Praha – Centrální dispečerské pracoviště (CDP) v Praze dnes, 1. února, ve své budově na Balabence zahájilo provoz cvičného sálu. Správa železniční dopravní cesty tak uskutečnila další krok k dálkovému řízení železničních tratí v Čechách. Stavba CDP Praha byla zahájena před dvěma lety v dubnu, dokončena pak má být v dubnu letošního roku, a to s celkovými náklady ve výši 365 mil. Kč. Řádově vyšší investice si však vyžádá technologické vybavení sálů a řízených tratí, podle serveru E15 by to mělo být až 14 miliard do roku 2020. Zkušební provoz CDP Praha probíhá již od 18. ledna, během něj se zkouškám podrobují veškeré instalované technologie.
Zapojeno bude 2 200 km tratí
Nově otevřený cvičný sál poskytne zaměstnancům možnost seznámit se s řízením jednotlivých oblastí tak, aby nic nebránilo spuštění ostrého provozu dle schváleného harmonogramu (viz tabulka). Na konci roku se v řízení provozu bude střídat celkem 109 traťových dispečerů a 36 operátorů železniční dopravy. Výhledově má být do CDP Praha zapojeno až 2 200 km tratí.
Termín spuštění | Úsek |
---|---|
březen 2016 | Beroun – Rokycany (mimo žst. Beroun) |
31. 7. 2016 | Česká Třebová – Kolín (mimo žst. Česká Třebová, Brandýs nad Orlicí, Pardubice hl.n.) |
31. 8. 2016 | Olbramovice – Praha-Uhříněves |
30. 9. 2016 | Kolín – Kralupy nad Vltavou (mimo žst. Kolín, Praha-Bubny, Kralupy nad Vltavou; včetně žst. Praha Masarykovo n.) |
Zdroje: SŽDC, E15.cz
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.