..: Topoľčianské dopravné fórum podruhé - pozvánka na konferenci :..

Topoľčany, foto: Janos Korom Dr. - Wikimedia Commons, CC by-sa/2.0Topoľčany — Již příští týden bude zasedací sál městského úřadu v Topoľčanech hostit již druhou mezinárodní konferenci o regionální dopravě. Nosnou myšlenkou konference je tvorba podmínek pro rozvoj konkurenceschopnosti regionální železniční dopravy a její synergický vliv na kvalitu života v regionech, železniční průmysl a stavebnictví. Základem je předložit alternativní koncepty k u nás stále tradičnímu pojetí regionální dopravy. K tomu poslouží nejenom výměna zkušeností státních železničních organizací ČR a SR, ale i konzultace se zahraničními odborníky např. z Maďarska a Švýcarska, kteří prezentují zejména jiný způsob přístupu k řešení problémů. Na úvod představí svou vizi řešení hlavní organizátor železniční dopravy na Slovensku Ing. Kubáček.

Dále bude na konkrétních příkladech bude ukázáno, že za poměrně nízké náklady lze dosáhnout velkých změn - konkrétně na příkladu tratě Leopoldov - Zbehy - Nitra, Zbehy - Jelšovce - Topoľčany včetně úseku Jelšovce - Lužianky, kde bude prezentován stavební projekt, zabezpečení, organizace dopravy a případná elektrizace v protikladu s elektrizací trati Leopoldov - Nitra - Šurany, kterou má v plánu ŽSR. Realizací předneseného projektu má být dosaženo systémové jízdní doby rychlíků v úseku Topoľčany - Bratislava cca 60 minut v konečném stavu, což je výrazně méně, než autem po dálnici a zlepší se tak dostupnost celého regionu.

Z dalších témat jmenujme "nízkonákladové provozy". Prezentovat se budou systémy v provozu obcí, provozovatelé dopravy i návrhy jednoduchých nových vozidel pro takovéto výkony tam, kde stát nemá zájem o provoz. Prostor bude věnován i srovnání rozvoje a možnostem moderních technologií v oblasti integrace veřejné dopravy v regionech. A, v neposlední řadě, bude prezentováno první souhrnné vyhodnocení bezplatné přepravy v objednaných vlacích z pohledu největšího železničního dopravce a také z pohledu Sdružení autobusových dopravců.

Konference bude zahájena v pondělí netradičně doprovodným programem s prohlídkou báňského muzea Cígeľ, samotné prezentace pak proběhnou v úterý a středu. Přihlášku je třeba uhradit do 15. dubna.

Zdroj: Informace o konferenci


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 13.4.2015 (9:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Pozvánky

Ďalšie z regiónu Slovensko Trenčiansky


18.04.2015 (10:27)  
Ad Pikehead: debata bude o tom, aby nebyla pouze jediná úspěšná lokální trať, ale bylo jich více. Zde ovšem jde i o trať rychlíkovou, která se díky opravě a ET stane osou údolí Nitry dříve než tam postaví dálnici. Pak už by to samozřejmě byly zbytečně sežrané chlebíčky.

Možná přijde i kouzelník... Na Slovensku lze aplikovat to co je v Čechách nemožné a proto jsem zvědav na ohlasy.
13.04.2015 (20:47)  
To se zase sežere chlebíčků a vypije minerálek, a zbytečně...

Na Slovensku je jediná úspěšná lokální trať a na té funguje Jančura.

Vše ostatní pozavíráno, nebo ve stavu polochcípajícím v rukách ZSSK (to K znamená Kevorkian), vrátanie v to i tak rejžovací trať jako jsou tatranské električky.
13.04.2015 (19:34)  
Dopravní konference jsem si oblíbil. A docela bych si i rád poslechnul, jak se dělá doprava po Slovensky :D :D
13.04.2015 (17:56)  
Já se snad seberu a pojedu jim tam povědět, co si o dopravě v sousedním bánoveckém okrese myslím :-D
13.04.2015 (14:23)  
M 474 003 - mám dojem, že konference je prevence vymýšlení již vymyšleného. Je dobré, když lidé z praxe sdělí své poznatky kolegům, kde obdobné systémy teprve chtějí zavádět. Sdílené zkušenosti pak mohou zabránit opakování chyb předešlých projektů a tím uspořit daleko větší prostředky, než ty vynaložené na pořádání konference.
13.04.2015 (13:15)  
Kdyby raději šli sbírat odpadky kolem komunikací, papaláši, budou jenom kecat a žrát za peníze daňových poplatníků a vymýšlet vymyšlené.

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko