..: Těžká nehoda polského Pendolina :..

Nehoda polského pendolina, foto: www.24opole.pl Ozimek, Polsko — V pátek 7. dubna 2017 došlo na jednokolejném úseku trati Opole – Czestochowa ke srážce elektrické jednotky ED250-002 Pendolino s nákladním automobilem. Elektrická jednotka Pendolino, která byla nasazena na spoji EIP 6102 Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia, se v 15.12 h střetla v blízkosti železniční stanice Ozimek s kamionem, který uvíznul na přejezdu. V inkriminované chvíli cestovalo ve vlaku cca 250 lidí. Následkem nehody bylo zraněno 18 osob, z toho 7 těžce. Většina zraněných osob cestovala v řídicím voze (označení 93 51 2 370 008-7), který byl při čelním střetu těžce poškozen a vykolejil předním podvozkem. Použitím rychlobrzdy se vlak podařilo zastavit 500 metrů za místem střetu. Rychlost jednotky v době srážky zatím nebyla sdělena, faktem ovšem je, že dálkové vlaky na zdejší trati jezdí běžně 140 km/h. Při srážce došlo rovněž k výraznému poškození kolejového svršku a trolejového vedení.

Nákladní automobil – tahač s návěsem, který převážel ještě další tahač, uvíznul na přejezdu vybaveném světelným a zvukovým výstražným zařízením bez závor. Nízko postavený návěs na nerovném přejezdu zůstal „viset“ a nebyl schopen vlastní silou místo opustit. Řidič, vědom si možného nebezpečí, z automobilu vyskočil a údajně se snažil mobilním telefonem přivolat pomoc. V době srážky se nacházel mimo vozidlo, takže nebyl mezi zraněnými. Informace o zdravotním stavu strojvedoucího po srážce se nepodařilo dohledat.

Provozovatel dráhy – PKP Polskie Linie Kolejowe – již uvedl, že zabezpečovací zařízení bylo v době srážky v činnosti a fungovalo zcela bez problémů. Podle neoficiálních informací ovšem neměl kamion na daném místě co pohledávat, jelikož se jedná o železniční přejezd pro nákladní automobily s max. hmotností 5 tun, výrazně označený zákazem pro vozidla nad hmotnostní limit. Jedenatřicetiletému řidiči již bylo sděleno obvinění z obecného ohrožení.

Důsledkem nehody byly rovněž velké komplikace v regionální i dálkové dopravě. Podle novějších informací byla trať v poškozeném úseku zprovozněna v úterý 11. 4. 2017 ve 20.30 h. Nadále trvá vyšetřování příčin nehody.


Nehoda polského pendolina vyvolala velké emoce podobně jako srážka českého pendolina s nákladním automobilem ve Studénce v roce 2015. Předmětem diskusí je zejména riskantní chování řidičů nákladních automobilů a dále úroveň zabezpečení přejezdů na dálkových železničních tratích.

Zdroje: 24Opole.pl, Rynek Kolejowy, wyborcza.pl


Otmar Humplík Poslat mail autorovi | 15.4.2017 (9:09)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
21.04.2017 (23:14)  
R.U.R.: Robotický automobil bude s pravděpodobností blížící se jistotě dělat víc chyb než slušný řidič z masa a kostí... .
21.04.2017 (19:27)  
A pokud na tom kamionu povezou mostní nosník nebo bagr, tak s tím to dvojče M242 neudělá vůbec nic. Stejně tak, když bude střílet zkrz oplen se dřevem nebo betonmix. Ovšem když to náhodou sejme celou 810 se školním výletem... No prostě chyba systému, zvykejte si. Stejně jako na rozstřílenou cisternu s benzínem, kterou to sejmulo 300 metrů za přejezdem. Sorry, my mířili na zbohatlíkův osobák, ale ono to šlo zkrz.
Prostě sereme na následky, hlavně si vybít vztek.
21.04.2017 (10:51)  
Až budou po silnicích jezdit jen robotické automobily, tak 1) nebudou už jezdit žádné vlaky, 2) chybovat bude program vytvořený člověkem nebo stroj jím vyrobený. Ono se vždycky něco najde. :-)
Registered user Keprt 
19.04.2017 (15:52)  
Bohatce i jiné Astartothovy příspvěky do diskuzí.
Registered user CART 
19.04.2017 (15:43)  
KEPRT - myslíte praporek nebo bohatce?
Registered user Keprt 
19.04.2017 (15:17)  
CART: to má bejt legrační...
Registered user CART 
19.04.2017 (14:39)  
(gp) - ostatně Astartothovo přesvědčení, že silniční přestupky páchají pouze "bohatci", také o něčem svědčí...
Registered user (gp) 
18.04.2017 (16:52)  
Astartoth: Uvědomuješ si, že narušitelé, limuzíny bohatců a třicítka dvojkanón na civilní cíle jsou ze stejného kulturního okruhu jako Iljič Sánchez?
Registered user stoupa  mail  
18.04.2017 (16:14)  
pro (gp):

:-) si delejte srandu! Práve na základe dovednosti v obsluze Piko-vlácku (z výroby Fleischmann), nabídl Vedouci provozu synkovi, ze smí samostatne najet turbogenerátor. (to jsem já jako nadrizený nesmel, nemel jsem potrebné zkousky). Synkovi byly tehdy dva roky. :-)
18.04.2017 (15:14)  
Kdyby nainstalovali na predek rychlovlaku automaticke samonavadene rychlopalne 30mm dvojce, tak to narusitele drahy rozstrili driv, nez se o to staci vlak poskodit. Take by mohly byt pocitacem rizena dvojcata na prejezdech, kde by likvidovala kamiony jedouci na cervenou a bezohledne se ritici limouissiny bohatcu.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko