..: Modernizace hlavního nádraží ve Skopje :..

Nástupiště, foto: tomsa0397Skopje - Právě v této době probíhá dílčí modernizace hlavního nádraží v makedonské metropoli Skopje. Projekt v hodnotě 2 900 000 € byl schválen již před několika lety. Jeho cílem je vybudovat bezbariérový přístup k vlakům, úrovňovou úpravu neboli zvýšení nástupišť a též instalaci nového informačního systému pro cestující. Z pohledu zákazníků jde především o opravu povrchu ostrovních krytých nástupišť 1 - 3 včetně nástupních hran, nikoliv však v jejich celé délce. Stávající dlažba, sestávající z dílů typu 4x4, byla v rekonstruované části již dříve odstraněna a nahrazena litým betonem s jednoduchým podkladovým železným roštem. Podle všeho má na tuto vrstvu nyní přijít nový povrch. Výraznou novinkou, ke které při rekonstrukci dojde, je také instalace osobních výtahů na 2. a 3. nástupiště. Ty budou umístěny u jihozápadního okraje stávajících přístupových schodišť, jejichž stupně jsou také vyměňovány za nové. Nosné konstrukce šachet jsou již hotové, kabiny ale zatím nejsou osazeny. Poněvadž je výstavbou obou šachet poněkud omezen přístup k pokladnám v přízemí, je možné, že se s instalací výtahu na první nástupiště počítá až po skončení stávajících prací.

Nynější hlavní nádraží v makedonské metropoli Skopje bylo postaveno podle projektu japonského architekta Kenza Tangeho v letech 1971 - 1981 poté, co bylo takřka celé původní nádraží zničeno zemětřesením v roce 1963. Po letech stagnace pozdně a postjugoslávské doby snad nyní prochází něčím, co lze označit za dílčí modernizaci.

Rekonstrukce nástupiště, foto: tomsa0397 Pohled na nádraží z ptačí perspektivy, foto: tomsa0397 Betonové nástupiště, foto: tomsa0397 Připravený stavební materiál, foto: tomsa0397 Rozestavěná část nástupiště v zastřešené části, foto: tomsa0397 Stavba výtahu, foto: tomsa0397 Stavba výtahu, foto: tomsa0397 Stávající schody, foto: tomsa0397 Nové schody, foto: tomsa0397 Průběh stavby v nádražní hale, foto: tomsa0397

Znaveným cestujícím nelze než doporučit návštěvu výborné restaurace na Makedonském náměstí Градска кафеана & хотел Пелистер.

Autorský text.


tomsa0397 Poslat mail autorovi | 20.3.2015 (11:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from Evropa


22.03.2015 (13:29)  
Mimo mísu:

známá z Bělehradu jednou dojela Avalou ze Srbska a úplně plakala, jaký že to máme krásný vlaky. Řekl jsem ji, že Avala že žumpa ČD. Za komančů Bělehrad byl levnej Tuzex, dnes je tam šílená bída.
Registered user José 
20.03.2015 (20:30)  
no v této stanici jsem viděl nejhorší turecký záchod v životě :)
20.03.2015 (18:33)  
Tak snad to bude lepší, byli jsme tam před dvěma lety a byla to hrůza. Všude jen špína a špína.
20.03.2015 (17:19)  
Mají to tam hezky řešené. Nádraží v patře a v přízemí pod nádražím je autobusák i MHD, kratší přestupy snad nejde vymyslet. Trať pro nákladní dopravu je vedena jinudy, což je taky plus. Dobře jim to ten Japonec navrhnul.
Nuže: Ať slouží!
20.03.2015 (15:15)  
Díky za aktualitu z Balkánu.

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko