..: Dráhy zrychlily pendolino pomocí vloženého letáku :..

680 002-1

Praha - Vytvořit rekordně rychlé spojení pendolinem z Prahy do Olomouce dalo Českým drahám hodně práce. Své o tom ví jak generální ředitel drah Josef Bazala, tak i drážní plánovači jízdních řádů. Každý z nich však vidí dosažený rekord jinak. Už v září České dráhy oznámily, že Pendolino na této trase zrychlí proti nynějšímu jízdnímu řádu o 8 minut, a pojede tak jen dvě hodiny a patnáct minut. Plánovači jízdních řádů však toto oznámení z vedení Českých drah přehlédli. Vlastními výpočty došli k tomu, že pendolino je možné zrychlit jen o dvě minuty. A tak do nového jízdního řádu zanesli údaj 2 hodiny a 21 minut.

S tímto údajem pak byly vytištěny tisíce kusů jízdních řádů, které jsou běžně k dostání za šedesát korun. Teprve před několika dny si však generální ředitel Bazala, který mimochodem pochází z Olomouce, všimnul, že v jízdních řádech jsou "pomalé" časy. Narychlo se tak musel vyrobit dodatečný letáček s jízdním řádem dvě a čtvrt hodiny. Ten si lidé spolu s jízdním řádem koupí s formulací: "Podle této tabulky si laskavě opravte příslušné údaje." Pro zajímavost, jízdní doba mezi Olomoucí a Ostravou už nikomu nevadila, a tak se o těchto ušetřených šest minut prodlouží doba v této části trasy.

Podle mluvčího Českých drah Aleše Ondrůje šlo o chybu lidí, kteří sestavují jízdní řád, protože už v zářijové tiskové zprávě byl uveden rychlejší čas. Ani v tomto případě však levá ruka drah neví co dělá pravá - stačí se podívat na zadní stranu jízdního řádu, kde v textu propagujícím České dráhy "jede" Pendolino zase 2 hodiny 21 minut. A tuto reklamu přitom zadává odbor komunikace.

zdroj: Hospodářské noviny


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 23.11.2006 (10:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Njorloj  mail  
24.11.2006 (8:48)  
Prijde mi to jako humbuk kolem niceho - kdyby se nejednalo o pindolino, tak po tom nestekne ani pes, spise, aby se reditel z Olomoce mohl v hospode chlubit tema 6ti usetrenejma minutama navic tak se pretiskuje celej jizdni rad za milony...divny.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
23.11.2006 (23:14)  
To Crozz: presen tak, GVD v nasich podminkych je neudrzitelny - pochopitelne nastavji taker zmeny v okolnich zeleznicnich spravach.

K clanku: prelepil jsem si dnes behem zprav a jeste i po tom cely jizdni rad, ale musim rict, ze takhle jsem se jeste nezasmal :)
registrovaný uživatel Crozz  mail  
23.11.2006 (22:39)  
tezko udzet stejny jizdni rad 4 roky kdyz se tu ted stavi,stavelo a jeste hodne stavet bude...v kazdym JR je to jasne videt
registrovaný uživatel comar 
23.11.2006 (22:38)  
Atolix: souhlasim a chapu, ze CD a jejich tiskovy mluvci nejsou v jednoduche situaci, ale to jeste neznamena, ze museji zverejnovat takove bludy. Sleduju i nektere zahranicni tiskove zpravy, ze kterych obcas delam na zelpage newsky. Kdyz srovnam, co produkuji treba OeBB, NS nebo treba EuroStar a co produkuje Ondruj, tak je to obcas hodne silne kafe.
registrovaný uživatel iop 
23.11.2006 (21:21)  
Ano. Je potreba si uvedomit, ze Ondrujoviny nejsou pro par informovanych, ale pro masy. A zlepsi-li se celkovy obraz zeleznice je to jen dobre.
23.11.2006 (21:13)  
Ad. práce tiskového oddělení ČD:

Výše uvedená story je sice úsměvná, podobně jako některé další Ondrůj-hlášky;-). Na druhou stranu, jsem dost zvědavý na to, jestli by někdo z Vás zvládal roli tiskového mluvčího lépe. V současné době vnímám na dráhy tlak snad ze všech stran, největší rozpor vidím hlavně v těchto dvou naprosto protichůdných vodech: a) zlepšete kvalitu služby, koženky, šukafony a spol. pošlete do šrotu x b) opovažte se zdražit jízdné, autobusy jsou už přece beztak mnohem levnější (pozn.: sice platíme více za elektřinu než například ve Francii, ovšem když porovnám naše jízdné a jízdné SNCF..).

To je poměrně dost nepříjemná situace a zvlášť se nabízí srovnání se ŽSSK -viz. dnešní článek na VLAKY.NET; vřele doporučuji nahlédnout do diskuze k tomu článku. Takže sečteno a podtrženo: jsou tu jistě přehmaty i špatná rozhodnutí, ale ve výsledku vidím především snahu a postupnou změnu k lepšímu.

Konkrétně k tiskovému oddělení. Situace před takovými třemi lety: všude v médiích o vlacích jedině samé špatné zprávy. Když to porovnám se současností, tak rozdíl je obrovský: pozoruji, že média Ondrůjovy tiskové zprávy vděčně přijímají (hlavně, že je o čem psát). A to je přece důvod, od čeho to tiskové oddělení ČD mají, ne:)?
23.11.2006 (20:45)  
Jestli mě paměť neklame, ani současný jízdní řád 2005-2006 na tom nebyl o moc lépe (mnoho věcí se v něm změnilo ještě než začal platit)...
registrovaný uživatel zaosai  mail  
23.11.2006 (20:36)  
U DB vydávají jízdní řády 2x do roka a už hodně dlouho.Opravy skoro žádné,čím to asi je.Letošní JŘ se opravdu "vyvedl",takovou trapárnu jsem ještě neviděl,to nemá fakt cenu si ho kupovat.
23.11.2006 (20:13)  
jakub Košmider: pamatuji v roce 1997 před povodní manažer z Prahy do Svinova za 3,5 hod....kde tehdy byl koridor....
23.11.2006 (20:10)  
Svědek: a jak se pozná ta nová várka?

comar: super nápad s těmi výroky!!! kdysei jsme se bavili Felixem Holzmanem a konečně máme náhradu
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko