..: EBA schválila lokomotivy Škoda 109E :..

380.002 ŽZO Cerhenice, foto: Chary Berlín — Německý drážní úřad schválil lokomotivy Škoda 109E, provozované u Českých drah jako řada 380, pro provozování v Německu. Ke schválení došlo v průběhu tohoto týdne a díky němu bude možno dodržet původní plánované nasazení těchto strojů na vlacích z Prahy do Hamburku od začátku platnosti jízdního řádu 2015/2016. Schválení k provozu v Německu také znamená pro samotnou Škodu velký úspěch. Vyřešil se jím totiž jeden z nejčastěji proklamovaných problémů ohledně provozu těchto lokomotiv u samotných Deutsche Bahn, kterým má být dodáno několik strojů typu 109E3 pro provoz s vratnými soupravami NIM Express na lince Mnichov - Ingolstadt - Norimberk.

Zdroj: Škoda Transportation


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 24.5.2015 (9:02)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Německo Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
29.05.2015 (10:53)  
mimo mísu o 109E

omlouvám se, že vstupuji do téma s dotazem, který se netýká homologace v SRN:

nevíte jak dopadl soudní spor mezi výrobcem lokomotiv Škoda a ČD o hodnotu penále za pozdě dodané lokomotivy 109E / řada 380?

(hodně se o tom mluvilo a pak bublina splaskla a bylo ticho)

děkuji
Registered user Raquac 
28.05.2015 (0:10)  
Láďa Mlynařík: "Motoráček" nemusí mít DE přenos výkonu, stačí hybrid podobný tomu v autech - viz. přestavba jednoho z Desir BR642. Při pokusech v reálu se dosáhlo zhruba 15% úspor - viz. http://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/hybrid-drive-demonstrates-15-fuel-saving.html a zajimavy clanek na totéma http://tu-dresden.de/die_tu_dresden/fakultaeten/vkw/sft/forschung/Volltexte_Forschung/ETR_12_2014.pdf
27.05.2015 (17:34)  
s rekuperováním (do čehokoliv) nějakého dieselelektrického motoráčku na přejezdu bych byl opatrný. Ne že by byl přínos nulový, ale úspora energie bude zoufale malá. No a ekonomicky, po zohlednění zvýšených nákladů na takové vozidlo (už jen kvůli nutnosti elektrického přenosu výkonu) to bude určitě záporné. A vzhledem k tomu, že se tady nekouká až tak na energii, ale hlavně na peníze...
To by bylo lepší mít na určitých tratích motoráček čisté elektrický a třeba do Lanškrouna to dojet na baterky. Odpadne vám celý ten diesel a okolí, náklady na vozidlo se oproti el.verzi zvýší nepatrně. CNG je cesta do pekel, jak energeticky, tak ekonomicky (ne že by mi na té ekonomice nějak zvláště záleželo, ale zrovna tady se hezky doplňují energetické i ekonomické výhody a nevýhody)

Jinak řešit "problém" 163 a tři vozy v době kdy běžně jezdí brejlovci se šesti po třicet let zadrátovaných tratích je trochu zbytečné, jak energeticky, tak i ekonomicky...
27.05.2015 (14:34)  
JiP: Padlo by také elektrizační dogma, že elektrizace je vždy úsporou. Elektrizace dvacetikilometrové lokálky (jeden pár Regiošutle osobáků za 2 hodiny, ve špičce po hodině) nevrátí investici při její životnosti 40-50 let. Ale zbyde XX miliónů na takové věci jako skláky v Černotíně - odstranění rychlostního propadu z 80 na 30 km/h, závory na přejezdech (z 60 km/h, u PZZ 30, na 80-100 km/h zkrz).
Nakonec vždyť ten osobáček motoráček může jet na CNG a rekuperovat trakční elektřinu do superkapacitorů při zastavování. Tohle před 30 lety nebylo.
Registered user JiP 
27.05.2015 (12:44)  
Rail_man: Presne tak, ono by se pak pekne ukazalo ze mnohe predevsim Os v usporadani 163 + 3 vagony jsou nejenmom ekonomicky nesmysl, ale take je to pekny zrout elektricke energie a o zadne ekologii se neda vube mluvit. V tomhle svetle by pak take vyvstaly otazky ohledne rychlostnich profilu budovanych koridoru, kde jsou neustale propady v rychlostech, ktere se na mnoha mistech daly zcela jiste resit, nemluve o tom ze dalsi zverstva v tomto kontextu jsou nadale v planu, viz zredukovana modernizace Usti-Chocen, ale treba i modernizace trati pres Domazlice do Nemcka. Nemam samozrejme zadna cisla, ale nase zeleznicni sit musi byt v kontextu jak vozidel tak smerovych profilu samotnych trati dost energeticky narocna. To je tak kdyz se neco plati socialisticky pousalne ...
27.05.2015 (9:49)  
ythomas_ct:
Ono by spíš než placení za rekuperát pomohlo samotné placení za skutečně odebranou energii namísto paušálu. Tedy samozřejmě jak komu; nákladním dopravcům určitě...

Každopádně, přesně o tom mluvím. Zatímco na chatě s 60W žárovkou musíte mít hodiny, 6MW lokomotiva platí paušál. Je Pravda, že hlavně osobní vlaky by zřejmě platily vice, ale aspoň by to vedlo k většímu přemýšlení o jejich efektivitě - lehčí soupravy, aerodynamika, rekuperace... Za současného stavu tak spotřebu nikdo moc neřeší, jako by elektřina v drátech "prostě byla" :-)
27.05.2015 (8:26)  
Ad Bakiy:
Nebudeme mit nahodou 4x 380, ktery smi do Rakouska, jiny, ktery smi do Nemecka, nejaky jen po CR a na Slovensko? Nevim, ptam se...
Předpokládám, že EBA schválila typ vozidla, takže primárně to takhle dělené nebude. Ale vzhledem k tomu, že si Němec s Rakušákem potrpí na čistý uhlík (byť podle nového TSI už by neměl, kdyby to pro něj bylo závazné), tak mašina, která bude moci zajíždět do těchto zemí, bude muset mít jeden sběrač právě s ližinou z echt-karbónu...

Ad rail_man:
...je škoda, že má pro dopravce z hlediska nákladů minimální efekt...
Ono by spíš než placení za rekuperát pomohlo samotné placení za skutečně odebranou energii namísto paušálu. Tedy samozřejmě jak komu; nákladním dopravcům určitě...
Registered user Bakiy 
26.05.2015 (21:03)  
Je schvaleni 380 v Nemecku 100%? Nebudeme mit nahodou 4x 380, ktery smi do Rakouska, jiny, ktery smi do Nemecka, nejaky jen po CR a na Slovensko? Nevim, ptam se...
Registered user Bakiy 
26.05.2015 (20:42)  
Je to presne tak, jak pise Lada Mlynarik. Prvni umela rekuperovat Dvoristska (do Nemanic) a to pomerne brzy po nastupu taurusu. Pak zacali jezdit panteri a zahy se rekuperace povolila do Velenic (zde doslo k nejakemu prepojeni, ze Velenicka byla pripojena ke Dvoristske), pak uz se povolila rekuperace po zbytku jihoceske site. Pokud vim, jedine upravy byly potreba na Lipence, zde jsou z troleje napajeny prejezdy a osvetleni nekterych stanic, bylo potreba toto dovybavit prepetovou ochranou. Rekuperovat se uz smi i zde, ale neni mi znamo, ze by tudy nekdy projelo vozidlo, ktere by rekuperovat umelo.
Na Plzensku bych krome neochoty neodebirat rekurepat videl i maly tlak dopravcu (jedina vozidla,ktera zde umi rekuperovat jsou Resa). Ale az se koupi panteri do Plzne, myslim, ze rekuperace se rozsiri i do techto koncin...
26.05.2015 (16:03)  
NIcKON: zlepšení je opravdu výrazné, akorát je škoda, že má pro dopravce z hlediska nákladů minimální efekt :-(
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko