..: Aktuality a články :..

obrazekOSTRAVA - Včera tj. 1.11 vykolejil vlak několik minut po šesté hodině ranní na trati, která spojuje Frýdlant a nedalekou Ostravici. Nedaleko kolejiště ležel strom vyvrácený silnými poryvy větru a strojvedoucí už nebyl schopen soupravu ubrzdit.
Naštěstí nebyl zraněn nikdo z cestujících, nicméně všichni museli čekat, až dorazí drážní vyprošťovací jeřáb. Ten lokomotivu zvedl a po vytažení zbytků stromu usadil zpět na koleje. Inspektor škodu na lokomotivě předběžně odhadl na 80.000 korun, stroj musel být odtáhnut do depa
Zjišťovali jsme podrobnosti a mělo by se jednat o osobní vlak číslo Os 13104, který je tvořen sólo motorovým vozem řady 810. Na ilustračním snímku 810 593 v Hostivivích dne 29.3.2003, Ice-Bear
Zdroj: novinky.cz

obrazekTaké v letošním roce vypraví České dráhy ve spolupráci s Unií železničních zaměstnanců Vlak plný úsměvů. - Humanitární vlak přepraví v úterý 4. listopadu handicapované děti, mládež i dospělé na brněnské Výstaviště, kde začnou mezinárodní výstavy Rehaprotex a Mefa. Vlak plný úsměvů vyjede v 5.53 hod. z Prahy-Holešovic, zastaví v Kolíně (odj. 6.36), Pardubicích hl. n. (odj. 8.20), České Třebové (odj. 8.05), příjezd do areálu Brněnských veletrhů a výstav se plánuje v 10.15 hod. Zpět odjede v 15.30 hod., příjezd do Prahy se předpokládá kolem dvacáté hodiny. Ve vlaku budou mimo jiné řazeny dva vagony s plošinou pro nakládku invalidních vozíčků a salonní vůz, ve kterém se setkají zástupci organizací zdravotně postižených občanů a Českých drah. Návštěvu dětí přepravovaných Vlakem plným úsměvů přislíbila i ministryně zdravotnictví Marie Součková. Stejně jako ostatní návštěvníci výstav si bude moci ověřit funkci nakládací plošiny, jež umožňuje cestovat vlakem také handicapovaným osobám. Tradice zvláštních vlaků pro postižené děti a dospělé začala před více než deseti lety. Nejznámější byly Vlaky dobré vůle pořádané Unií železničních zaměstnanců ve spolupráci s Nadací Olgy Havlové. V posledních letech se koná několik jízd ročně. Například v letošním roce vyjela z Pardubic do Zlína moderní příměstská jednotka, která umožila přepravu osob se sníženou pohyblivostí na tamější dětský filmový festival.
Na ilustračním snímku lokomotiva 434.2186 ve stanici Dobříš dne 17.5.2003. Vyfotil Ice-Bear
Zdroj: www.cd.cz

obrazekUpraveno 21:00 | Chlumecko - Dnes ráno v 8:00 došlo mezi stanicemi Převýšov a Chlumec n.C. k poškození trakčního vedení. Před tímto úsekem byl jako první zastaven expres Krakonoš a poté R 757, ve kterém jsme měli tu čest cestovat :) Již bylo divné, že do Převýšova jsme vjížděli na návěst 40 a výstraha. Zastavujeme ve stanici a výpravčí sděluje vlakové četě, že před Chlumcem spadla trolej a že jsou na místě trafikanti. V 9:30 přijeli do Převýšova a sdělili výpravčímu, že je tam jen poškozen držák a že to opraví po průjezdu vlaků, kteří v poškozeném místě pojedou se staženým sběračem. Chlumec nejdříve poslal do Převýšova Krakonoše a hned poté jsme na trať vyrazili i my. Sice s 57 minutami, ale přeci. Cestující byli sice naštvaní, ale vzniklou situaci většinou chápali. Na dotaz, proč nás v Oseku rovnou nepustili odklonem přes Kolín a Pardubice, nám bylo sděleno, že to nemohli, protože v Řečanech spadla trolej též. Podle dalších informací byla závada méně vážná a provoz téměř neomezila.

obrazekPřepis tiskové zprávy - Neznámý pachatel umístil na železniční trať 171 Praha - Beroun poblíž stanice Dobřichovice výbušninu a kolej poškodil, zřejmě ji nařízl. Podle mluvčího zjistil lom na koleji v 09:15 výpravčí na informačním panelu a o hodinu později se podařilo najít i přesné místo. Od 10:30 na místě pracuje policie. Místo ohledávali spolu s hasiči, pyrotechniky a psy. Není vyloučeno, že událost souvisí se dvěma loňskými případy, kdy pachatel nařízl koleje a umístil pod ně výbušninu v Praze- Kyjích a na Nymbursku. Musejí to však potvrdit nebo vyvrátit kriminalisté, upozornila středočeská policejní mluvčí Soňa Budská. Nechtěla se ani vyjadřovat k tomu, zda poškození koleje doprovází nějaká anonymní hrozba.

informaceHradec Králové - Rekonstrukce traťového obvodu je již dokončena a do provozu by mělo být uvedeno i JOP (jednotné obslužné pracoviště), které nahradilo stávající réleový systém. Došlo k menším změnám v kolejišti a k dosazení nových odjezdových návěstidel na prvním a druhém nástupišti. Aktuálně probíhá výměna stávajících nástupišť za nástupiště koridorového typu. Nyní je tak již osazeno druhé nástupiště. Současně probíhá rekonstrukce odjezdového podchodu. Příjezdový je již otevřený a lze se jím volně pohybovat. V nádražní hale se také dějí věci. Probíhá výměna starých dveří proti odjezdovému podchodu. Budou dosazené nové automatické dveře ovládané fotobuňkou. Totéž bude asi následovat u dalších vstupních dveří haly. Zevnitř se hala nově natírá proto si dejte pozor při pohybu okolo lešení co stojí uvnitř. Práce probíhají také na střeše nádraží nad odbavovací částí, zřejmě rekonstrukce střechy, protože starou do haly dost zatékalo. Doufejme, že práce půjdou rychle a z hradeckého nádraží se brzy stane nádraží moderní a vyspělé, tak jako za dob svého slavnostního otevření dne 5.5. 1935

obrazekHradec Králové - Je 13:35 a já letím ze školy na nádraží, protože tam stojí perla rychlíkových lokomotiv - 151.001 Duhová energie. Stála na jižní části nádraží mezi nástupišti na odstavné koleji. Kolem ní stál hlouček studentů čekajících na svůj vlak, kteří obdivovali krásu této lokomotivy. Okolo stojící lokomotivy řady 130 mohly jen závidět. Krása této první reklamní lokomotivy je opravdu úžasná, zejména na hradeckém nádraží. Byla zde zřejmě poprvé a naposled. Řada 150 běžně do Hradce Králové zajíždí, ale 151.001 nikoliv. Před lokomotivou 151 stála žehlička 111.025-3, které vedle duhovky, jak se jí běžně říká, vypadala oprýskaně a neudržovaně. Na kolemjdoucích byl vidět úžas z této lokomotivy, ale také věnujme pozornost soupravě, co stála na koleji vedle nástupiště 1a. Od staniční budovy byla v řazení: vůz SR Apee Bpee, avizované vozy TÚDC jsem nikde neviděl. Souprava byla zamčená a opuštěná. Jen v duhovce seděl obědvající fíra. Pro Hradec to byla, doufám, že ne poslední, zvláštní návštěva. Bohužel nevlastním digitální fotoaparát, tak Vás prosím, kdo jste ji v Hradci nebo kdekoli na cestě vyfotil, pošlete nám Vaše fotografie na info@zelpage.cz. Fotografů tam bylo hodně, tak doufám, že se někdo podělí s ostatními.

obrazekNákladní automobil se srazil v prostoru nádraží Praha-Čakovice s projíždějícím rychlíkem. - Nehoda se stala na přejezdu opatřeném výstražnou signalizací. Podle dosavadních zpráv utrpěl zranění řidič nákladního vozu, řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Automobil se v 07:27 srazil s rychlíkem, který jel z Prahy do Tanvaldu. Výstražná signalizace byla v činnosti, uvedl. Cestující ve vlaku ani strojvedoucí podle dosavadních informací zranění neutrpěli.
Doprava na trati je přerušená, podle jízdního řádu však po ní zatím nemá projíždět žádný osobní vlak. České dráhy předpokládají, že by provoz mohl být obnoven každou chvíli. Škoda způsobená při nehodě zatím nebyla vyčíslena. Případ vyšetřuje policie.
Zdroj: novinky.cz
Pánové a dámy co usedáte za volant začněte se prosím chovat jako správní řidiči a neničte nám to co nás všechny zajímá a baví. Jestli to takhle pude dál nebude brzo už o čem psát než jen o nehodách proto si prosím dávejte na přejezdech velký pozor !!!

obrazekNěkolik nádraží hlavního města České republiky bude v sobotu 20. září hostit akce pořádané v rámci Pražského železničního dne.
železniční stanici Praha-Braník se uskuteční výstava historických kolejových vozidel. Bezesporu nejzajímavějším exponátem bude salonní vůz Ferdinand z roku 1909. Naopak moderním železničním vozidlům bude vyhrazeno nádraží Praha-Dejvice. Obě stanice propojí zvláštní vlaky tažené parní lokomotivou 434.2186 z roku 1917.
Na 19. až 21. září je do kulturního sálu Fantovy budovy pražského Hlavního nádraží připravena výstava železničních modelů a kolejišť; chybět nebude ani dvacet metrů dlouhé modulové kolejiště ve velikosti TT.
Na akce Pražského železničního dne naváže o týden později, tedy v sobotu 27. září, Den železnice, do kterého se zapojí řada železničních stanic Českých drah. V tento den nabídneme našim cestujícím možnost zakoupit si jízdenku za zákaznické jízdné i bez Karty Z.
Jízdní řád zvláštních parních vlaků v sobotu 20. září:
Praha-Braník (odj.) 10.05 14.00
Praha-Libeň (odj.) 10.40 14.35
Praha-Dejvice (příj.) 10.59 14.53
Praha-Dejvice (odj.) 12.05 17.46
Praha-Libeň (odj.) 12.25 18.06
Praha-Braník (příj.) 13.02 18.56
Na ilustračním snímku lokomotiva 434.2186 ve stanici Dobříš dne 17.5.2003. Vyfotil Ice-Bear
Zdroj zprávy: CD.cz

obrazekHradec Králové - Dne 10.9 jsme navštívily Hradec Králové za účelem fotodokumentace probíhajících prací. Práce jdou rychle dopředu a za pár dní bude položen nový kolejový spodek. Provoz už ČD jakž takž zvládají takže očekávejte zpoždění maximálně 20 minut ale to je většinou u rychlíků. Osobní vlaky 10 až 15 minut. Již je také částečně funkční ZZ. Po diskuzi s jedním výpravčím nám řekl že stávající elektromechanika v DK i v St2 zůstává bude jen nahrazen réleový panel v DK za řízení počítačem. Po rekonstrukci této části zhlaví bude následovat i rekonstrukce výhybek a kolejových obvodů v nákladní části. Omluvte prosím některé fotky pro jejich kvalitu , počasí na focení nebylo zrovna nejlepší a problém byl také s foťákem. Reportáž připravily Karel Chýla a Pavel Vlček.

obrázek Hradec Králové - Jelikož jsem obyvatel stotisícového města Hradec Králové, zajímám se pravidelně o situaci našeho nádraží.Práce postupují rychle vpřed a dokonce bych řekl že se drahám podařilo snížit většinu zpoždění u osobních a rychlíkových vlaků. Také úterní nával v ČD centru, kde byla fronta až ven, už ustala. Cestující se již zřejmě podařilo dost informovat.

obrazekNa přejezdu u Ptení na Prostějovsku se srazil vlak s náklaďákem a vykolejil. - Nehoda se stala zhruba ve tři čtvrtě na devět ráno. U Ptenského dvorku se srazil osobní motorový vlak s nákladním autem s dřevem a vykolejil, řekla mluvčí hasičů Olomouckého kraje Vladimíra Hacsiková.
Nákladní automobil, který převážel dřevo, leží převrácený na boku a všude kolem něj se povaluje kulatina. Při srážce vykolejily dva ze čtyř vagonů osobního vlaku, sdělil ČTK jeden z očitých svědků.
Kabina nákladního automobilu je po srážce na nechráněném železničním podle svědků relativně nepoškozená. Naopak přední část vlaku je úplně zdevastovaná, dodal očitý svědek.
Viníkem zřejmě řidičSrážka se stala na nechráněném přejezdu s výstražnými kříži mezi obcemi Ptení a Stražisko. Vlak jel z Prostějova do obce Chornice, upřesnil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Podle všeho nehodu způsobil řidič nákladního automobilu, nebo? na přejezdu jsou velmi dobré rozhledové podmínky. Strojvedoucí vlaku nemohl srážce zabránit a čelně narazil do boku kabiny náklaďáku, sdělil Jan Kučera, mluvčí Drážní inspekce.
Na místě nehody zasahovalo pět hasičských jednotek - jedna z Konice a po dvou z Prostějova a Olomouce. Dorazilo také pět resuscitačních vozů a dvě převozové sanitky. Případem se zabývá také policie.
Všichni tři těžce zranění lidé jsou zaměstnanci drah. Podle Drážní inspekce skončil v nemocnici nejen strojvedoucí motorového vlaku, ale také kontrolor dopravy, který byl v okamžiku nehody v kabině strojvedoucího. Zraněn byl i vlakvedoucí.
Nejhůře dopadl kontrolor dopravy. Z vlaku vyletěl předním oknem. Vrtulník ho přepravil v kritickém stavu na traumatologické centrum Fakultní nemocnice v Olomouci, sdělil ředitel olomoucké záchranky Michael Fischer.
Hasiči nejprve z místa nehody hlásili 40 velmi lehce zraněných. Ambulantní oštření od záchranky ale nakonec využilo jen 15 lidí.

Reportáž o průběhu testování pendolina na ŽZO - Podle informací, co vyplývají na povrch, je jasné, že pendolino je jeden velký problém. Prvním problémem byla skutečnost, že při testovaní pravděpodobně shořel jeden trakční motor. Další problém jsou odporníky, které se údajně také podařilo spálit. Nakonec je problém s brzdami. Také je problém s otestováním na rychlost 250 km/h, jak jsme Vás už informovali. A určitě další problémy jsou, ale nikdo je zatím nezveřejnil. Jisté výhrady mají také němečtí kolegové. Jsme také velmi zvědaví, jak se podaří ČD jednotku dotestovat, tak, aby v březnu mohli začít zkoušky přímo v provozu na vlacích Ex 570/571 Brněnský drak a poté od 14.6.2004 na vlacích EC 1275/1278/1279/1274. Zdá se že pendolino se stane nejdražší soupravou na ČD.

obrazekVykolejení - Přepis zprávy ze serveru novinky.cz
Na hlavním železničním tahu Praha - Kolín - Pardubice - Česká Třebová vykolejil ve středu dopoledne osobní vlak. Jen díky tomu, že souprava zrovna vyjížděla ze stanice a měla minimální rychlost, se nikomu z cestujících nic nestalo. Ani materiální škody nejsou velké. Příčinou zřejmě byla deformace kolejí způsobená vedrem.
V 10:31 vykolejil při rozjezdu ze železniční stanice Řečany nad Labem osobní vlak jedoucí ve směru na Pardubice. Nikdo z cestujících nebyl zraněn. Souprava zablokovala provoz mezi železničními stanicemi Řečany nad Labem a Přelouč, řekl Pavel Tesař z tiskového odboru Českých drah. Ve vlaku nebylo moc lidí, asi tak devadesát, škublo to s námi pořádně a naklonili jsme se na pravou stranu. Než se otevřely dveře, lidi trochu propadali panice, řekl 16letý Pavel Řehořek, který vlakem cestoval. Pro cestující byly připraveny autobusy Vedení drah odmítlo předčasně spekulovat o příčině nehody. Nehodu šetří policie ČR a drážní inspektoři, uvedl dál Tesař. Osobní vlaky nahradily dopoledne autobusy, dálkové spoje jezdily přes Hradec Králové. Po zprovoznění jedné koleje ve 13 hodin už vlaky opět jezdí po svých trasách. Vzhledem k tomu, že ve stanici využívají jen jednu kolej, však mohou mít zpoždění.

24.7.2003 - 20:27 - On-line chat s tvůrci Želpage

obrazekInternet relay chat - Kvůli stále množícím se stížnostem na funkci IRC brány zde na stránkách jsme se rozhodli umístit sem freeware program mIRC, který slouží jako klient k chatování. Odpadá tím nutnost používat internetovské okno a jeho stabilita je razantně lepší. Po spuštění programu přistupte na náš kanál #zelpage. Pokud se po spuštění objeví nějaký problém, napište ho do návštěvní knihy a my Vám poradíme. Pokud se ale připojíte v pořádku, tak vám většinou stálé osazenstvo na kanále vysvětlí co a jak. Kanál je určen pro chat s příznivci železnice, modeláři, fotografy, cestovateli a prostě všem kdo chodí na tyto stránky. Program stáhněte www.mirc.cz

obrazek810 se srazila s tatrou - V Rokytnici v Orlických horách se srazil vlak s nákladním autem. Souprava po srážce vykolejila. Devět lidí je v nemocnici. Řidiče tatry odvezl s otřesem mozku vrtulník do Hradce Králové. Trať je uzavřena a na místě zasahují hasiči. V úseku nahrazují vlakovou dopravu autobusy.Tatrovka se s motorovým vlakem srazila krátce po půl deváté ráno. Auto přejíždělo nechráněný přejezd s výstražnými kříži.Ve vlaku jelo patnáct cestujících a dva zaměstnanci železnice. Na místo přijeli hasiči s těžkou technikou. Jeřábem musí vrátit vlak zpět na koleje a odtáhnout pryč.Na dvacetikilometrové trati z Rokytnice do Doudleb nad Orlicí zatím dopravu nahrazují autobusy.Bezpečnostní inspektor Českých drah agentuře ČTK řekl, že úsek je v místě nehody přehledný a řidič auta jel zřejmě nepřiměřeně rychle.
Zdroj: idnes.cz; foto je pouze ilustrační.

« Novější zprávy | 1 2 3 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:46
zapadá v 20:14