Hradec Králové — České dráhy se rozhodly v rámci zlepšování kvality svého vozového parku pronajmout od společnosti Vogtlandbahn čtyři, českým cestujícím již dobře známé, motorové vozy RegioShuttle RS1 výrobce Stadler. První kus (841.072-2) budou moci cestující vyzkoušet již o tomto prodlouženém víkendu. Po nasazení všech motoráků RS1 do provozu v Královéhradeckém kraji se tato vozidla budou objevovat na tratích Častolovice – Rychnov nad Kněžnou, Týniště nad Orlicí – Doudleby nad Orlicí a Týniště nad Orlicí – Náchod, výjmečně zavítají také do Chlumce nad Cidlinou, Letohradu, Solnice (vlaky na směny do kvasinské škodovky) či Hronova. Motoráky jsou vybaveny klimatizací či zásuvkami, ale usnadňují také cestování skupinám zákazníků se speciálními potřebami, a to zejména díky nízkopodlažnímu řešení, bezbariérově přístupným toaletám a speciálním místům pro kočárky či kola.
Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí Českých drah, dodává: „ČD průběžně modernizují svůj vozidlový park. Využíváme k tomu různé formy, ať jde o vlastní prostředky, leasing anebo, jako v tomto případě, zapůjčení od partnerského dopravce. Určitě lze připomenout třeba provoz Desir DB Regio na lince U28 z Děčína do Rumburka. Také jiní dopravci využívají různé formy pořízení vozidel pro své projekty. V Královéhradeckém kraji díky tomuto kroku předpokládáme další snížení potřeby starších vozidel, např. přípojných vozů 010 atd. a vytvoření rezervy pro potřebné posilování některých spojů operovaných jednotkami Regionova tak, abychom uspokojili poptávku po našich službách.“
V prvním období proběhne nejprve seznámení strojvedoucích s touto novou řadou, pravidelné nasazení na vyjmenovaných tratích lze očekávat v průběhu května.
Prakticky ke stejnému kroku se nedávno odhodlala společnost GW Train Regio, která koupila od dopravce ODEG taktéž čtyři motorové vozy — jeden RegioShuttle RS1 a tři typu RegioSprinter. GWTR tyto motoráky nasadil např. na trať mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi.
Zdroj: České dráhy, iDnes.cz
1) Tam, kde Regionova mlátila lidmi ze strany na stranu, pohybuje se tento vůz docela klidně. Sláva podvozkům.
2) Nejsem moc velkého vzrůstu, ale...skoro se nevejdu. Ta sedadla jsou strašně blízko sebe. Hlavně ta, co jsou "za sebou".
3) Když si vybavím, jak jezdí plná Regionova v odpoledních hodinách do Rychnova, tak se bojím, že tento vůz bude ještě nabitější. Tam už nepůjde o to sednout si, ale vejít se.
Za mě je tento vlak ve srovnání s Regionovou tak 50/50. Když nepojede moc lidí, tak si ho asi užiji, ale v opačném případě budu vzpomínat na staré časy.
4) Žádné hlášení o zastávkách. Ani textové, ani zvukové. Jako stálý cestující jsem docela rád, ale předpokládám, že když budou zastávky na znamení, přespolní cestující atd., tak to mělo svoji platnost.
Mimochodem, nevíte někdo, jestli ty vozy jsou jenom pronajaté na krátkou dobu nebo se jim dostane počeštění designu i nápisů?
...je lepší, když ji nejdřív "očistí" ta nehnaná náprava...
Ale já se s Vámi nehádám; tohle, co píšete, je nepochybně pravda. Nicméně v Šumperku to vyřešili tak, jak to vyřešili...
...zatížení na jeden podvozek je významně větší, než na ten druhý...
Tuším, že rozdíl v zatížení jednotlivých náprav je už u ř. 810; tedy že ta hnaná náprava je vlivem rozložení hmotnosti zatížena více. No a u ř. 814 se k tomu přidává vyšší hmotnost nového čela...
Nicméně, pokud je na koleji námraza, sníh nebo voda, je lepší, když ji nejdřív "očistí" ta nehnaná náprava, aby následně ta hnaná lépe přilnula..... Jinak Bagety z Vrutek mají 1A+11.
Těžko, pryží odpružená obruč musí být vodivě spojena se zbytkem vozu kvůli uzemnění. Tady problém nebude ;-)
Tak to je jasné, že to musí být vodivě spojené. (A že pokud to spojení neupadne, tak to také spojené je. :-)) Spíš jsem měl ale na mysli fakt, že pryž ve skládaném kole umožňuje nepatrné naklápění obruče kola vůči disku, čímž se můžeme s dotykovými body mezi kolem a kolejnicí dostat trochu jinam, což může být - zejména v případě lokálek s jedním dominantním typem provozovaných vozidel - jako na potvoru oblast hlavy kolejnice, která je méně pojížděná, a tedy např. rezavá. No a když přičteme nízké nápravové zatížení, tak ten přechodový odpor už může být značný... ;-)
Těžko, pryží odpružená obruč musí být vodivě spojena se zbytkem vozu kvůli uzemnění. Tady problém nebude ;-)
Upřesnění: Ve svém dřívějším komentáři jsem uvedl omyl. Vozy byly převedeny z okolí Berlína (konkrétně oblast mezi Berlínem a Frankfurtem nad Odrou), ovšem kvůli změně dopravce na NEB, nikoliv kvůli nákupu nových vozidel.
Proč není ten jediný hnaný podvozek uprostřed soupravy (adheze)
Pokud mě paměť nešálí, tak krajní náprava jest hnací z téhož důvodu, ze kterého se divíte - adheze, resp. adhezní tažná síla. Měla by totiž být vlivem hmotnosti toho nového čela poněkud více zatížená než ta blíže středu jednotky...
Ad Radek Papež:
Motorové vozy 840 a 841 nejsou kompatibilní s určitým typem kolejových obvodů
Napadá mě, jestli za tím nemůžou být ta skládaná (pryží odpružená) kola v kombinaci s poměrně nízkým nápravovým zatížením...
Ještě postavit spojku k objetí Václavic a zlepšení bude obrovské.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.