Praha - Vytvořit rekordně rychlé spojení pendolinem z Prahy do Olomouce dalo Českým drahám hodně práce. Své o tom ví jak generální ředitel drah Josef Bazala, tak i drážní plánovači jízdních řádů. Každý z nich však vidí dosažený rekord jinak. Už v září České dráhy oznámily, že Pendolino na této trase zrychlí proti nynějšímu jízdnímu řádu o 8 minut, a pojede tak jen dvě hodiny a patnáct minut. Plánovači jízdních řádů však toto oznámení z vedení Českých drah přehlédli. Vlastními výpočty došli k tomu, že pendolino je možné zrychlit jen o dvě minuty. A tak do nového jízdního řádu zanesli údaj 2 hodiny a 21 minut.
S tímto údajem pak byly vytištěny tisíce kusů jízdních řádů, které jsou běžně k dostání za šedesát korun. Teprve před několika dny si však generální ředitel Bazala, který mimochodem pochází z Olomouce, všimnul, že v jízdních řádech jsou "pomalé" časy. Narychlo se tak musel vyrobit dodatečný letáček s jízdním řádem dvě a čtvrt hodiny. Ten si lidé spolu s jízdním řádem koupí s formulací: "Podle této tabulky si laskavě opravte příslušné údaje." Pro zajímavost, jízdní doba mezi Olomoucí a Ostravou už nikomu nevadila, a tak se o těchto ušetřených šest minut prodlouží doba v této části trasy.
Podle mluvčího Českých drah Aleše Ondrůje šlo o chybu lidí, kteří sestavují jízdní řád, protože už v zářijové tiskové zprávě byl uveden rychlejší čas. Ani v tomto případě však levá ruka drah neví co dělá pravá - stačí se podívat na zadní stranu jízdního řádu, kde v textu propagujícím České dráhy "jede" Pendolino zase 2 hodiny 21 minut. A tuto reklamu přitom zadává odbor komunikace.
zdroj: Hospodářské noviny
K clanku: prelepil jsem si dnes behem zprav a jeste i po tom cely jizdni rad, ale musim rict, ze takhle jsem se jeste nezasmal :)
Výše uvedená story je sice úsměvná, podobně jako některé další Ondrůj-hlášky;-). Na druhou stranu, jsem dost zvědavý na to, jestli by někdo z Vás zvládal roli tiskového mluvčího lépe. V současné době vnímám na dráhy tlak snad ze všech stran, největší rozpor vidím hlavně v těchto dvou naprosto protichůdných vodech: a) zlepšete kvalitu služby, koženky, šukafony a spol. pošlete do šrotu x b) opovažte se zdražit jízdné, autobusy jsou už přece beztak mnohem levnější (pozn.: sice platíme více za elektřinu než například ve Francii, ovšem když porovnám naše jízdné a jízdné SNCF..).
To je poměrně dost nepříjemná situace a zvlášť se nabízí srovnání se ŽSSK -viz. dnešní článek na VLAKY.NET; vřele doporučuji nahlédnout do diskuze k tomu článku. Takže sečteno a podtrženo: jsou tu jistě přehmaty i špatná rozhodnutí, ale ve výsledku vidím především snahu a postupnou změnu k lepšímu.
Konkrétně k tiskovému oddělení. Situace před takovými třemi lety: všude v médiích o vlacích jedině samé špatné zprávy. Když to porovnám se současností, tak rozdíl je obrovský: pozoruji, že média Ondrůjovy tiskové zprávy vděčně přijímají (hlavně, že je o čem psát). A to je přece důvod, od čeho to tiskové oddělení ČD mají, ne:)?
comar: super nápad s těmi výroky!!! kdysei jsme se bavili Felixem Holzmanem a konečně máme náhradu
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.