..: Příměstské vlaky v okolí Prahy budou jezdit častěji :..
971 022-9 Praha - Zkrácení intervalů vlaků jezdících mezi Prahou a některými přilehlými městy přinese od prosince nový jízdní řád Českých drah. V ranních špičkách tak budou do Prahy v patnáctiminutových intervalech mířit vlaky z Českého Brodu, Řevnic a Lysé nad Labem. Intervaly vlaků směřujících z Prahy a do ní z blízkého okolí se ale zkrátí i v dalších částech dne. Třicetiminutový interval bude prakticky nepřetržitě například na trati z Prahy do Českého Brodu a zpět. Výrazně více vlaků spojí i Prahu a Kralupy nad Vltavou. "V odpoledních hodinách pracovních dnů kromě prázdnin zde budou vlaky jezdit v půlhodinových intervalech od tři čtvrtě na dvě do tři čtvrtě na osm směrem z Prahy a od tři čtvrtě na tři do tři čtvrtě na osm směrem z Kralup," uvedl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

Mezi Smíchovem a Řevnicemi se intervaly vlaků ve špičkách pracovních dnů zkrátí dokonce na patnáct minut. Kromě těchto zásadních změn zavedou České dráhy nová vlaková spojení i na některých dalších příměstských tratích. Například mezi Všetaty a Prahou pojede v pracovní dny po šesté hodině ranní ve směru do Prahy nový zrychlený osobní vlak. Z Hostivice se cestující nově dostanou na hlavní nádraží v 10.52 a v 12.52. Mezi Prahou a Řevnicemi by vlaky měly pozdě večer jezdit každou hodinu namísto nynější hodiny a půl. Zaveden bude také nový osobní vlak z hlavního nádraží do Strančic v 19.48. O pět pár vlaků bude posílena doprava na trati Praha - Nučice. V některých případech rozšíří ČD kapacitu jednotlivých spojů. Tak tomu bude například v odpoledních hodinách u vybraných vlaků směřujících z Prahy do Kladna.

Příměstské spoje budou mít přednost před dálkovými

Aby vlaky regionální dopravy neměly zpoždění, měly by jim dávat přednost rychlíky a spěšné vlaky; s výjimkou pendolin a vlaků kategorie IC/EC. Většina příměstských vlaků navíc nebude ve své výchozí stanici čekat na žádné přípojné vlaky (kromě spojů s odjezdem po 20. hodině).

zdroje: Tisková zpráva ČD, Jízdní řád ČD, Pražský deník, Právo


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 23.11.2006 (10:54)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
25.11.2006 (14:56)  
Všechno jsem si prohlédnul a žádné nové spoje z HK do Brna nevidím. Zřejmě v novinách myslí pod tím "výrazně přibude spojů do Brna, kde doposud převládaly drahé EC" například nový rychlík Svitava jezdící (pouze v pracovní dny) z Prahy do Svitav...
registrovaný uživatel Space 
25.11.2006 (14:44)  
Já jsem čerpal z následujícího zdroje:

http://www.cdrail.cz/gvd/2007/k020.pdf
25.11.2006 (14:24)  
Space: Včerejší Hradecký deník ohledně těch rychlíků do Brna tvrdí něco jiného:-), ještě to detailněji prostuduji.
registrovaný uživatel Space 
25.11.2006 (11:22)  
Atolix:
Ale proč by to na sebe mělo v HK čekat? Kvůli Chlumci? Z Prahy a tratě 231 se do Chocně a dále do Brna jezdí přes Pardubice. Přestup na 026 v Týništi je důležitý, avšak v současném GVD je to řešeno bez nutnosti využití rychlíků HK-Brno a stejně tak v GVD následujícím, kdy se totiž mezi těmito dvěma rychlíky přestupuje nejméně 36 minut :-) A popolední rychlík na Brno odjíždí z HK pouhých 11 minut před příjezdem vlaku od Prahy...
P.S. V novém GVD jsou ty přímé rychlíky tři, tedy stejně jako letos.
25.11.2006 (9:31)  
Babilon: Souhlasím s Tebou, chtělo by to jasná pravidla, na základě kterých ty připojové vazby fungují. Jsem rád, že nejsem sám, kdo v tom vidí skoro až magii;-)... Jediná jistota je snad jedině, když spoj veze přímé vozy.

Space: Ano, vyzdvihování vlastní rodné hroudy vede jen ke zbytečnému nic neřešícímu flamewaru. Situaci s přípoji v Hradci přesně neznám (nejsem zdejší), na přestup je 15 minut. Nicméně, tahle přípoj nejspíš není tak kritická, zajímavá bude především pro cestující do Týniště a případně pokračující po trati na sever do Opočna (do Týniště se dá jet z Prahy i bez přestupu). V současném GVD ovšem těch rychlíků z Hradce do Brna moc není, ovšem v novém GVD se to má změnit k lepšímu...
registrovaný uživatel M 
25.11.2006 (1:34)  
No, to ne, ale prave proto pisu, ze cim dal nemusi nutne znamenat tim mene je dulezite jestli nacas nebo pozdeji:)
registrovaný uživatel Space 
25.11.2006 (1:08)  
Chápu, že můžou nastat obavy, aby se z ČD nestaly BDŽ. Jízdní doba rychlíku se ale od osobního vlaku často liší tím, že nestaví, takže zpoždění zase až tak obrovská nebudou.
K té dálkové nepřesnosti - v letecké dopravě taky většinou nemáte přípoj garantovaný a to platí od BA po EasyJet...
registrovaný uživatel M 
25.11.2006 (0:50)  
Space a cim dale, tim "volneji". Sice chapu pointu a v zasade souhlasim, ale lze najit i problemy. V unoru chci jet do Bruselu. Abych kvuliva cutane nevyplacl zase uplne moc, tak si listky koupim ted. Takze Brno-Wien EC/bus, Wien-Koln letadlo, Koln-Brusel Thalys (vlastne ani nevim, jestli tam jedu na fotbal nabo kvuli Thalysu:-) No, pokud bude mit neco z tech 4 zahranicnich zpozdeni, tak jsem lehce v riti. Takze bych to doplnil, ze cim dal, tim mensi starost o presnost, ale take vetsi starost, aby ta presnost nebyla az moc nepresna:-)

Za hlavni a zasadni problem alke povazuji to, co napsal Atolix a jaksi to zapadlo. Pokud se zpozdi osobak, tak se kvuli kratkym obratum (ktere jsou asi spravny) rozesere pulka dne...

Mibe - jiste, v zahranici maji spoustu veci. Ale stoji spoustu penez:-(
registrovaný uživatel Space 
25.11.2006 (0:47)  
Bylo to možná z hlediska předpisů, ale cestovalo-li ve vlaku stejně lidí jako když jsem jel já, tak zůstalo v Chlumci hodně naštvaných...
Ta čekací doba je závazná? Mám totiž jednu příhodu: V létě nás jelo víc s koly spěšňákem od Písku přes Příbram do Zdic s plánovaným přestupem na R Bečva. Průvodčí slíbil, že Bečvu zdrží a skutečně - čekala na nás 20 minut :-)
24.11.2006 (23:43)  
Čekací doba rychlíků je 5 minut, takže to, že rychlík nepočkal, bylo nejspíš v pořádku. (Mmch, nechápu, proč čekací doby jsou interním materiálem tajným pro cestující.) Dynamické řešení víceméně probíhá v současnosti a není to úplně ono (můj pohled: výpravčí raději nechá přípoj déle počkat, protože nespokojení cestující v čekajícím vlaku odjedou, zatímco kdyby nepočkal, tak mu nespokojení zůstanou ve stanici). Spíš by chtělo jasná pravidla, která by se dodržovala a která by byla cestujícím známá.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko