..: Restaurační vozy ČD bude i nadále provozovat společnost JLV :..

ČD restaurant se servisem JLV, foto: Aleš PetrovskýPraha — Služby v jídelních a bistro vozech Českých drah bude i nadále zajišťovat společnost JLV. To je výsledek výběrového řízení, ve kterém státem vlastněný dopravce již od loňského května vybíral poskytovatele gastronomických služeb na kolejích. Nová rámcová smlouva, kterou obě strany podepsaly v pátek, je na dobu dalších až šesti let a na rozdíl od smlouvy předchozí nemá žádný finanční limit, po kterém by bylo nutno tendr opakovat. České dráhy se rozhodovaly mezi dvěma uchazeči, výběr probíhal formou jednacího řízení s uveřejněním. Vítězství firmy JLV, ve které mají České dráhy menšinový majetkový podíl, není pro zasvěcené žádným překvapením a všeobecně se očekávalo. Jméno druhého uchazeče dopravce z obchodních důvodů nezveřejnil, spekulovalo se však o některém z provozovatelů jídelních vozů v sousedních zemích.

Restaurant v jednotce railjet, foto: Aleš Petrovský Nová smlouva by podle vyjádření Českých drah měla být pro dopravce výhodnější: „Je to rámcová smlouva až na šest let s pevně vysoutěženou cenou za člověkohodinu a striktně stanovenými pravidly. Smlouva může být z naší strany ukončena kdykoliv výpovědí,“ říká mluvčí ČD Radek Joklík. Podle nové smlouvy bude společnost JLV dostávat 299 korun za jednu člověkohodinu, tedy hodinu práce jednoho zaměstnance. Ačkoliv je jednotková cena o téměř stokorunu vyšší než v minulém období, může dopravce v konečném důsledku ušetřit – bude totiž platit pouze za čas od výjezdu z výchozí stanice do příjezdu do cílové stanice, zatímco nyní platil ještě hodinu a půl před výjezdem a půlhodinu po příjezdu vlaku do cíle. Díky tomu klesl počet placených hodin až o 30 procent. Kontrakt počítá také s přísnějšími sankcemi v případě porušení smlouvy ze strany poskytovatele služeb a naopak s menšími kompenzacemi v případě potíží na straně dopravce, například v případě nezařazení jídelního vozu z technických důvodů a podobně.

Společnost JLV (dříve Jídelní a lůžkové vozy) provozuje jídelní vozy Českých drah dlouhodobě a je tradičním poskytovatelem gastronomických služeb na českých kolejích. Kromě vlaků SC Pendolino a ČD railjet, kde zajišťuje firma služby vlastními zaměstnanci, se s touto značkou můžete setkat také na vybraných dálkových vlacích složených z vozů klasické stavby. Tam jsou jídelní vozy provozovány většinou formou franšízy. Kromě stravování na kolejích JLV provozuje také síť obchodů Pont či několik restaurací rychlého občerstvení Burger King.

Zdroj: lidovky.cz


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 3.4.2016 (6:00)
Related newsopen/close

More on Služby

More from Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user stoupa  mail  
16.04.2016 (22:57)  
JLV Berlin Praha a zpet:

Lze to za den, vlaky EC, ale je to na hrane same mych moznosti.
Rano - EC 171, k snidani za Zossen (nedrnca v zatackach). 1x kafe, 1x "hemenex" - se tremi vejci lec velmi tenko krajenou sunkou, krajic den stareho (!) chleba. Cena: 9 EUR, s dyskem 10 EUR. Najedl jsem se, hlad nebyl. V restauraci s obsluhou nedaleku U8 -Bernauer Str. platim za kavu a Bauernfrühstück (taky Selska omeleta)jen 5 EUR. EC 171 jel nacas, BR 101 i nas Bastard jen predli.
Zpatky jsem i kvuli odlehlosti rezervace od jidelaku cmundu a dal si kafe a vodu v bufaci Thomajerovy nemocnice. Cena 78 CZK.
Cena JLV na trase vzrotla. Ja trvam na tom, ze nejlepsi byl na trase ÖBB servis. Konec zpravy.
Registered user stoupa  mail  
15.04.2016 (7:23)  
Drazi,

zitra v sobotu 16.4. zkusim obratem EC 171/170, prve po me nemoci a roce 2011 na trase Bln - Praha a zpet. Uvidim. MAV byl fajn, JLV nic moc, nehorsi az sterilni DB, nejlepsi OeBB, ale na teto trase je Vindobona jaksi historii...

Jdu se tesit na "hemenex" k snidani, Segedin a palaciky. To jsem jedl 1962 v Hungarii z Brna do Praglu tehdy ve hbite jednotce CSD z vyroby GANZ na ostrove Czepel, co dli v Dunaji..
Registered user Lev 
07.04.2016 (21:41)  
Sim. Moje zkušenost s obsluhou je ze dne 6. 2. 2016 v SC 512, v úseku Praha - Plzeň. Jinak to pivo byl konkrétně Budvar. Nějak teplé mi zrovna nepřipadalo. Jak jsem psal, byla to výjimečná situace. Přede mnou týden volna, tak proč nepoznat nepoznané? Když jsem se pak 12. 2. vracel v SC 515, tak už jsem si koupil jen to pivo. A minibar přijel až za Plzní. Taky někdy využiju běžné hospody, když to vyjde. Obvykle služeb minibaru nevyužívám, pokud se náhodou objeví. V rychlících projíždějících Vysočinou většinou ani nejsou.
Registered user Sim 
07.04.2016 (14:06)  
Lev > ja v posledni dobe zneuzival klopidlo jakozto jediny primy vlak na strece Plzen - Ostrava (vcetne dvoji kontroly jizdnich dokladu), v celem tomhle useku je vse prakticky stejne. Nejaky znatelny rozdil muze byt od Plzne na zapad, kde to jede v rezimu klasickeho krychliku ... zde nemuzu soudit, nemel jsem tu cest.

Pivo v plechu me netrklo, ne ze bych vuci nemu mel nejaky vetsi odpor, ale pokud je v klopidle a nekterych hospodach moznost dat si tocenou Plzen, stava se plech z minibaru tak trochu neviditelnym (lepe receno, v klopidle me proste ani nenapadne uvazovat nad necim jinym nez tocenym ... a mimo klopidlo se tak nejak na zaklade zkusenosti pivu z minibaru vyhybam, preci jen dostat teplou zkarbovanou plechovku za cenu tocenyho me zrovna nelaka).

Jeste se zeptam, ze kdy je vase zkusenost s ochotnou obsluhou - pokud je to neco cerstveho, treba je to konecne naznak prijemne zmeny k lepsimu (na kterou uz dlouho cekam). I kdyz, to bych zase ocekaval, ze by zde uz nekdo z insideru, co do zdejsich diskusi prispivaji, o tomto zlepseni napise. Proto si tak nejak moc nedelam iluze, ze by se jednalo o zmenu systemovou.
06.04.2016 (22:04)  
Sim:
JLV mají pod sebou pendolina, RJ a IC Opavu, možná snad ještě něco málo více (může někdo napsat, nebo napiště na JLV), jinak je ostatní franchisa.
Registered user Lev 
06.04.2016 (21:13)  
Sim. Opravdu nebyl problém si objednat jídlo u obsluhy. Třeba jsem měl jen na obsluhu štěstí. Ono by se mi taky moc nechtělo tahat se s věcmi do bistrovozu nebo je nechávat bez dozoru. Pak bych si musel v rychlosti něco koupit v Chebu nebo až v Norimberku. Seděl jsem opravdu v posledním voze č. 7. a pivo jsem měl na mysli v plechovce. To obsluha minibaru má v nabídce. Je k tomu i plastový kelímek. Jinak s pivem to byla stejně jako s jídlem výjimečná situace. Jezdím většinou vlaky v časech, v kterých bistro není. Jinak o kvalitě obsluhy v SC by řekl lépe někdo, kdo má zkušenosti jak s trasou Praha - Ova, tak s trasou Praha - F. Lázně.
Registered user Sim 
06.04.2016 (8:05)  
Honza7887, Páňula > jde nejak poznat, co je frenciza a co kmenova obsluha hospody?

Lev > vzdy se napred ptam ... jenze zatim pokazde, kdy jsem si chtel objednat u obsluhy, byla odpoved stejna - ne, bud si objednejte pres palubni portal, nebo si dojdete do baroveho vozu.

A protoze se mi nechce balit si notes a snadno zcizitelne veci jen proto, abych si dosel o par vozu vedle do hospody, snazim se pouzit "palubni" portal - pisu to schvalne v uvozovkach, protoze jadro problemu je prave v tom, ze objednavky jidla bezi pres externi web. Takze v oblastech s mizernym signalem si proste neobjednate (po par minutach pokusu to vzdavam a zkousim to znovu rekneme za ctvrt az pul hodky). No, a pak to taky obcas muze dopadnout tak, ze nekde u MuN dostanete hladochut ... tak zacnete vybirat. Mate vybrano, jenze u tunelu u Krasikova si proste neobjednate - takze jdete delat neco rozumneho. Dodelate to nekde za Zabrehem ... a zase si neobjednate. Objednavka systemem proleze nekde na vjezdu do Olomouce, na odjezdu uz mam v majlu potvrzeni o prijeti objednavky ... takze spokojene cekate a delate si dalsi veci.
Cekate ... kolem Prerova ocekavate, ze by to tak mohli donest, jenze ono nic. Ve Hranicich znervoznite, protoze tohle uz je divne - kontrolujete majl, jestli je skutecne vse v poradku ... a tvari se to, ze ano. Nicmene na Svinov uz je to kousek a i kdyz se hlad drsne hlasi o slovo, uvazujete o tom, kdy nastane zlomovy bod, po kterem kdyz jidlo donesou, uz ho vratite.
Nekde mezi Studenko a Jistebnikem se "situace vyresi sama" - do majlu vam pipne zprava, ze se omlouvaji, ale ze jiz do Ostravy nestihnou objednane jidlo pripravit. Takze po vystupu na Svinove zamirite do kiosku, koupite si bagetu a konecne aspon trochu obstastnite svuj zaludek.
V konecnym dusledku se moc nestalo ... hlad je po chvilce pryc a vam jen zustava v hlave myslenka, ze priste s tim musite pocitat a i do klopidla si pro sichr vzit svoje jidlo. A pak jeste vrta hlavou otazka, co je sakra na ty zelnacce tak slozityho, ze ji za hodinu jizdy nezvladne nekolikaclena posadka baroveho vozu ohrat a donest :-(

Btw, pisete, ze si u obsluhy minibaru kupujete pivo ... jak to delate? Pipu maji preci na baru ... nesedel jste v prvni tride? Tam ano, tam i toceny ochotne roznasi, ale ne obsluha minibaru. A navic posledni vuz jednicka neni, tak nevim.
Registered user Šepli  mail  
05.04.2016 (5:37)  
ČD tedy JLV platí paušál vždy a pořád, bez ohledu na to, zda JLV vydělává/prodělává?
Registered user Hrubfr13  mail  
04.04.2016 (21:06)  
Kromě stravování na kolejích JLV provozuje také síť obchodů Pont či několik restaurací rychlého občerstvení Burger King.

A taky záchody v hale AN Florenc
Registered user Lev 
04.04.2016 (20:56)  
Sim. Že nejde si objednat u obsluhy? Moje zkušenost je následující. 6. 2. jsem jel v SC 512 Z Prahy do Chebu a už předem jsem si řekl, že si zkusím něco objednat, protože v Chebu jsem neměl tolik času na přestup, abych si něco dal (jel jsem do Kolína nad Rýnem). Taky na základě článků Aleše Petrovského, které zde napsal. Už pár dnů před cestou jsem mrknul taky na web ČD, abych si zjistil jaká bude nabídka a ceny, abych nebyl překvapen. A když jsem si u obsluhy minibaru koupil pivo, tak jsem se zeptal na možnost donášky na místo. Nebyl problém a to jsem seděl v posledním voze. Takže k pivu byla svíčková a bylo to v pohodě :-). 139 korun není už tak astronomická cena. A musím říct, že nikdy v životě jsem si ve vlaku nic nedával, až teď. Na základě mé zkušenosti nevylučuji, že někdy příště si zas něco dám. Paradoxně mi připadá, že v tomhle jsou ČD s SC lepší jak DB s ICE. Kdybych to měl ohodnotit, tak prozatím za dvě.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko