..: Aktuality a články :..

151 014-8 Šumperk - Lepší spojení Šumperska a Jesenicka se zbytkem republiky a více vlaků vyšší kvality, které zastaví na nádraží v Zábřehu na Moravě. To jsou hlavní novinky, které České dráhy připravily pro cestující od nového jízdního řádu. Ten začne platit 10. prosince. "V Zábřehu na Moravě bude zastavovat šest vlaků vyšší kategorie Intercity a Eurocity. Souvisí to s dokončením rekonstrukce tohoto nádraží a posílením jeho role coby přestupního terminálu ve směru na Šumperk a Jeseník," sdělil mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

Moldava v Krušných horách Dubí - Podle konečného návrhu jízdního řádu Českých drah, mělo dojít k zastavení provozu v pracovní dny na železniční trati v úseku Hrob - Dubí - Moldava. Doprava měla být provozována v pracovní dny pouze o školních prázdninách. Na základě jednání, které proběhlo v Mikulově, došlo k průlomu.

971 022-9 Praha - Zkrácení intervalů vlaků jezdících mezi Prahou a některými přilehlými městy přinese od prosince nový jízdní řád Českých drah. V ranních špičkách tak budou do Prahy v patnáctiminutových intervalech mířit vlaky z Českého Brodu, Řevnic a Lysé nad Labem. Intervaly vlaků směřujících z Prahy a do ní z blízkého okolí se ale zkrátí i v dalších částech dne. Třicetiminutový interval bude prakticky nepřetržitě například na trati z Prahy do Českého Brodu a zpět. Výrazně více vlaků spojí i Prahu a Kralupy nad Vltavou. "V odpoledních hodinách pracovních dnů kromě prázdnin zde budou vlaky jezdit v půlhodinových intervalech od tři čtvrtě na dvě do tři čtvrtě na osm směrem z Prahy a od tři čtvrtě na tři do tři čtvrtě na osm směrem z Kralup," uvedl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

Mezi Smíchovem a Řevnicemi se intervaly vlaků ve špičkách pracovních dnů zkrátí dokonce na patnáct minut. Kromě těchto zásadních změn zavedou České dráhy nová vlaková spojení i na některých dalších příměstských tratích. Například mezi Všetaty a Prahou pojede v pracovní dny po šesté hodině ranní ve směru do Prahy nový zrychlený osobní vlak. Z Hostivice se cestující nově dostanou na hlavní nádraží v 10.52 a v 12.52. Mezi Prahou a Řevnicemi by vlaky měly pozdě večer jezdit každou hodinu namísto nynější hodiny a půl. Zaveden bude také nový osobní vlak z hlavního nádraží do Strančic v 19.48. O pět pár vlaků bude posílena doprava na trati Praha - Nučice. V některých případech rozšíří ČD kapacitu jednotlivých spojů. Tak tomu bude například v odpoledních hodinách u vybraných vlaků směřujících z Prahy do Kladna.

Příměstské spoje budou mít přednost před dálkovými

Aby vlaky regionální dopravy neměly zpoždění, měly by jim dávat přednost rychlíky a spěšné vlaky; s výjimkou pendolin a vlaků kategorie IC/EC. Většina příměstských vlaků navíc nebude ve své výchozí stanici čekat na žádné přípojné vlaky (kromě spojů s odjezdem po 20. hodině).

zdroje: Tisková zpráva ČD, Jízdní řád ČD, Pražský deník, Právo

Ilustrační foto

Ostrava - Velké veřejné logistické centrum zřejmě vznikne v Moravskoslezském kraji. Jedním z možných míst je město Bohumín, kde mělo v minulosti vyrůst pouze železniční překladiště, což se nakonec nestalo. České dráhy, které se na vybudování logistického centra připravují, s Bohumínem nadále počítají. Podobná překladiště materiálu by mohla vzniknout také na dalších místech České republiky. "V celém Česku je vytypováno sedm až osm lokalit, jedna by měla být také na Ostravsku. Konkrétní místo jsme ještě nevybrali, jednou z možností by mohl být Bohumín, kde mělo vzniknout velké železniční překladiště," uvedl generální ředitel Českých drah Josef Bazala. Peníze na vybudování nového překladiště má poskytnout stát a Evropská unie. Jeho fungování by měli platit uživatelé.

"Rozpočet ještě nemáme zpracován, počítáme ale, že náklady by se pohybovaly ve stamilionech korun. Využití veřejného logistického centra na Ostravsku by bylo stejné, jako tomu je u překladiště v Lovosicích," dodal Bazala. Logistické centrum bude v Moravskoslezském kraji důležité z toho důvodu, že se v něm stále více daří podnikání, které se neobejde bez velkého proudu přepraveného materiálu. Logistické centrum by se mělo stát místem, kde se bude zboží skladovat a kontejnery překládat na kombinovanou dopravu, tedy vlaky a nákladní vozy. "V kraji bude velký pohyb zboží proto, že tady máme velké investory. Také jsme na evropské dopravní cestě, na koridorové síti. To jsou hlavní důvody, proč by mělo vzniknout logistické centrum - aby byla více využita kombinovaná doprava," řekl generální ředitel Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Miroslav Fabian. Význam logistického centra vzroste také s příchodem automobilky Hyundai a zprovozněním dálnice.

zdroj: Moravskoslezský deník

680 002-1

Praha - Vytvořit rekordně rychlé spojení pendolinem z Prahy do Olomouce dalo Českým drahám hodně práce. Své o tom ví jak generální ředitel drah Josef Bazala, tak i drážní plánovači jízdních řádů. Každý z nich však vidí dosažený rekord jinak. Už v září České dráhy oznámily, že Pendolino na této trase zrychlí proti nynějšímu jízdnímu řádu o 8 minut, a pojede tak jen dvě hodiny a patnáct minut. Plánovači jízdních řádů však toto oznámení z vedení Českých drah přehlédli. Vlastními výpočty došli k tomu, že pendolino je možné zrychlit jen o dvě minuty. A tak do nového jízdního řádu zanesli údaj 2 hodiny a 21 minut.

S tímto údajem pak byly vytištěny tisíce kusů jízdních řádů, které jsou běžně k dostání za šedesát korun. Teprve před několika dny si však generální ředitel Bazala, který mimochodem pochází z Olomouce, všimnul, že v jízdních řádech jsou "pomalé" časy. Narychlo se tak musel vyrobit dodatečný letáček s jízdním řádem dvě a čtvrt hodiny. Ten si lidé spolu s jízdním řádem koupí s formulací: "Podle této tabulky si laskavě opravte příslušné údaje." Pro zajímavost, jízdní doba mezi Olomoucí a Ostravou už nikomu nevadila, a tak se o těchto ušetřených šest minut prodlouží doba v této části trasy.

Podle mluvčího Českých drah Aleše Ondrůje šlo o chybu lidí, kteří sestavují jízdní řád, protože už v zářijové tiskové zprávě byl uveden rychlejší čas. Ani v tomto případě však levá ruka drah neví co dělá pravá - stačí se podívat na zadní stranu jízdního řádu, kde v textu propagujícím České dráhy "jede" Pendolino zase 2 hodiny 21 minut. A tuto reklamu přitom zadává odbor komunikace.

zdroj: Hospodářské noviny

810

Krupá - Vlakový spoj Krupá - Kolešovice bude od příštího roku minulostí. "Trať nezanikne, ale bude zde provozována pouze příležitostná doprava historickými vlaky," nechal se slyšet zástupce ředitele pro Středočeský kraj a hlavní město Prahu ČD Alois Kašpar. "Kraj přispívá na velkou část spojů v železniční i autobusové regionální dopravě. Podle všech dostupných informací měl provoz na této trati charakter nahodilé a zejména individuální dopravy osob. Ze všech analýz jednoznačně vyplynulo, že pro dopravce, pro kraj i samotné obyvatele bude výhodnější zajistit dopravu formou autobusových spojů," dodal tiskový mluvčí Středočeského kraje Martin Kupka. Na této trati činily denní tržby v roce 2004 v průměru 281 korun. V roce 2005 to bylo ještě o 32 korun méně. Doprava na trase Krupá - Kolešovice bude zajištěna linkami 310500 a 310600 dopravce ANEXIA od platnosti nových jízdních řádů. "Autobusová doprava plně pokrývá neobjednané vlaky," sdělil na závěr Kupka.

České dráhy neuberou kraji na dopravě

Celkový rozsah dopravy ve Středočeském kraji však zůstává zachován i od 10.12. Statisticky se sníží asi o jednu desetinu procenta. "Tento pokles je zaviněn tím, že příští rok má o jeden pracovní den méně," řekl zástupce ČD pro Středočeský kraj Alois Kašpar. Osobní vlaky by v příštím roce měly ujet celkem 13,33 mil. km, za které by kraj měl zaplatit 760 miliónů korun. Kraj letos neobjednal spoje ve třech úsecích železničních tratí, a to v úseku Bošice - Bečváry, Krupá - Kolešovice a Čelákovice - Mochov. Naopak zvýšil objednávku spojů na tratích v okolí Kolína, Milovic a Lysé nad Labem. Navýšil i spoje z Prahy do Berouna a do Nučic. Spoje, které využívány nebyly, dráhy ve spolupráci s krajem omezily nebo zrušily. Nový řád ČD se nelíbí hlavně obyvatelům Zdic na Berounsku a Velkého Oseka na Kolínsku. Jeho zavedením se značně omezí počet rychlíků zastavujících na jejich nádražích.

zdroj: Rakovnický deník, Právo

DesiroSokolov - Vlakové soupravy RegioSprinter, které používá při přepravě cestujících mezi Karlovarským krajem a příhraničními oblastmi v Sasku společnost Viamont, využívají lidé především k cestám za nákupy v německých městech. Dalšími z důvodů, proč lidé do Německa RegioSprintery cestují, je studium či cesta do zaměstnání. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Viamont na železnici mezi Karlovými Vary, Sokolovem, Kraslicemi a Zwickau. Výzkum uskutečnil Viamont mezi lidmi v soupravách během dvou dnů v říjnu.

"Tazatelům odpovědělo 302 respondentů", informoval ředitel Divize Regionální dráhy firmy Viamont František Kozel. "Z odpovědí vyplynulo, že ve 32 procentech jsou motivem k cestě nákupy. Asi 30 procent lidí cestuje za studiem německých středních a vysokých škol. Za prací u německé firmy, nebo české firmy, jež v Německu působí, jezdí asi 16 procent lidí. Lékařské služby jsou důvodem k cestě v 17 procentech a v pěti procentech je to pak vyřizování formalit na úřadech", uvedl.

Plzeň - Před čtyřmi lety zmodernizovanou administrativní budovu ve Stodě, drážní domek v Plešnicích a chátrající nádražní budovu Plzeň Jižní předměstí posílají do dražby České dráhy. Podle Hany Bednářové z tiskového oddělení je to vůbec poprvé, kdy se dráhy tímto způsobem zbavují nepotřebného majetku. "České dráhy se takto snaží prodat nemovitý majetek, který je nepotřebný a navíc svými náklady zatěžuje rozpočet", uvádí důvody prodeje Bednářová. V současné době vzniká internetový portál nabídky a poptávky nemovitého majetku, prostřednictvím kterého budou dráhy majetek nabízet, ať už k pronájmu nebo prodeji. Aukce tří drážních objektů se uskuteční 19. prosince.

Vyvolávací cena zchátralé zastávky na Jižním předměstí, kterou mělo dosud v pětiletém pronájmu pro své kulturní a sociální projekty centrum Johan, je necelé tři miliony korun. Náklady na opravy památkově chráněného objektu se ale podle odborníků vyšplhají na desítky milionů korun. Naopak minimálně investovat do rekonstrukce objektu bude muset zájemce, jenž se rozhodne vydražit administrativní budovu ve Stodě. "Jedná se o poměrně nový modernizovaný objekt", potvrdil Zdeněk Zeithaml, zástupce pražské dražební společnosti, která prodej majetku Českých drah zajišťuje. V případě stodského objektu se začne licitovat na částce dvacet milionů korun. Vyvolávací cena zděného jednopodlažního objektu bez sklepa a bez podkroví se šikmou střechou v Plešnicích je stanovena na 160 tisíc korun.

zdroj: MF Dnes

810Čelákovice - Od 10.12.2006 budou muset cestující ve směru Čelákovice - Mochov a zpět místo vlakem cestovat autobusem. Kvůli malé vytíženosti tohoto spoje totiž vlak od zmíněného data jezdit nebude. Zástupci kraje a Českých drah se včera vydali právě po této trase, aby lidem rozhodnutí vysvětlili. Z analýz, jež si Středočeský kraj, který vlakové spoje dotuje, nechal vypracovat, totiž vyplývá, že doprava na trati je nahodilá a nevytížená. Průzkum ukázal, že vlak průměrně využívají dva až pět lidí za jednu jízdu.

Přestože má být vlak v plném rozsahu nahrazen linkou Pražské integrované dopravy, lidem se očividně změna moc nezamlouvá. "Naši pradědečkové tady nevybudovali koleje pro nic za nic," rozčiloval se jeden z pěti cestujících s tím, že třeba ve Švýcarsku je upřednostňována železniční doprava. Podle Karla Vyšehradského, náměstka pro oblast dopravy a integrovaný záchranný systém, se však vlak na této trati nevyplatí. "Budeme tak moci podpořit trasy, které jsou mnohem vytíženější," řekl Vyšehradský. "Navíc vlak pro tři lidi by si nemohli dovolit ani Švýcaři," podotkl Alois Kašpar z Českých drah. Cesta z Čelákovic do Mochova by však po desátém prosinci měla být levnější, a to o dvě koruny.

zdroj: Nymburský deník

"Nehoda" Haag - Dnes dopoledne přibližně v 10:10 hod. došlo ke srážce osobního a nákladního vlaku u nizozemského města Arnhem. Osobní vlak na lince Zutphen - Nijmegen v té době převážel 100 cestujících. Podle posledních informací si nehoda vyžádala nejméně 23 zraněných, z čehož 8 bylo převezeno k ošetření do nemocnice. Souprava osobního vlaku zčásti vykolejila a způsobila na trati značné škody, doprava v okolí místa nehody je omezena.

Ilustrační fotoPraha - Od prosince už na nádraží nekoupíte jízdenku na vlak jinde než v pokladně. České dráhy definitivně vyřadí z provozu poslední padesátku automatů, které cestujícím sloužily hlavně na velkých nádražích. Některé z modro-stříbrných přístrojů, jež byly schopné přijímat pouze mince, byly v provozu i více než dvacet let. Výhledově dráhy plánují jejich nahrazení modernějšími zařízeními.

"Automaty byly poměrně dost poruchové, jejich následné opravy pak stály hodně peněz," uvedla jeden z důvodů jejich vyřazení ředitelka odboru osobní přepravy ČD Luďka Hnulíková. Dalším problémem bylo to, že většina automatů nebyla schopná vytisknout lístek do konkrétní stanice, ale pouze určit jeho platnost podle počtu kilometrů. Před stisknutím správného tlačítka tak musel cestující vyhledat přesnou vzdálenost do cíle své cesty. Namísto jízdenky z České Třebové do Olomouce tak automat vytiskl lístek s platností do 90 kilometrů. Stejný šlo ale použít také pro cestu do Hradce Králové nebo Náchoda.

Ilustrační foto To však přinášelo zmatky do účetnictví drah. "Nebylo možné zpětně vykázat, na jakou trať byla jízdenka skutečně použita," řekla Hnulíková. Právě za prokazatelnou ztrátu z osobní dopravy dostávají ČD peníze od krajů a od státu. Vybrané automaty vydávaly jízdenky až na vzdálenost 200 kilometrů. Protože ale nebyly schopné přijímat bankovky, bylo potřeba mít pro nákup dostatek mincí. Například v Itálii či Německu jsou ale tyto přístroje schopné přijímat nejen papírové peníze, ale také platební karty. České dráhy prodaly prostřednictvím automatů necelé procento ze všech jízdenek.

zdroj: MF Dnes

« Novější zprávy | 1 ... 4 5 6 7 8   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:46
zapadá v 20:14