..: Články :..

nehodaVojtanov - V úterý 20.9.2005 na železniční trati č. 147 z Chebu do Vojtanova došlo na 71 km k úniku značného množství technického benzínu z projíždějícího nákladního vlaku do Střížovského potoka. Potokem se znečištění dostalo do řeky Ohře na jejím 235 km. Železniční souprava s poškozenou cisternou dojela bez zpozorování závady a úniku až do stanice Vojtanov. Kontinuálním únikem benzínu a jeho odparem došlo ke vzniku výbušné směsi par se vzduchem a jejich následné iniciaci. Výbuchem v 15:02 hod byl zasažen projíždějící osobní vlak s 52 cestujícími.

Snímek zachycuje transport raněných z vlaku do hlavního zdravotnického stanu.

KyklopOstrava - V sobotu 17.9. vyjel na trať 323 Ostrava - Valašské Meziříčí opravdu zvláštní vlak. Pod názvem "Fotojízda s kyklopem" vyrazila na trať souprava tažená lokomotivou T478.4068 a složená z patrové jednotky Btjo a celozeleného služebního vozu Ds. Největší lákadlo celé akce však bylo na konci soupravy - motorová lokomotiva T499.0002, kyklop. Tento neprovozní stroj se po několika letech opět objevil na trati, byť jen v závěsu vlaku.

451.039IV.koridor - Stavba IV.koridoru se konečně rozeběhla a proto jsem sepsal článek, který bude tvořen průběžně. Jeho náplní je zatím stručný popis první zahájené stavby - Praha-Hostivař - Uhříněves, která se rozjela obrovským tempem. V současné době je v 2.TK kompletně dokončeno bagrování jam pro patky a postupně se díry plní betonem - většína je již hotova. Včera bylo vztyčeno i devět sloupů.

O aktuálních výlukách se dozvíte ve výlukách na koridorech a napěťovky v napěťovkách. Pokud má někdo zájem nám se zpravodajstvím (textovým nebo obrazovým) ze staveb na IV.koridoru pomoci, budu rád, když se mi ozvete na můj e-mail-Děkuji.

Přiložený snímek pořídil Tomáš Bareš dne 7.9.2005. Osobní vlak 9151 (Praha-Benešov) jede po nesprávné koleji mezi stanicemi Hostivař - Uhříněves. Okolí tratě je již teď trochu jiné.

Na přelomu dubna a května jsme uskutečnili cestu na Balkán. S jízdenkami Eurodomino SŽ jsme tak mohli projet téměř celou zemi a navíc jsme zavítali dvakrát i do sousedního Chorvatska a Rakouska.

BzmotTak jako loni, vydal se náš tým na výjezdní zasedání do zahraničí. Tentokrát padla volba na Slovensko a Maďarsko.

Pokud se chystáte vyjet do zahraničí, budou se Vám možná hodit některé z následujících odkazů.

Rozhodně doporučuji se naučit aspoň několik frází v daném jazyce, kam se chystáte, např. podle stránek nonbabylon.revolucni.com.

V první fázi jsem vybral sousední země a Maďarsko a pro srovnání jsem stejným způsobem zpracoval i naši domovinu.

Pokud znáte nějaký další odkaz, o kterém si myslíte, že by tu měl být, nebo dokonce zpracujete nějakou další zemi, pošlete mi ho i s popiskem a po prověření ho rád zařadím.

Hodně štěstí na cestách!

Společnost CISLAPINO byla založena 23. listopadu 1993 italskými (FS Trenitalia) a švýcarskými (SBB) dráhami. Cílem společnosti je zajištění mezinárodní přepravy na železnici, s novou generací italských rychlovlaků ETR 470. Pendolina zajíždějí do 3 zemí – Itálie, Švýcarska a Německa. Vedení společnosti se nachází v Bernu. Opravy jsou prováděny italskými dráhami v Miláně. Vlakový personál pochází z řad FS, SBB a DB. Jízdenky se vydávají ustálenými kanály, tedy na přepážkách FS, DB a SBB či v cestovních kancelářích. V případě zpoždění nad 30 minut vrací společnost plnou výši příplatků. Provoz jídelního vozu zajišťuje firma Cremonini S.p.A z Říma.

Faur na cestě do JH, foto David TrčkaHůrky - Snad každý, kdo má něco společného se železnicí, zcela jistě zbystří při vyslovení zkratky KŽC. Klub železničních cestovatelů je v poslední době hodně známý a akce, které pořádá, se setkávají se značným ohlasem. Nejinak tomu bylo i o víkendu 18 – 19. června, kdy KŽC pořádal v Hůrkách u Nové Bystřice oslavu kulatého dvacátého výročí svého založení. Nebudu zde popisovat celou historii klubu, ve stručnosti zmíním snad jen to, že klub byl založen osmého června roku 1985 nadšenci, kteří si dali za cíl projezdit všechny tratě v tehdejším Československu. Aktivity klubu se postupem času a se zvyšujícím se počtem členů rozšiřovaly a diferencovaly. V dnešní době se KŽC specializuje hlavně na víkendy a dovolené s motoráčkem, i když cestování po železnici a akce s tím spojené nejsou nijak v pozadí.

475 111Pečky - Dne 18.6.2005 proběhla v Pečkách akce Jede, jede mašinka, jejíž součástí byla i výstava několika motorových lokomotiv a jízdy mimořádných motorových osobních vlaků na trati Pečky-Kouřim, několik fotojízd manipulačních nákladních vlaků a jízda mimořádného parního vlaku na trati Praha-Pečky-Kolín. Ten také zajel i na cerhenický zkušební okruh. Dále zde byl i vůz z výstavou „historie železnice“.

Berlín, Vídeň - Od června nabízí DB a ÖBB různé slevy a síťové jízdenky pro jízdy v Německu a Rakousku, i do různých evropských metropolí.

Zvolen - 1. května 2005 uplynul již celý rok od spuštění našeho spřáteleného portálu VLAKY.NET. U této příležitosti bylo na sobotu 7. května připraveno setkání jeho tvůrců, čtenářů a přátel orámované zvláštní jízdou historického motorového vlaku na trase Zvolen - Hronská Dúbrava - Banská Štiavnica.

Ani my jsme neváhali a pozvánku přijali. Motoráček M 131.1053 Klubu historickej techniky Zvolen s přípojným vozem dovezl účastníky jízdy v družných rozhovorech a dobré náladě, ke které přispíval i "plechovkový" bufet. Cestou bylo připraveno i několik fotozastávek. Příjemným silničním souputníkem nám byl veterán značky Aero.

Praha - Ve dnech 9. – 12. 3. 2005 se konala na pražském letňanském výstavišti (PVA) mezinárodní výstava dopravního inženýrství a dopravně technických zařízení Eurotraffic. Souběžně s výstavou se konala v prvních dvou dnech i 1. mezinárodní konference na téma Dopravní politika a přepravní trh v České republice a Evropské unii. Pořadatelem konference bylo Ministerstvo dopravy ČR a organizátorem ČVUT v Praze.

ŽelPage tour 810 - 2005810 Tour - Tak jako minulý rok i letos ŽelPage team vyrazil na neformální setkání na lokálkové tratě ČD. Podmínky stejné jako loni. Hlavní cíl: Urazit co nejdelší vzdálenost v motorových vozech řady 810. Aby nám bylo veseleji, nechyběla další pomůcka minulého roku, soudek chlazeného vynikajícího piva.

koridorV roce 2005 cestující veřejnost čekají výluky na druhém koridoru v úseku Břeclav - státní hranice se SR, dále pak rozsáhlé stavby na 3.koridoru mezi Českou Třebovou a Přerovem a první stavby na IV.koridoru v úseku Praha-Hostivař - Strančice. Stavby Plzní a Chebem zatím nejsou potvrzeny.

Přehled staveb

354.1217Jižní Morava - V sobotu 5.3.2005 se v Brně konalo poslední rozloučení s parní lokomotivou - "všudybylkou" - 354.1217. Této lokomotivě v brzké době skončí revizní zkouška kotle a její oprava před znovuzprovnozněním by si vyžádala značné finanční prostředky, které její majitel, Národní technické muzeum, pravděpodobně neuvolní. Jako rozlučka byla plánována jízda z Brna do Moravského Krumlova a zpět, s několika zastávkami a opakovaným vjezdem do Moravských Bránic.

« Novější zprávy | 1 ... 43 44 45 46 47 ... 51 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12