..: Obnovování provozu na tratích v okolí Drážďan :..
obrazekDresden - Dne 14.12.2003 byl v tichosti obnoven provoz na saské magistrále, těžce poškozené u Drážďan po povodni v srpnu 2002. Zkušební jízda vlakem IRE na Zwickau probíhala podle plánu. Vlak nejprve prosviští zákrutami hlubokého údolí Weisse Ritz, která trať smetla s sebou, do Tharandtu, aby vystoupal po rampě na Klingenberg-Colmnitz. Následuje jízda zajímavou členitou krajinou na Freiberg a Chemnitz. Ve Freibergu překvapí t.č. pouze 2 průjezdné koleje a v Chemnitz obrovská pláň zbývající po kdysi největším seřazovacím nádraží Evropy. Nyní bylo zrušeno i známé depo Hilbersdorf, kde se opravovaly vozidla a zejména se konal známý parní festival. Pro našince je jistě nevšední to, že cestou nepotká žádný nákladní vlak. Na Saské magistrále je též každou noc zaváděn tzv. "noční klid, " kdy jsou dopravny neobsazené a doprava je přerušena. Výlet rozhodně doporučujeme, platí zde i jízdenka SONE+.A jaká je situace na ostatních tratích? 20.12. pojede zvláštní parní vlak z Drážďan k otevření Müglitztalbahn (Heidenau - Glasshütte - Altenberg). Postupně se obnovuje také nejstarší a nejhezčí německá úzkokolejka Weißeritztalbahn (Freital-Hainsberg - Dippoldiswalde - Kurort Kipsdorf, předpoklad ukončení rekonstrukcí ke konci roku 2005). 20./21. a od 25. do 28.12.2003 bude v provozu v úseku Dippoldiswalde - Seifersdorf. Druhá parní úzkokolejka Lößnitzgrundbahn (Radebeul Ost - Moritzburg - Radeburg) je nadále provozovaná pouze jednou soupravou a většina vlaků (až na 3 páry) končí v Moritzburgu. V průběhu roku 2004 se předpokládá převzetí dopravy soukromou společností (doposud provozuje DB Regio).Při rekonstrukci saské magistrály se bohužel zapomnělo na vložení výhybky na tzv. Saský Semmering, jinak zvanouWindbergbahn. Místní sdružení však nadále bojuje o obnovení provozu a ve spolupráci s dalšími sdruženími alespoň připravuje se svými vozidly zvláštní jízdy na tratích v okolí Drážďan.

Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 18.12.2003 (20:30)
Související zprávyopen/close
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko