Berlín — Německý drážní úřad schválil lokomotivy Škoda 109E, provozované u Českých drah jako řada 380, pro provozování v Německu. Ke schválení došlo v průběhu tohoto týdne a díky němu bude možno dodržet původní plánované nasazení těchto strojů na vlacích z Prahy do Hamburku od začátku platnosti jízdního řádu 2015/2016. Schválení k provozu v Německu také znamená pro samotnou Škodu velký úspěch. Vyřešil se jím totiž jeden z nejčastěji proklamovaných problémů ohledně provozu těchto lokomotiv u samotných Deutsche Bahn, kterým má být dodáno několik strojů typu 109E3 pro provoz s vratnými soupravami NIM Express na lince Mnichov - Ingolstadt - Norimberk.
Zdroj: Škoda Transportation

omlouvám se, že vstupuji do téma s dotazem, který se netýká homologace v SRN:
nevíte jak dopadl soudní spor mezi výrobcem lokomotiv Škoda a ČD o hodnotu penále za pozdě dodané lokomotivy 109E / řada 380?
(hodně se o tom mluvilo a pak bublina splaskla a bylo ticho)
děkuji
To by bylo lepší mít na určitých tratích motoráček čisté elektrický a třeba do Lanškrouna to dojet na baterky. Odpadne vám celý ten diesel a okolí, náklady na vozidlo se oproti el.verzi zvýší nepatrně. CNG je cesta do pekel, jak energeticky, tak ekonomicky (ne že by mi na té ekonomice nějak zvláště záleželo, ale zrovna tady se hezky doplňují energetické i ekonomické výhody a nevýhody)
Jinak řešit "problém" 163 a tři vozy v době kdy běžně jezdí brejlovci se šesti po třicet let zadrátovaných tratích je trochu zbytečné, jak energeticky, tak i ekonomicky...
Nakonec vždyť ten osobáček motoráček může jet na CNG a rekuperovat trakční elektřinu do superkapacitorů při zastavování. Tohle před 30 lety nebylo.
Ono by spíš než placení za rekuperát pomohlo samotné placení za skutečně odebranou energii namísto paušálu. Tedy samozřejmě jak komu; nákladním dopravcům určitě...
Každopádně, přesně o tom mluvím. Zatímco na chatě s 60W žárovkou musíte mít hodiny, 6MW lokomotiva platí paušál. Je Pravda, že hlavně osobní vlaky by zřejmě platily vice, ale aspoň by to vedlo k většímu přemýšlení o jejich efektivitě - lehčí soupravy, aerodynamika, rekuperace... Za současného stavu tak spotřebu nikdo moc neřeší, jako by elektřina v drátech "prostě byla" :-)
Nebudeme mit nahodou 4x 380, ktery smi do Rakouska, jiny, ktery smi do Nemecka, nejaky jen po CR a na Slovensko? Nevim, ptam se...
Předpokládám, že EBA schválila typ vozidla, takže primárně to takhle dělené nebude. Ale vzhledem k tomu, že si Němec s Rakušákem potrpí na čistý uhlík (byť podle nového TSI už by neměl, kdyby to pro něj bylo závazné), tak mašina, která bude moci zajíždět do těchto zemí, bude muset mít jeden sběrač právě s ližinou z echt-karbónu...
Ad rail_man:
...je škoda, že má pro dopravce z hlediska nákladů minimální efekt...
Ono by spíš než placení za rekuperát pomohlo samotné placení za skutečně odebranou energii namísto paušálu. Tedy samozřejmě jak komu; nákladním dopravcům určitě...
Na Plzensku bych krome neochoty neodebirat rekurepat videl i maly tlak dopravcu (jedina vozidla,ktera zde umi rekuperovat jsou Resa). Ale az se koupi panteri do Plzne, myslim, ze rekuperace se rozsiri i do techto koncin...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
