Bylo pro mě milé překvapení, že i na mě se dostalo a mohl jsem udělat výběr Šotoklubu. Na úvod bych rád řekl pár slov. Období léta je velice příhodné pro cestování za hranice naší republiky. Já osobně rád sleduji zahraniční železnici. Protože jak všichni víme, s každým grafikonem přichází řada změn. Některé státy mají určité společné rysy v krajině nebo v provozu, ale i přesto se ze zahraničí objevují krásné neotřelé snímky. Mě je blízké Německo a Rakousko, jelikož mám v oblibě moderní lokomotivy a mimo jiné ve zmíněných státech mám několik přátel. Zde je můj výběr fotek, které mě nejvíce zaujaly. Dvě jsou zahraniční a poslední je věnována české nostalgii.
117.312-9
Autorem první vybrané fotky je Peter Bodnár. Peter se na portálu ŽelPage teprve „rozjíždí“ a jistě přibudou další krásné snímky ze Slovenska. Jeho snímek je z východní části Maďarska a zachycuje lokální trať z města Miskolc do příhraničního města Tornanádaska. Tato oblast se nachází u hranic se Slovenskem. Určitě je příhodné navštívit Maďarsko, kde má železnice svá specifika. Mě osobně zaujalo pozadí fotky. Na pozadí můžeme vidět vápenku v městě Szalonna, od které stoupá bílý prach. Atmosféru malé lokálky doplňuje i zarostlá vlečková kolej i samotné vozidlo na fotce, a to malá osmsetdesítka s „přívěšákem“.
ST44-1214
Další vybraný snímek je od známého fotografa, malarda. Na první dojem se může zdát, že Polsko nemá co nabídnout, jelikož je to „placka“, ale v minulosti vyráběné a dodávané stroje, jako jsou lokomotivy ET41 a ET22 v elektrické trakci nebo „Gagarini“ (lokomotivy ST44), tedy sovětské dieselové lokomotivy u nás známé jako „Sergeje“, činí focení železnice v Polsku atraktivní. Čekání, až do podvečerního měkkého světla se jistě všem zúčastněným vyplatilo, když zachytili již zmíněného „Gagarina“ na postrku nákladního vlaku z kamenolomu, který se nachází u města Nowa Ruda – Slupiec. Věřím, že kdyby byl snímek v černobílém provedení, mohl by být vydáván za fotku z minulého století, kdy Sovětský svaz zásoboval členské státy RVHP těžkými dieselovými lokomotivami pro případ mobilizace armády.
M 131.1463
Poslední snímek byl na výběr nejtěžší. Po delší úvaze jsem se rozhodl zvolit fotku Martina Mačangy. Pokaždé, když vidím příspěvek od Martina, jeho fotka mě osloví. Martin přináší výborné záběry z míst převážně na Slovensku. Fotku, kterou přidal v uplynulých dvou týdnech, je však z jižní Moravy. Jde o víkendovou nostalgickou jízdu „Hurvínka“ M 131.1463. Až na malé grafity je to velice uhlazený snímek s vhodně zvolenou kompozicí. V pozadí plot z vlnitého plechu a továrna. Dále je vidět na pravém okraji bříza. Zdálo by se že „malý Hurvínek“ není příliš atraktivní na fotku, ale námaha vyložená cestou a hledáním místa k vyfocení se Martinovi vyplatila. Fotka je velice kladně hodnocena.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.