..: Olomoucký kraj se nemůže shodnout s ČD na úhradě ztráty z dopravy :..

Ilustrační obrázekOlomouc - Více peněz za nekvalitní služby. Takový je podle Olomouckého kraje požadavek Českých drah na krytí ztráty z veřejné osobní dopravy pro příští rok. Podle krajských úředníků by měl být příspěvek navýšen pouze o růst inflace, tedy zhruba o tři procenta, navíc chtějí ČD začít pokutovat za zpoždění vlaků. Dráhy přitom požadují pro příští rok čtyřnásobný, tedy asi dvanáctiprocentní růst dotací.

Pokud by kraj na takový požadavek přistoupil, zaplatil by příští rok drahám asi 340 milionů korun, namísto letošních 303 milionů. To se hejtmanství ale nelíbí, a tak nabízí pouze 312 milionů. S takovu částkou počítá i krajský rozpočet. "ČD nám požadavek vysvětlily jakoby tím, že očekávají pokles tržeb z jízdného. Naše názory se sice liší, jednání budou tvrdá, nicméně pevně věřím, že se nám podaří s ČD dohodnout na smlouvě tak, aby rozsah dopravní obslužnosti zůstal zachován," citovala agentura ČTK krajského radního pro dopravu Petra Poláška.

Podle mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly požadavek železničářů souvisí s navýšení výkonů před dvěma lety. "V roce 2005 jsme rozšířili výkony o 12 procent, v úhradě prokazatelné ztráty se to ale dosud neprojevilo. Nyní ČD chtějí dofinancování rozdílu," podotkl Kubala.

ČD odčerpávají zhruba polovinu krajského rozpočtu na zajišťování základní dopravní obslužnosti, který letos činí 615 milionů korun, ale na kvalitu poskytovaných služeb si kraj stěžuje. Situace už dokonce došla tak daleko, že kraj vyhrožuje pokutami za zpožděné spoje kategorie Os a Sp, které kraj ze zákona dotuje. Pokud by v Olomouci k takovým sankcím sáhli, postrarali by se o historický primát. Žádný kraj totiž ČD pokutu za nekvalitní služby ještě neudělil.

Výše sankce by se mohla pohybovat v řádu milionů korun, prohlásil Polášek. "V každé smlouvě s dopravcem máme sjednané sankční podmínky, které jsou především nastavené tak, aby dopravci jezdili včas a nevynechávali některé spoje. U ČD dochází k tomu, že je zpožďována řada vlaků, což se musí promítnout v sankčním plnění," podotkl Polášek. ČD vinu připouštějí, omlouvají ji ale výstavbou koridorů.

Podle odboru dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu se nejvíce zpožďují spoje na trati Nezamyslice - Olomouc a v menší míře pak na trati z Přerova směrem na Bohumín. Hejtmanství dosud udělilo několikrát pokutu autobusovým dopravcům, mimo jiné v souvislosti s tím, že dotaci použili jiným způsobem, než jim ukládala smlouva.

zdroj: ČTK


Honza Beránek / JTB | 23.9.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SergeS 
24.09.2007 (16:22)  
"Tahle suma je mala a ..." a co to co zaplati cestujici ? nebo ty tam cestuji zdarma ?
registrovaný uživatel JnR 
24.09.2007 (16:20)  
V pátek jsem jednal s obchodním ředitel jedné české firmy vyrábějící autobusy. Když jsem se zajímal o to, jak jsou busy vybaveny inf. systémem, dostal jsem odpověď: "To záleží, co si přeje zákazník. Kdo platí, ten poroučí." Tohle si ČD budou muset jednoho krásného dne uvědomit.

pekař: nutí někdo ČD, aby do šly do nevýhodného obchodu?
registrovaný uživatel pekař 
24.09.2007 (15:47)  
Mates111:jde i o to , kolik platí . Tahle suma je malá a kvalitě nepostačuje...
24.09.2007 (15:41)  
Já kolikrát žasnu, jak někteří diskutující obhajují ČD... To nemůže kraj chtít za zaplacené peníze kvalitu? To dostanou ČD dotaci a pak můžou jezdit jak chtějí a čím chtějí? Domnívám se, že když už si někdo dopravu objedná a zaplatí ji, má plné právo kontrolovat, jak je smlouva plněna. Myslím, že u každého spoje by měli být jednoznačně určeny podmínky, kdy čekat a kdy nečekat na přípoj, stejně jako by měla být určena souprava, která bude na spoji nasazena. A když toto nebude dodrženo, pak pokuta... Nejde donekonečna obhajovat ČD a svádět vše na toho, kdo platí.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
24.09.2007 (14:37)  
Miroslav Zikmund: Tak s tímhle souhlasím. Doufám, že jim to ale ČD navrhnou a vyřeší se to aspoň takhle.
24.09.2007 (10:43)  
MZ:přestup mezi "krajskými" vlaky byl cca 30 minut Mám takovej pocit, že tomu se ČD blíží už teď.
24.09.2007 (10:36)  
Venca Burgán: kraj má smlouvu s ČD. tedy klidně může vymáhat prachy i za zpoždění zaviněné SDŽC, s ní si to musí vyřídit ČD
registrovaný uživatel dohlib 
24.09.2007 (10:35)  
Pravidelná zpoždění tvoří zejména zdržení pomalou jízdou na rozkopaných tratích - chápu, že koridory se opravovat a stavět musí, ale proč je úsek Zábřeh-Olomouc potažmo nyní Lukavice-Červenka rozkopaný už více než rok a to tak, že několik stanic se musí jet pomalu a to hodně zdržuje. Proč neudělají pořádně úsek mezi dvěma stanicemi a pak dělají další? Zpomalit jízdu vlaků ve většině úseku Olomouc-Zábřeh se mi zdá trochu přehnané. Na dálnici si taky nedovolí zavřít pruh v délce 20 km nebo tam omezit rychlost.
24.09.2007 (10:29)  
Hlavně aby tady nebylo další ústí šulcovo.
V roce 2005 jsme rozšířili výkony o 12 procent, v úhradě prokazatelné ztráty se to ale dosud neprojevilo. Nyní ČD chtějí dofinancování rozdílu," podotkl Kubala.-vážené ČasuDost to ste měly požadovat v 2005 nyní ne,tady se někdo zas vyspinkal no tak spěte dál.
Pokuty:za vozidla ano páč když lehne loko tak zřejmě špatná údržba takže vina ČD nebo za špínu to jo.Ale jinak ne,páč nebudou přípoje,bude toho jezdit mín,delší jízdný doby se vším chlapci s váma souhlasim.
Busy přeci taky neplatěj za to že přijedou o půl hodiny pozdě, když se kope na silnici.To samý je i na dráze.A pochybuju že ŘSD apod platěj něco krajům???
Nikdo nemůže chtít pokutu za zpozdění když nejde přestavit veksle nebo návěstidlo.Tady to je vina SŽDC=stát=souhlas s násockou.Až infrastruktura a systém řízení provozu bude fungovat a bude na takový úrovni jako má bejt tedy v cajku,tak pak se dá uvažovat,dneska to nelze.Jo a ty stavby těch koridoru to je vážně vrchol,tohle můžem dělat jen u nás.Tragický je když to neuměj ani naložit na vagon ty věci na stavbu,pak nehoda jak svin.Tohle se nám JZD nikdy nestalo.
24.09.2007 (10:00)  
Miroslav Zikmund: myslím, že čekání přípojů na zpožděné vlaky bude taky součástí smlouvy:)
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko