Praha — České dráhy nakoupily od Škody Transportation za 2,6 miliardy korun celkem 14 elektrických jednotek InterPanter pro rychlíkové spoje vyšší kvality (Rx) mezi velkými českými městy. Podle zástupců Českých drah ale jejich provoz provází nezvykle vysoké množství závad a problémů, které národního dopravce nutí k častým náhradám staršími soupravami s nižším komfortem. Vše vyvrcholilo, když se v polovině listopadu 2017 za jízdy po trati 250 mezi Brnem a Břeclaví po poruše elektrické části samovolně rozpojily dvě spřažené jednotky. I když oba díly následně bezpečně zastavily a nedošlo k ohrožení životů, znamenalo to 80minutové zdržení pro cestující a provozní komplikace. Protože dochází k nadměrnému počtu reklamací, požadují ČD po výrobci prodloužení smluvní záruky.
Škoda Transportation, firma, která měla až do nedávné koupě Kellnerovým fondem PPF nejasnou vlastnickou strukturu, vykazuje v soutěžích Českých drah nezvykle vysokou úspěšnost. A to i přes opakované problémy se spolehlivostí, kvalitou, dodacími lhůtami a stížnosti na nevhodné provozní parametry a řešení dodávaných vozidel. Bez potíží se neobešly dodávky lokomotivy řady 380, příměstských jednotek CityElefant ani rekonstruovaných rychlíkových vozů, nakoupených od ÖBB. České dráhy naopak nebývají úspěšné v arbitrážních sporech, například při pokusu o udělení penále za pozdní dodávky lokomotiv 380. Proto bude zajímavé sledovat, jak jednání dopadnou. A zda se České dráhy v budoucnu dočkají lepších vlaků. Ministerstvo dopravy totiž kvůli plánovanému budování vysokorychlostních tratí zvažuje stomiliardovou půjčku od Evropské investiční banky, z níž polovina má jít na nákup nových železničních vozidel.
Zdroj: Lidovky.cz


1 2 | Zpráv na stránku: |
Ale na každú sviňů sa varí voda....
http://railcolornews.com/2017/11/30/cz-skodas-109e-now-certified-for-germany/
--
A jen technická: odkaz "dodávky lokomotivy řady 380" nefunguje.
Ta pujcka sama o sobe se nezdá drahá, ale na ni se nabalí vsemozné státní záruky....
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
