..: Olomoucký kraj se nemůže shodnout s ČD na úhradě ztráty z dopravy :..

Ilustrační obrázekOlomouc - Více peněz za nekvalitní služby. Takový je podle Olomouckého kraje požadavek Českých drah na krytí ztráty z veřejné osobní dopravy pro příští rok. Podle krajských úředníků by měl být příspěvek navýšen pouze o růst inflace, tedy zhruba o tři procenta, navíc chtějí ČD začít pokutovat za zpoždění vlaků. Dráhy přitom požadují pro příští rok čtyřnásobný, tedy asi dvanáctiprocentní růst dotací.

Pokud by kraj na takový požadavek přistoupil, zaplatil by příští rok drahám asi 340 milionů korun, namísto letošních 303 milionů. To se hejtmanství ale nelíbí, a tak nabízí pouze 312 milionů. S takovu částkou počítá i krajský rozpočet. "ČD nám požadavek vysvětlily jakoby tím, že očekávají pokles tržeb z jízdného. Naše názory se sice liší, jednání budou tvrdá, nicméně pevně věřím, že se nám podaří s ČD dohodnout na smlouvě tak, aby rozsah dopravní obslužnosti zůstal zachován," citovala agentura ČTK krajského radního pro dopravu Petra Poláška.

Podle mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly požadavek železničářů souvisí s navýšení výkonů před dvěma lety. "V roce 2005 jsme rozšířili výkony o 12 procent, v úhradě prokazatelné ztráty se to ale dosud neprojevilo. Nyní ČD chtějí dofinancování rozdílu," podotkl Kubala.

ČD odčerpávají zhruba polovinu krajského rozpočtu na zajišťování základní dopravní obslužnosti, který letos činí 615 milionů korun, ale na kvalitu poskytovaných služeb si kraj stěžuje. Situace už dokonce došla tak daleko, že kraj vyhrožuje pokutami za zpožděné spoje kategorie Os a Sp, které kraj ze zákona dotuje. Pokud by v Olomouci k takovým sankcím sáhli, postrarali by se o historický primát. Žádný kraj totiž ČD pokutu za nekvalitní služby ještě neudělil.

Výše sankce by se mohla pohybovat v řádu milionů korun, prohlásil Polášek. "V každé smlouvě s dopravcem máme sjednané sankční podmínky, které jsou především nastavené tak, aby dopravci jezdili včas a nevynechávali některé spoje. U ČD dochází k tomu, že je zpožďována řada vlaků, což se musí promítnout v sankčním plnění," podotkl Polášek. ČD vinu připouštějí, omlouvají ji ale výstavbou koridorů.

Podle odboru dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu se nejvíce zpožďují spoje na trati Nezamyslice - Olomouc a v menší míře pak na trati z Přerova směrem na Bohumín. Hejtmanství dosud udělilo několikrát pokutu autobusovým dopravcům, mimo jiné v souvislosti s tím, že dotaci použili jiným způsobem, než jim ukládala smlouva.

zdroj: ČTK


Honza Beránek / JTB | 23.9.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
26.09.2007 (19:12)  
mates111:uklidním tě , nejsem a nikdy jsem nebyl zaměstnancem ČD . Beru to jako nepovedený vtip :) Já se jen zeptal , kdo vlastně může za zpoždění když se čeká na přípoj , jestli ČD , protože čekaly nebo se bere původní důvod . Já chtěl info , nikoliv rozpor ...
26.09.2007 (18:40)  
pekař: Přijdeš mi jako typický zaměstnanec ČD. Prostě hledat chyby všude jinde, než jen u ČD. Domnívám se, zákazník ČD by měl být za ujetý přípoj odškodněn, i kdyby to chyba ČD nebyla a dále by už bylo jen na ČD, jak by vzniklou škodu vymáhala. Zda po sebevrahovi, SDŽC nebo by příčinou byla třeba bouřka. Domnívám se, že toto všechno by mělo být zahrnuto v ceně jízdného. Klidně si připlatím 10% z ceny jízdenky, ale chci mít jistotu, že když to někde neklapne, budu odškodněn. Takhle jen celou cestu trnu, zda to dneska vyjde...
registrovaný uživatel pekař 
26.09.2007 (15:33)  
A čekání na přípoj je zpoždění , za které může kdo?
26.09.2007 (15:27)  
Brno-Pardubice, dále směr Liberec - jezdím 1x týdně tam i zpět. Dle mé statistiky od začátku roku 4x načas, zbytek zpoždění. Ze zpoždění 6 opožděný příjezd soupravy (z předchozího vlaku), 1x vyšší moc (bouřka vyřadila zabezpečovačku), ostatní zdržování po cestě (čekání na předjetí zpožděnými vlaky tzv. vyšší kvality, čekání na zpožděné přípoje od Olomouce v MuN ač do 20 min jel Os, ... Ujeté přípoje v Pardubicích/Hradci Králové během 10 dnů 2x. To je i na otrlého cestovatele jako jsem já trochu moc.

V současné době dochází u mě ke zkracování cestovního raneme realizovaným pomocí ČD pouze do Hradce Králové, odkud si zajišťuji dopravu jiným, ale mnohem jistějším způsobem. Nervy mám jen jedny.
registrovaný uživatel pekař 
26.09.2007 (15:07)  
No,flákající se zaměstnanci určitě svůj podíl na zpoždění nesou , ale 80procent? To je moooc nadsazené:)))
26.09.2007 (14:10)  
M. Zikmund - děláte z komára velblouda, ne-li dinosaura. V současné době se rozšiřuje počet elektronických deníků. Export dat do jednoho potřebného souboru může proběhnout v noci. Poté vytřídění dat podle zadaného kritéria a odeslání objednavateli dopravy je otázkou několika minut, kvůli kterým není nutné přibírat nové lidi.

Řešení jak zahrnout do JŘ dlouhodobé výluky je několik. Jen se na to nesmí jít s drážním přístupem "To tak nikdy nebylo/nedělalo se" jak je u ČD zvykem.

Se zpožděním vinou ČD se setkám velice často - cca 80% použitých vlaků - nevhodné křižování (neoperativnost), pokec průvodčích (schovává se pod zdržení dopravy cestujícími), čekání na nepřípojné vlaky, ....

Důvod neochoty ČD v poskytování důvodů zpoždění vlaků vidím právě v riziku zviditelnění chyb pracovníků monopolního dopravce.
registrovaný uživatel Bram 
26.09.2007 (12:12)  
Je prostě vidět, že pro mnoho lidí je naprosto nepředstavitelné, aby ten, kdo něco zpacká byl také za to potrestán.
26.09.2007 (11:09)  
tak cestující na to doplatí tak jako tak. Už několikrát se mi stalo, že mi ujel přípoj a já byl nucen strávit další dvě hodiny na nádraží na další. A zaplatí mi někdo tento čas???
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
26.09.2007 (10:21)  
Tak se jednoduše nebude čekat na přípoje a zpoždění se nebude rozšiřovat dál. Takže na to doplatěj cestující.
26.09.2007 (10:08)  
Roman83: Vysledek by byl ten, ze prijdou o kratsi jizdni doby vuci autobusum i tam, kde je nahodou jeste stale maji.
Tuto cestu bych jim nedoporucoval.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko