..: Rozhovor s Duškem: vyhýbavé odpovědi a urážky tazatelů :..

Poslední R 1210 Doubrava Jihlava - Pardubice před stanicí Žďárec u Skutče, foto: Matouš Danielka Komentář – Pardubický deník pro své čtenáře v pondělí 5. září uspořádal on-line rozhovor s Jaromírem Duškem. Ten zastává funkci náměstka hejtmana Pardubického kraje, s odpovědností za dopravu a dopravní obslužnost. Zatímco médium pobízelo čtenáře k otázkám na Duškův volební program pro nastávající krajské volby, většinu tazatelů zajímala spíše jeho dosavadní rozhodnutí v oblasti dopravní obslužnosti kraje. Občané například požadovali vysvětlení, proč kraj objednává málo využívané vlaky na některých tratích, za jakých okolností probíhaly poslední škrty v autobusové dopravě či z jakého důvodu kraj nezajišťuje obsluhu páteřních relací spěšnými vlaky. V podstatě nic nového pod sluncem, chtělo by se říci.

Poněkud nestandardní však byly náměstkovy odpovědi. Namísto konkrétních vyjádření, jimiž by si Dušek svoje dosavadní kroky obhájil, zvolil ve většině případů vyhýbavé reakce, občas klesající až k urážkám tazatele. „Rozsah vašich informací se pohybuje na úrovni zapomenutého vojáka v džungli,“ sdělil například na úvod jedné z odpovědí, jiný ze čtenářů si odnesl označení „velmi neinformovaný pisatel mimo mísu“. Nepochodil ani uživatel, který se chtěl dopátrat změny počtu cestujících na trati 238 po zrušení spěšných vlaků – místo toho byl nepřímo označen za „komsomolce“, tedy člena komunistického svazu mládeže, jak Jaromír Dušek s oblibou říká tvůrcům optimalizace veřejné dopravy v Pardubickém kraji.

Průzkumy volebních preferencí ukazují, že se další Duškova kariéra bude pravděpodobně odehrávat již mimo krajskou samosprávu. Bude-li jeho nástupce alespoň o něco vstřícnější ke svým voličům, půjde do jisté míry o posun k lepšímu.

Komentář nemusí vyjadřovat stanovisko redakce.

RaPa Poslat mail autorovi | 7.9.2016 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Komentáře

Weitere aus ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
14.09.2016 (0:07)  
problém těch, kteří nemají porovnání

Na rozdíl od vašeho "má to skoro stejný motor, ale jinak se to liší prakticky ve všem" máme porovnání velice jasné - autobusáci chtějí cca 30 Kč/km, vláčkaři cca 3x tolik. Můžeme ještě připočítat náklady na údržbu zastávek a poměrnou část nákladů na údržbu silnic, ty ale tu částku zvýší jen zanedbatelně.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
13.09.2016 (19:53)  
pro rail-man:

Klíd, jiz na ZDS jsme rikali "Kdo to riká, tento je, tomu se to sikuje".

Mám vlácky, a jsem taky pozitivní fanatik privatizace a optimalizace. Jen se nenechám pány Duskem a Budvarem vyhecovat. :-)
Registrierter Benutzer Petr budvar  mail  
13.09.2016 (17:47)  
Stále dokola: Má to téměř stejný motor, jezdí po veřejných komunikacích (když u silnic III. tříd nikdo "nerentabilitu" neposuzuje - zajímavý podnět pro nenapravitelné lháře -"optimalizátory"), pravda, fíři nejsou zdaleka tak blbě placeni, jako řidiči busů, kteří se (bohužel/bohudík, záleží na úhlu pohledu) neumí ani sjednotit a bojovat za své - což je jejich volba (hloupá, dodávám). Nezlobte se, v tento moment mi optimalizátorské šílení magorů, kteří by zlikvidovali většinu železniční sítě, přičemž srovnání nemají, protože to nikdo ani u těch silničních "trojek" tak nebere, zavání naprosto blbou ideologií - sebeprosazováním se na úkor služby, jež desítky let nikomu nevadila - problém těch, kteří nemají porovnání, přesto však bezpečně věří, že to a to je dražší (3x - 29x)není řešitelný kalkulací, nýbrž v jejich hlavách, na lehátku psychologa, či v těžších případech polstrované místnůstce spádové psychiatrické nemocnice. Ale možná postačí najít sobě dostatečně výkonný sexuelní protějšek (ruka škrtající vlaky se nepočítá!) + dostatečně motivující práci - pak syndrom uvěření lži postupně zaniká, jak známo.
13.09.2016 (12:27)  
Pene Budvare, kde jste s tou kalkulací? Všechny tady podezíráte, že jsou členy autobusové mafie, ale nějaké podložení Vaší terorie mi pořád chybí.

Hlavně by mě strašně zajímal výpočet ceny km autobusu se započtením všech těch externalit, o kterých mluvil pan Dušek.
12.09.2016 (14:51)  
Petr Budvar: No tohle tvrzení ale sedí přesně na Vás. Vedl jsem tady s Váma několikrát sáhodlouhou diskusi o nákladech, ale NIKDY jsem od vás neviděl sebejedodušší kalkulaci ceny vlaku/busu.

Pochlapíte se aspoň tentokrát?
Registrierter Benutzer Petr budvar  mail  
12.09.2016 (14:51)  
Dovolím si poopravit Vaši chybnou interpretaci: Ponechat vlak, tam kde jezdí, neboť není dražší, nežli vnucená náhrada.
12.09.2016 (13:52)  
Prosím Vas, rozumí nekdo co chtel autor Budvar svým príspevkem ríci? Já teda ne.

Ano, pochopil. Ve zkratce - "Vlak do každé vesnice, ať to stojí, co to stojí."
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
12.09.2016 (13:31)  
pro Petr Budvar:

I já Vám konecne rozumím! Pan Dusek je coby (ex)odborár osoba nehodná zretele. :-)
Registrierter Benutzer Petr budvar  mail  
12.09.2016 (13:03)  
Já Vám rozumím prostě: Došly Vám argumenty, takže se pokračuje dle obvyklého scénáře, bodu 2): Nemůžeme li tvrzení oponenta (což jsem v tomto případě já) vyvrátit, a to i za pomoci obecně rozšířených lží, pomluv, či mýtů ("Žemličkův bezrozměrný postulát" - vlak je XXX krát dražší nežli bus), postupujeme dehonestací (zesměšňováním) oponenta. Viz. "nehulte to" a t.p..... Zajímavé, že Vám zde ty argumenty dojdou podezřele rychle, obzvláště ty mířené proti Ing. Duškovi vyznívají juvenilně, prvoplánově, téměř reklamně hloupě.....
12.09.2016 (11:37)  
Aniž bych se chtěl přezíravosti pana Duška zastávat, zmiňované otázky s hrubšími odpověďmi mi přišly spíše jako pokládané nějakým zdejším šotoušem než běžným uživatelem veřejné dopravy, zejména s ohledem na uvádění vžitých klišé. A co se této diskuse týče, kolik z vás tady ten systém reálně využívá? Já občas ano, a raději mám spoj, který jede a navazuje na jiné, než který je sice "sexy", ale vyžaduje jako základ vlastnictví auta. Bohužel jsem byl předchozím "dokonalým" systémem také několikrát napálen (ponechán nejistotě a dlouhému čekání po cestě), teď si zatím nestěžuji. Téměř prázdné lokálky mě trápí asi stejně, jako poloprázdné třívozové vlaky s lokomotivou na hlavní trati, někdy i jedoucí krátce po sobě, nicméně řešení spatřuji nejprve ve snaze je naplnit, pak až případně omezit. A navíc samotné tratě by měly sloužit primárně nákladní dopravě, pod níž se dnes prohýbají silnice. Pak už nějaký motorák nehraje v ceně takovou roli. Proč se drží opačný trend, je mi záhadou. Tou stávkou tehdy mě také naštvali, proto beru pana Duška dvojsečně. Ale pranýřovat člověka pro názor?
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko