Mezi Smíchovem a Řevnicemi se intervaly vlaků ve špičkách pracovních dnů zkrátí dokonce na patnáct minut. Kromě těchto zásadních změn zavedou České dráhy nová vlaková spojení i na některých dalších příměstských tratích. Například mezi Všetaty a Prahou pojede v pracovní dny po šesté hodině ranní ve směru do Prahy nový zrychlený osobní vlak. Z Hostivice se cestující nově dostanou na hlavní nádraží v 10.52 a v 12.52. Mezi Prahou a Řevnicemi by vlaky měly pozdě večer jezdit každou hodinu namísto nynější hodiny a půl. Zaveden bude také nový osobní vlak z hlavního nádraží do Strančic v 19.48. O pět pár vlaků bude posílena doprava na trati Praha - Nučice. V některých případech rozšíří ČD kapacitu jednotlivých spojů. Tak tomu bude například v odpoledních hodinách u vybraných vlaků směřujících z Prahy do Kladna.
Příměstské spoje budou mít přednost před dálkovými
Aby vlaky regionální dopravy neměly zpoždění, měly by jim dávat přednost rychlíky a spěšné vlaky; s výjimkou pendolin a vlaků kategorie IC/EC. Většina příměstských vlaků navíc nebude ve své výchozí stanici čekat na žádné přípojné vlaky (kromě spojů s odjezdem po 20. hodině).
zdroje: Tisková zpráva ČD, Jízdní řád ČD, Pražský deník, Právo
Ale proč by to na sebe mělo v HK čekat? Kvůli Chlumci? Z Prahy a tratě 231 se do Chocně a dále do Brna jezdí přes Pardubice. Přestup na 026 v Týništi je důležitý, avšak v současném GVD je to řešeno bez nutnosti využití rychlíků HK-Brno a stejně tak v GVD následujícím, kdy se totiž mezi těmito dvěma rychlíky přestupuje nejméně 36 minut :-) A popolední rychlík na Brno odjíždí z HK pouhých 11 minut před příjezdem vlaku od Prahy...
P.S. V novém GVD jsou ty přímé rychlíky tři, tedy stejně jako letos.
Space: Ano, vyzdvihování vlastní rodné hroudy vede jen ke zbytečnému nic neřešícímu flamewaru. Situaci s přípoji v Hradci přesně neznám (nejsem zdejší), na přestup je 15 minut. Nicméně, tahle přípoj nejspíš není tak kritická, zajímavá bude především pro cestující do Týniště a případně pokračující po trati na sever do Opočna (do Týniště se dá jet z Prahy i bez přestupu). V současném GVD ovšem těch rychlíků z Hradce do Brna moc není, ovšem v novém GVD se to má změnit k lepšímu...
K té dálkové nepřesnosti - v letecké dopravě taky většinou nemáte přípoj garantovaný a to platí od BA po EasyJet...
Za hlavni a zasadni problem alke povazuji to, co napsal Atolix a jaksi to zapadlo. Pokud se zpozdi osobak, tak se kvuli kratkym obratum (ktere jsou asi spravny) rozesere pulka dne...
Mibe - jiste, v zahranici maji spoustu veci. Ale stoji spoustu penez:-(
Ta čekací doba je závazná? Mám totiž jednu příhodu: V létě nás jelo víc s koly spěšňákem od Písku přes Příbram do Zdic s plánovaným přestupem na R Bečva. Průvodčí slíbil, že Bečvu zdrží a skutečně - čekala na nás 20 minut :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.