..: Vlaky a společnosti I. - Cisalpino :..

Společnost CISLAPINO byla založena 23. listopadu 1993 italskými (FS Trenitalia) a švýcarskými (SBB) dráhami. Cílem společnosti je zajištění mezinárodní přepravy na železnici, s novou generací italských rychlovlaků ETR 470. Pendolina zajíždějí do 3 zemí – Itálie, Švýcarska a Německa. Vedení společnosti se nachází v Bernu. Opravy jsou prováděny italskými dráhami v Miláně. Vlakový personál pochází z řad FS, SBB a DB. Jízdenky se vydávají ustálenými kanály, tedy na přepážkách FS, DB a SBB či v cestovních kancelářích. V případě zpoždění nad 30 minut vrací společnost plnou výši příplatků. Provoz jídelního vozu zajišťuje firma Cremonini S.p.A z Říma.

Přehled některých cen - 1./2. třída
Zürich - Milano 139€/ 87€
Zürich - La Spezia 158€/ 100€
Zürich - Stuttgart 115€/ 75€

Vozová flotila

Cisalpino ETR 470

Vozová flotila vlaků s naklápěním byla navržena a konstruována firmou Fiat Ferroviaria v Saviglianu, jedná se o typ ETR 470. Aktivní naklápění umožňuje projíždění zatáček ve vyšších rychlostech, což rapidně zkracuje jízdní dobu Lötschbergem, Gotthardem a Simplonem. V jednotkách je 151 míst v 1. třídě (3 vozy, všechny nekuřácké), 324 míst ve 2. třídě (5 vozů, z toho 4 nekuřácké), jídelní vůz s integrovaným barem nabízí navíc 29 míst k sezení. Cestujícím v 1. třídě je k dispozici denní tisk, možnost poslechu hudby (výběr ze 3 hudebních stylů) a přípojky pro notebooky. Vůz 6 (s 2. třídou), je vybaven pro převoz tělesně postižených cestujících (širší chodbičky, upravené WC).

Cisalpino EC

Od června 2004 provozuje společnost Cisalpino převzaté vlaky EC 170/173 „Cinque Terre“ a EC 172/171 „Canaletto“. Pro tyto vlaky bylo specielně připraveno 55 vozů (stříbrná barva se světle modrým pruhem a logem Cislapino). Rekonstrukce vozů zahrnovala nové vypolstrování sedaček, položení koberců a přestavbu WC. Vlaky jsou vybaveny klimatizací, jídelním vozem s barem a minibarem. Cestujícím v 1. třídě je k dispozici denní tisk a zásuvky. V prosinci 2004 převzala společnost také vybrané spoje mezi Milánem a Ženevou (Aéroport), resp. Basilejí (v těchto vlacích je k dispozici pouze minibar).

Mapa


CSPSV | 1.7.2005 (7:55)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Švýcarsko Itálie


01.07.2005 (19:05)  
Taky mě to kdysi překvapilo - čísla českých IC / SC vlaků Ostrava - Praha a zpět (500 - 507) jsou shodná se slovevńskými IC Bratislava - Košice (vím, nejde zde o EC, nýbrž o vnitrstátní přepravu).
registrovaný uživatel bkp
01.07.2005 (18:56)  
Díky!
registrovaný uživatel Hovorka
01.07.2005 (17:54)  
Unikátní číslo musí být na železnicích kde je vlak provozován. Takže třeba EC s číslem 172 jede mezi Itálií a Švýcarskem a vlak stejného čísla a kategorie jede mezi Německem, ČR a Rakouskem. Obdobné je to u vlaků číselné řady 30: Německo - Dánsko a Rakousko - Itálie. V některých případech, aby se zabránilo stejnému číslu u více vlaků, se proto na hraničních stanicích mění čísla vlaků jako např Pannonie
registrovaný uživatel bkp
01.07.2005 (17:28)  
EC 170/173 „Cinque Terre“, EC 172/171 „Canaletto“ - nemají mít EC vlaky unikátní čísla?
registrovaný uživatel DJ
01.07.2005 (16:23)  
No a?
registrovaný uživatel Petr P.
01.07.2005 (11:57)  
Na dráze se neříká zatáčka, ale oblouk ...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko