, a má celkem hodně úspěšně dostudováno...
registrovaný uživatel M 
22.07.2008 (15:36)  
sames1 - nevim jiste, ale SkodaAuto uz prej vsechno (asi az na mzdy:) resi v eurech...
registrovaný uživatel M 
22.07.2008 (15:35)  
JTB, prosim venuj se pravu, udelas lip. Jestli je monetarni politika makro nebo ne, tak o tom nikdo nic nepise! Akorat jde o to, kdo je tvurcem te monetarni politiky... Nebo se v Holmanovi pise neco o tom, ze tuctova firma XYZ posunuje poptavku po penezich? Ale zda se, ze mas vybornou skolu absolvovanou, kdyz zminujes vyhradne ceske autory.

HEle, ale to je putna. Spatnej student prav bude vykladat o ekonomii. OK, nemam s tim problem, ale podle mne je to trosku na dyl a neni to k tematu, ne? Kazdopadne, tim, ze o rozhodovani firmy ukoncit cinnost se doctu v makroekonomii, tak to mne pobavilo. Rozhodne min, nez ten kurz koruny, uz aby zacala ta krize, co ju vsichni slibujou:-)
registrovaný uživatel M 
22.07.2008 (15:28)  
Bilance zahranicniho obchodu ani menova politika nejsou zalezitosti jedne firmy. Jo, tohle makro je, proc jedna konkretni firma ukoncuje vyrobu ale s makrem nic spolecneho nema (aspon potud, kde "vsechno souvisi se vsim"...). Ty duvody jsou nekde uplne jinde a byly zde zmineny. Ano, kurz je dobra vymluva, protoze neco jako politicke rozhodnuti by se obhajovalo hure. Na kurz se ale mohl vymluvit aji Hasek - i kdyz ani v jeho pripade s tim kurz (ani jine makroekonomicke otazky:-)) nemel moc co delat...
22.07.2008 (15:27)  
M - vliv kurzových fluktuací je základem monetární politiky, tudíž patří v první řadě skutečně do makroekonomie. Když jsi takový ultraliberál, bylo by dobré si aspoň toho Holmana přečíst (v tom "tlustém", tedy kompletním, je to kap. 27). Do Helíska nebo Sirůčka tě nikdo nenutí...;)
22.07.2008 (15:21)  
M, nemluvím o strategickém rozhodování firmy, to patří spíš do managementu či podnikové ekonomiky, jako spíš o bilanci zahraničního obchodu a měnové politice. ;-) Jo, silná koruna je dvojsečná zbrať.
registrovaný uživatel sames1 
22.07.2008 (15:19)  
No ten silnej kurz uz pekne zacina nabirat na obratkach. Zacneme vic dovazet ze zahranici a doma budeme prichazet o praci. Aby tak velky a silny holding zrusil celou vyrobnu to uz je sila. Zacvilku i ty Skodovky(auta) se budou vyrabet v Cine :D Me tak napada ze by to mohla koupit Skoda Holding ...v posledni dobe pozira vsechno co je k mani. Stejne to nedava smysl. Na zlicine to prave vypadalo na rozsireni(nedelam tam tak vyvratte ale dle zakazek na vyrobu kolejovych vozidel se mi zda ze to zrovna neni dobra strategie) Hmmmm hosi nemecti to budou vedet nejlepe.
registrovaný uživatel M 
22.07.2008 (15:18)  
Petrak - makroekonomii? Jak souvisi narodni ekonomika s rozhodovanim firmy?:-)) Ale jinak dobry, zkusim v ucebnici makra najit neco o strategickem planovani
JTB - no, v tom dalsim prispevku jsi uz ty duvody popsal o neco lepe, resp. presne... Dalsi, jeste padnejsi, duvody pak doplnil happy. No ale co ja vim, ja jdu studovat to makro...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko