..: Aktuality a články :..

obrazekPolsko - Na základě vývěsky v žst. Nysa je od 1.8.2004 zastaven provoz osobních vlaků relace Nysa - Głuchołazy Zdrój. V úseku Nowy Świętów - Głuchołazy Zdrój (trať 206) tak nepojede žádný osobní vlak. Ve stanice Głuchołazy se osobní doprava omezí na obracející české peážní vlaky od Jeseníku na Krnov, ze kterých však nejméně do prosince nadále nebude možný výstup a nástup cestujících. Na snímku z 27.07.2004 jeden z posledních vlaků vedený lokomotivou SM 42 s jedním klasickým vozem ve stanici Nysa, v pozadí zvláštní vlak KŽC.

obrazekDolní Rakousy - v rámci oslav 20ti let VOR (dopravní svaz region východ) bude v sobotu dne 5.6.2004 od devíti do osmnácti hodin cestování všemi dopravními prostředky zúčastněnými v dopravním a tarifním svazu VOR zdarma.
Rozsah svazu VOR najdete zde, bližší informace k programu oslav zde.

obrazekDrážďany - Pokud ještě váháte s výletem na drážďanský parní festival, přinášíme několik záběrů Papouška 477.043 z přípravy festivalu. Poděkování patří p. Hauptvogelovi za poskytnutí fotografií. Přejeme šťastnou cestu!

obrazekOstrava - 23.-25.4.2004 uspořádal Ing. Zdeněk Hudec ve spolupráci s firmou Railtrans a dalšími zvláštní jízdu po síti OKD bez pravidelné osobní dopravy s vozidly VT56 VS32 VT57 Grossschönau a na koridoru i 742-520-0 Viamont. Nikdo po krásném pátečním odpoledni asi nečekal, jak deštivý víkend to přichází, přesto vám můžeme nabídnout fotoreportáž z akce.

obrazekOstrava - Na základě žádosti organizátora zveřejňujeme poslední výzvu zájemcům o uvolněná místa na projížděcí setkání v Ostravě příští víkend. Podařilo se sehnat licenci na vlečku Biocelu Paskov, takže i nedělní program bude velmi zajímavý. Přihlášky nejlépe bez zbytečného otálení na tel. 603 212 711. Bližší informace zde. Na shledanou se těší organizátor p. Zdeněk Hudec.

obrazekPolsko - PKP Przewozy Regionalne jsou na základě nedostatečného krytí ztráty osobní dopravy státem nuceny dále omezovat osobní dopravu. Seznam vlaků označených v jízdním řádu (F) - jede podle vyhlášky, které jsou v provozu i po 1. dubnu 2004 najdete zde, kompletní seznam oprav do knižního jízdního řádu najdete zde. Kromě jiného není t.č. osobní doprava na tratích Meziměstí - Mieroszów - Boguszow Górce Wsch. (-Walbrzych) a do polského Lupkowa zajíždí pouze 2 vlaky z Humenného, dále do Zagorze nic nejede. Přeji Hanzalíkovi i dalším příjemné večery nad opravou, zvláště s vědomím dalších oprav, které budou jistě brzy následovat. Na snímku ze stanice Tarnowskie Gory dne 22.2.2004 je známá jednotka EN 57.

obrazekPraha hl.n. - Kdo přišel v sobotu 3. dubna ráno na hlavní nádraží v Praze pocítil začátek sezony všemi smysly. Boleslavská M 131.1081 na severním zhlaví se vracela se dvěma německými Schienenbusy VT 98 (815) z Plzně. Mimořádně ve vládním salonku se konalo tradiční výměnné setkání Klubu železničních cestovatelů a na blízkém nástupišti 1a připravovala posádka k jízdě motorák M 262.045 s rybákem na jeho otevírací cestu do Posázaví. Slunné počasí umocnilo začátek sezony a jistě i vás inspirovalo k výběru ze sekce nostalgie. Na snímku sestava VT 98-VT 98-M131.1.

SlavoniceJižní Morava/Dolní Rakousy - Před nastávajícím vstupem ČR do EU usiluje rakouská i česká strana o reaktivaci železničního hraničního přechodu Slavonice - Fratres. Prvním cílem bylo sestavení studie, která by kromě vyjmenování a ohodnocení potřebných prací na infrastruktuře zdůvodnila účelnost realizace projektu reaktivace. Studie došla k závěru, že reaktivace hraničního přechodu Fratres -Slavonice bude mít veskrze pozitivní důsledky pro hraniční oblasti. Reaktivace poslouží především přeshraniční dopravě zboží. Studie vychází z cca. 125.000 nettotun přeshraniční nákladní dopravy ročně. Ve studii se vychází z šesti párů přeshraničních osobních vlaků denně a dvou párů přeshraničních nákladních vlaků. Studie proveditelnosti vychází z toho, že výsledkem bude hospodaření v osobní dopravě s vyrovnaným, v nákladní dopravě s pozitivním stupněm krytí nákladů. Obnova infrastruktury trati obsahuje kromě reaktivace traťového úseku Waidhofen/Thaya - Slavonice také doprovodné práce v oblasti návazných traťových úseků, např. technické zajištění železničních přejezdů, dílčí zvednutí maximální traťové rychlosti atd. Na rakouské straně budou nádraží Waidhofen/Thaya, Thaya, Dobersberg a Waidhofen/Thaya uzpůsobena pro osobní dopravu (nová nástupiště, možnost křižování, atd.).
Jak pro rakouskou (Interreg) tak i pro českou část (Phare) jsou požadovány prostředky EU. Za poskytnutí podpůrných prostředků EU je realizace projektu plánována nejpozději do 2006. Plánování je financováno a operativně podporováno z prostředků země Dolní Rakousy.
Další informace viz www.noevog.at
Na přiloženém snímku je řada 810, kterou ve Slavonicích zcela běžně potkáte.
Snímek pořídil Martin Hahn ve Slavonicích dne 9.9.2003 - děkujeme.

obrazekNěmecko - Německá dráha (DB AG) představila v Berlíně svou chartu zákazníků dálkové dopravy, ve které se zavazuje zavést k 1. říjnu 2004 další právně závazné náhrady. Na vypracování charty se intenzívně účastnilo ministerstvo spotřeby a ministerstvo dopravy. Šéf drah Hartmut Mehdorn: "společně jsme dosáhli dobré shody ve smyslu aktivní ochrany spotřebitele. Velice děkuji ministrovi Kunastovi a ministrovi Stolpemu za jejich angažmá." Mehdorn dále: "Nová úprava bude pro všechny zákazníky k nalezení ve všeobecných obchodních podmínkách. Naši cestující v dálkové dopravě tím dostanou právní nárok na odškodnění."
Jednotlivá pravidla:
- při zpoždění nebo odřeknutí vlaku má cestující nezávisle na dalších okolnostech ospravedlňujících dráhu práva vyplývající z platných přepravních podmínek.
- nelze-li v cestě do 24.00 hodin dle plánu pokračovat kvůli odřeknutí vlaku, zpoždění vlaku nebo zmeškání přípoje jiným dopravním prostředkem podle jízdního řádu nebo není takové pokračování za daných okolností možné, převezme DB náklady na přiměřený nocleh a uvědomění osob nebo, pokud je to cenově výhodné a možné, náklady na transfer jiným dopravním prostředkem (např. taxi). Poukazy na taxi a ubytování jsou vydávány ve výši maximálně 80 Euro.
Tato povinnost náhrady a výjimky je stanovena v stávajících přepravních podmínkách.
DB se dále zavázala zavést k 1.10.2004 následující dodatečný slib odškodnění:
- má-li vlak dálkové dopravy DB více než 60 minut zpoždění v cílové stanici cestujícího, je-li vlak dálkové dopravy odřeknut bez náhrady nebo zmešká-li cestující při zpoždění vlaku dálkové dopravy svůj přípoj na vlak dálkové dopravy dle jízdního řádu bez možnosti pokračovat v jednohodinovém taktu a získá tím zpoždění příjezdu do cílové stanice přes 60 minut, obdrží cestující odškodnění (poukaz) ve výši 20 % ceny jízdenky (u zpáteční jízdenky je brána jen poloviční cena jízdenky).
- majitel BahnCard 100, mezinárodní jízdenky nebo časové jízdenky obdrží paušální odškodnění.
- slib odškodnění neplatí , když již bylo poskytnuto odškodnění formou noclehu nebo náhradní dopravy.
- cestující ICE-Sprinter mají při zpoždění přes 30 minut právo na poukaz ve výši plného příplatku pro ICE-Sprinter (nyní 10 € ve 2. a 15 € v 1. třídě).
- výjimky k povinnosti náhrady jsou stanoveny v přepravních podmínkách.
- mimo to může DB v podložených ojedinělých případech vydat poukazy i při zpožděních pod 60 minut.
- při výpadku klimatizace či topení jsou cestujícím nabízena místa v ostatních vozech. Nejsou-li již k dispozici žádná volná místa, nabídne pracovník DB cestujícímu dálkové dopravy, pokud to je v konkrétní situaci možné, bezplatně teplé resp. studené nápoje.

obrazekNakladatelství BASET bude tento týden distribuovat očekávanou knižní novinku Pavla Schreiera Zrození železnic v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Více informací zde. Knihu si můžete objednat zde za 199,- Kč, běžná cena 245,- Kč. Přejeme příjemné čtení!

28.2.2004 - 15:32 - Zprovozněn nový systém řazení

810Byl zprovozněn nový systém pro správu řazení vlaků. Obsahuje vlaky SC, EC, IC, Ex, R a mezinárodní Sp a Os. Chyby a náměty nám prosím napište emailem.

obrazekDresden - Dne 14.12.2003 byl v tichosti obnoven provoz na saské magistrále, těžce poškozené u Drážďan po povodni v srpnu 2002. Zkušební jízda vlakem IRE na Zwickau probíhala podle plánu. Vlak nejprve prosviští zákrutami hlubokého údolí Weisse Ritz, která trať smetla s sebou, do Tharandtu, aby vystoupal po rampě na Klingenberg-Colmnitz. Následuje jízda zajímavou členitou krajinou na Freiberg a Chemnitz. Ve Freibergu překvapí t.č. pouze 2 průjezdné koleje a v Chemnitz obrovská pláň zbývající po kdysi největším seřazovacím nádraží Evropy. Nyní bylo zrušeno i známé depo Hilbersdorf, kde se opravovaly vozidla a zejména se konal známý parní festival. Pro našince je jistě nevšední to, že cestou nepotká žádný nákladní vlak. Na Saské magistrále je též každou noc zaváděn tzv. "noční klid, " kdy jsou dopravny neobsazené a doprava je přerušena. Výlet rozhodně doporučujeme, platí zde i jízdenka SONE+.A jaká je situace na ostatních tratích? 20.12. pojede zvláštní parní vlak z Drážďan k otevření Müglitztalbahn (Heidenau - Glasshütte - Altenberg). Postupně se obnovuje také nejstarší a nejhezčí německá úzkokolejka Weißeritztalbahn (Freital-Hainsberg - Dippoldiswalde - Kurort Kipsdorf, předpoklad ukončení rekonstrukcí ke konci roku 2005). 20./21. a od 25. do 28.12.2003 bude v provozu v úseku Dippoldiswalde - Seifersdorf. Druhá parní úzkokolejka Lößnitzgrundbahn (Radebeul Ost - Moritzburg - Radeburg) je nadále provozovaná pouze jednou soupravou a většina vlaků (až na 3 páry) končí v Moritzburgu. V průběhu roku 2004 se předpokládá převzetí dopravy soukromou společností (doposud provozuje DB Regio).Při rekonstrukci saské magistrály se bohužel zapomnělo na vložení výhybky na tzv. Saský Semmering, jinak zvanouWindbergbahn. Místní sdružení však nadále bojuje o obnovení provozu a ve spolupráci s dalšími sdruženími alespoň připravuje se svými vozidly zvláštní jízdy na tratích v okolí Drážďan.

obrazekKarlovy Vary - Karlovarský kraj, skloňovaný během jednání o regionální osobní dopravě snad ve všech pádech, nakonec dosáhl skutečně zajímavých změn. Od 14.12. zajíždí o víkendech a svátcích jednotka Desiro DB Erzgebirgsbahn ze Zwickau (9.00) z Johanngeorgenstadtu jako Os 17103 do Karlových Var dolního nádraží (příj. 12.08) a vrací se jako Os 17112 v 18.05 (Zwickau 20.54). Mezitím se otočí na vlacích Os 17108 a Os 17109. Podrobný jízdní řád naleznetezde.
Velmi zajímavou nabídku připravily i společnosti Vogtlandbahn a Viamont na konkurenční trase přes Sokolov, Kraslice a Falkenstein se třemi páry přímých víkendových spojů vedených vozy Regiosprinter. Podrobný jízdní řád naleznete zde. Na českém území platí výhradně tarif společnosti Viamont, nabídka Schönes Wochenende je uznávána. Zda jde pouze o testovací provoz a jak se situace bude vyvíjet zjišťujeme. Provozní situace na trati svědčila o mnohem rozsáhlejším nasazení německých vozidel na trati do Sokolova i v pracovní dny a naopak jen jednom páru vlaků do K.Var (ráno tam a odpoledne zpět).
Společnost DB Erzgebirgsbahn dále připravuje přímé spojení Chemnitz - Annaberg-Buchholz - Vejprty - Chomutov od 3.4.2004, detaily zatím nejsou známy.
Fotografie z prvního dne provozu nových vlaků najdete v aktuálních fotkách.

budapest04.jpgBudapešť - V sobotu 20.9.2003 proběhla v Budapešti Locomotive Grand Prix 2003. Soutěžilo se v kategoriích malé lokomotivy a velké lokomotivy a v disciplínách Pošta, Pivo a Záchrana. Soutěžilo se po dvojicích a rozřazení probíhalo na základě sprintu lokomotiv na 100m (délka všech soutěží). Vítěze určily body za čas a chyby.

« Novější zprávy | 1 ... 9 10 11 12 13   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:28
zapadá v 18:05

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Telgártskou slučkou do raja
Nápad nakrútiť dokumenty o najkrajších tratiach na strednom Slovensku vznikol už niekedy pred 6 rokmi, keď som začal pravidelne cestovať vlakom do Žiliny na vysokú školu. Železnice ma vždy veľmi fascinovali ...

Poslední příspěvek Nová aplikace PID pro chytré telefony
V pondělí 16. října 2017 byla za účasti primátorky hl. m. Prahy Adriany Krnáčové, náměstka primátorky hl. m. Prahy a radního pro oblast dopravy Petra Dolínka a ředitele Ropidu Petra Tomčíka představena ...

Poslední příspěvek Mašinky jako vyšité? Nejen jako! (3)
Milí čtenáři internetového magazínu VLAKY.NET! Po delší době je tu další volné pokračování článku o vyšitých mašinkách. V minulém díle jsem se zaměřil na dopravce AWT a teď pro změnu jsme se vrhli na něco ...