..: Zahájení pravidelné dopravy na trati Jemnice – Mor. Budějovice :..

810.536-3, Jemnice, foto: Lenka Jemnice — Vytrvalá snaha města Jemnice a Spolku pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě o znovuobnovení pravidelné osobní dopravy na železniční trati z Moravských Budějovic do Jemnice je po více než sedmi letech korunována úspěchem. Kraj Vysočina se rozhodl pro následující roky znovu objednat osobní dopravu. Vlaky budou jezdit od Velikonoc po Dušičky. Toto rozhodnutí kraje doufejme přispěje k zachování trati č. 243, jakožto kulturní památky regionu jihozápadní Moravy, dalším generacím.

Na památkově chráněné jednokolejce, měřící skoro 21 kilometrů, která byla v provozu od 9. listopadu 1896, byla po 114 letech pravidelná osobní doprava zastavena 31. prosince 2010.

 
Moravské Budějovice, foto: Miloš 810.144-6, Lhotice u Jemnice, foto: manil Jemnice, foto: Manil

Na trati pak díky podpoře samospráv jezdily příležitostné osobní vlaky. Samozřejmě se slavilo i 120. výročí trati. Díky tomu, že kraj osobní dopravu znovu objednal, zrušila letos v únoru Správa železniční dopravní cesty veřejnou soutěž na prodej této regionální trati.

Vůz M286.1032 za zastávkou Dědice, foto: Jindřich Březina T 435.003, Jackov - Moravské Budějovice, foto: topič 851.032-3, Dědice - Jackov, foto: Lenka 851.032-3, Jemnice, foto: Lenka 706.453-8, Jackov - Dědice, foto: Lenka 742.230-6, Lhotice u Jemnice - Jemnice, foto: Vašín

Slavnostní zahájení pravidelné víkendové dopravy se uskuteční na Velký Pátek 30. března 2018 od devíti hodin na vlakovém nádraží v Jemnici. Dopravce Railway Capital pro tuto příležitost připravil překvapení v podobě historické soupravy tvořené unikátními vozy z roku 1913 v čele s lokomotivou řady T 435.0. Neváhejte a přijďte se svézt.

Máte-li ale na Velký Pátek jiné plány, přijďte se svézt kdykoliv jindy. Představujeme jízdní řády, které již schvalil správce dopravní cesty.

Jede v sobotu, neděli a svátky od 30. března do 24. června a od 8. září do 4. listopadu 2018

Směr Jemnice – Moravské Budějovice

km M M M
Jemnice 0 7.15 11.15 15.15
Lhotice 3 7.19 11.19 15.19
Třebelovice 7 7.27 11.27 15.27
Rácovice 10 7.32 11.32 15.32
Dědice 14 7.38 11.38 15.38
Jackov 17 7.42 11.42 15.42
Moravské Budějovice 21 7.49 11.49 15.49

Směr Moravské Budějovice – Jemnice

km M M M
Moravské Budějovice 0 8.00 12.00 16.00
Jackov 4 8.06 12.06 16.06
Dědice 7 8.11 12.11 16.11
Rácovice 11 8.16 12.16 16.16
Třebelovice 14 8.22 12.22 16.22
Lhotice 18 8.28 12.28 16.28
Jemnice 21 8.32 12.32 16.32

Jede o letních prázdninách v sobotu, neděli a svátky od 30. června do 2. září 2018

Směr Jemnice – Moravské Budějovice

km M M VV M
Jemnice 0 7.15 11.15 14.40 17.15
Lhotice 3 7.19 11.19 14.46 17.19
Třebelovice 7 7.27 11.27 14.57 17.27
Rácovice 10 7.32 11.32 15.04 17.32
Dědice 14 7.38 11.38 15.13 17.39
Jackov 17 7.42 11.42 15.20 17.42
Moravské Budějovice 21 7.49 11.49 15.30 17.49

Směr Moravské Budějovice – Jemnice

km M M VV M
Moravské Budějovice 0 8.00 12.00 16.00 18.00
Jackov 4 8.06 12.06 16.10 18.06
Dědice 7 8.11 12.11 16.18 18.11
Rácovice 11 8.16 12.16 16.27 18.16
Třebelovice 14 8.22 12.22 16.35 18.22
Lhotice 18 8.28 12.28 16.43 18.22
Jemnice 21 8.32 12.32 16.50 18.32

Tarif vyhlídkového vlaku (SVD-JZM)

jednosměrné do 11 km 12 až 21 km
základní 25,– Kč 50,– Kč
děti (6 – 15 let), důchodci a invalidé 13,– Kč 25,– Kč
děti do 6 let, kočárek, kolo 0,– Kč 0,– Kč
702.586-9, Třebelovice-Rácovice, foto: Vašín 810.526-4, Rácovice-Třebelovice, foto: Vašín 810.536-3, Dědice-Rácovice, foto: Lenka 810.623-9, Dědice-Jackov, foto: Lenka

Lenka Poslat mail autorovi | 18.3.2018 (13:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Česká republika (celá)


registrovaný uživatel (gp) 
03.04.2018 (14:09)  
To je pochopitelné. Každá stavba jiného vlastníka v ochranném pásmu dráhy je problém. Proč by si měla Správa přidělávat potíže tím, že bude své domečky prodávat? Bourat je jednodušší. A po pravdě - mít v obci omšelé drážní budovy není nic, oč by místní nějak stáli.
registrovaný uživatel hank 
28.03.2018 (15:42)  
Ještě - jako na zavolanou - post scriptum k mému předcházejícímu vstupu:

https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3891434
registrovaný uživatel hank 
28.03.2018 (10:30)  
(gp): Má to logiku. Nicméně i tato spekulace vychází ze skutečnosti, že když je partner SŽDC pro transakce tohoto druhu z ajznbónského hnízda, tak se s ním při jednání automaticky zachází jinak než s tím, kdo tam nepatří. O tom by mohla svědčit spousta zájemců o drážní nemovitosti, kteří neměli to štěstí patřit mezi insidery.

Pokud jde o korupční potenciál SŽDC, odkazuji na zprávy BIS.
registrovaný uživatel (gp) 
28.03.2018 (9:44)  
hank: v případě šveskové dráhy nebyl důvod někoho uplácet. Drah, jichž by se Správa moc ráda zbavila, je víc než dost a Automatizace jako kupec má tu výhodu, že je ze stejnýho ajznpónskýho hnízda, takže si nevymejšlí koniny jako papaláškové z Hůrek a Zapadákovů. Mezi Správou a Automatizací je tolik závazků, že započítat některé proti faktuře za švestkovou dráhu je banální účetní operace (hádám, že by to tak mohlo proběhnout, nemám potvrzeno, že se tak stalo, do účetnictví jim nevidím).
23.03.2018 (14:55)  
DJ: Nadpisy na zdopravy.cz radím neřešit, jen se zbytečně rozčílíte. Cíl je být co nejbizarnější a nejkontroverznější, aby se na to kliklo.
registrovaný uživatel hank 
19.03.2018 (15:49)  
DJ: K novému majiteli Švestkové bylo zřejmě ze strany papalášů SŽDC přistupováno jako k partneru jiné kategorie (čti: s potenciálně významně vyššími fondy pro možnou korupci nabízejících) než jsou nějaké usmolené Zapadákovy a Větrné Hůrky někde na vysočině...

A věcná logika toho seznamu mi už vůbec není jasná. Na co se např. čeká ve zcela beznadějném případě Vidnavy?
registrovaný uživatel bobík 
18.03.2018 (19:01)  
Trvalo to pouhých 7 let, to je dost dlouho, ne? V Ústeckém kraji jsme rádi, že na tratích určených k likvidaci fungují tur.linky...teď už jaro až podzim, dříve jen přes prazdniny
registrovaný uživatel PROST  mail  
18.03.2018 (16:55)  
Z principu jsem za toto rád a vyjadřuji obdiv všem, kteří k obnově provozu přispěli. Zárověň mám však obavu, aby se našlo dost cestujících, protože jinak by to celé nemělo smysl. U nás se taky na trati 314 Opava východ- Svobodné Heřmanice jezdí přes léto, ale ne vždy jsou vlaky plné alespoň z poloviny. Takže chci věřit, že to RC a Spolek ustojí.
registrovaný uživatel DJ 
18.03.2018 (16:24)  
Pěkný článek, děkuji za něj.

Je zvláštní, že zatím o tomto tématu nebylo napsáno nic na stránkách zdopravy.cz; ani tam nebylo uvedeno, že prodej této tratě byl zrušen.

Posledním článkem o této trati na jmenovaných stránkách tedy je zatím tento, kde trať do Jemnice je (a to hned v nadpise!) morbidně a hlavně manipulativně nazvána "mrtvou lokálkou" (přestože sezónní vlaky po ní jezdily i v minulých letech, jakož i sem tam vlak nákladní): http://zdopravy.cz/mladotice-chteji-obnovit-zarostlou-lokalku-smlouvu-se-szdc-ale-zatim-nepodepsaly-6313/.

Vůbec je zajímavé, že SŽDC chtěla trať prodat přesto, že osobní doprava na ní (byť Městem Jemnice a ne Krajem Vysočina) objednávána byla i v minulých letech. Ostatně, tzv. Švestková dráha byla prodána i v situaci, kdy na ní spoje objednává (rovněž v režimu "7 měsíců v roce, o víkendech") příslušný (Ústecký) kraj.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
18.03.2018 (14:15)  
100 bodu, neb "kecy nemají cenu". :-)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko