Krupá - Vlakový spoj Krupá - Kolešovice bude od příštího roku minulostí. "Trať nezanikne, ale bude zde provozována pouze příležitostná doprava historickými vlaky," nechal se slyšet zástupce ředitele pro Středočeský kraj a hlavní město Prahu ČD Alois Kašpar. "Kraj přispívá na velkou část spojů v železniční i autobusové regionální dopravě. Podle všech dostupných informací měl provoz na této trati charakter nahodilé a zejména individuální dopravy osob. Ze všech analýz jednoznačně vyplynulo, že pro dopravce, pro kraj i samotné obyvatele bude výhodnější zajistit dopravu formou autobusových spojů," dodal tiskový mluvčí Středočeského kraje Martin Kupka. Na této trati činily denní tržby v roce 2004 v průměru 281 korun. V roce 2005 to bylo ještě o 32 korun méně. Doprava na trase Krupá - Kolešovice bude zajištěna linkami 310500 a 310600 dopravce ANEXIA od platnosti nových jízdních řádů. "Autobusová doprava plně pokrývá neobjednané vlaky," sdělil na závěr Kupka.
České dráhy neuberou kraji na dopravě
Celkový rozsah dopravy ve Středočeském kraji však zůstává zachován i od 10.12. Statisticky se sníží asi o jednu desetinu procenta. "Tento pokles je zaviněn tím, že příští rok má o jeden pracovní den méně," řekl zástupce ČD pro Středočeský kraj Alois Kašpar. Osobní vlaky by v příštím roce měly ujet celkem 13,33 mil. km, za které by kraj měl zaplatit 760 miliónů korun. Kraj letos neobjednal spoje ve třech úsecích železničních tratí, a to v úseku Bošice - Bečváry, Krupá - Kolešovice a Čelákovice - Mochov. Naopak zvýšil objednávku spojů na tratích v okolí Kolína, Milovic a Lysé nad Labem. Navýšil i spoje z Prahy do Berouna a do Nučic. Spoje, které využívány nebyly, dráhy ve spolupráci s krajem omezily nebo zrušily. Nový řád ČD se nelíbí hlavně obyvatelům Zdic na Berounsku a Velkého Oseka na Kolínsku. Jeho zavedením se značně omezí počet rychlíků zastavujících na jejich nádražích.
zdroj: Rakovnický deník, Právo
1 2 | Zpráv na stránku: |
Osobní doprava celosíťově nemůže být nikdy zisková,ztrátová bude vždy,jinak můžete zavřít 70% tratí,pak bude zisk.Jestli to někdo chce,založte si buspage nebo já nevim co.Kolešovka nevozí lidi,náklad tak proč ji nezavřít,souhlasim.Já jsem proti omezování spojů a rušení tratí,chápu však a respektuju,pokud je trať na nic,tak zavřít.Snad jsem se vyjádřil dostatečně.
Místním určitě ne. Zastávky Lišany a Olešná uprostřed lesa daleko od civilizace byly naprosto nepoužitelné. V Chrášťánech je nádraží na "hlavní" trati, od kterého to je kousek do Kněževsi. Jediné Kolešovice příjdou o železniční spojení. Ale těch bláznů, co jezdili do Rakovníka oklikou přes Krupou a Lužnou moc nebylo.
To jsou jako myšleny ty dva autobusy v sobotu do Rakovníka a jeden zpět? Navíc bez jakékoliv návaznosti na vlak.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.