Mošnov — Mošnovské Letiště Leoše Janáčka Ostrava v aktuálním letovém řádu obsluhují pouze tři dopravci - ČSA do Prahy, Travel Service do Paříže a Ryanair do Londýna. Přesto je prvním v republice, které se dočkalo osobního železničního spojení. Po potřebných testech elektrifikované trati Studénka - Mošnov, Ostrava Airport byl 13. dubna slavnostně spuštěn provoz osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a Bohumína do Mošnova. Úvodní provoz zajistí kapacitní jednotky CityElefant, ale dopravce České dráhy už objednal menší jednotky RegioPanter, které si nechávají 90 miliony korun spolufinancovat eurofondy prostřednictvím programu ROP Moravskoslezsko. Jízdní řád S2 poskytuje přípoj i na ranní let ČSA v 5.30 do Prahy a Düsseldorfu, večer pak mají cestující 23 minut na přestup od posledního příletu v 11 hodin večer. Deset párů vlaků je zavedeno v dvouhodinovém intervalu. Mnohem horší je ale napojení na dálkové spoje, a to navzdory zavedení vlaků mimořádnou změnou jízdního řádu. Kromě letiště poslouží vlaky také pracujícím v nedaleké průmyslové zóně Mošnov.
Zdroj: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty


Díval jsem se na Graz, ale provoz je tam překvapivě silný.
Alterhein u Bregenzu je napojený jen busem, i když je trať hned vedle ranveje. Pravidelný provoz je podobně silný jako na Mošnově.
Nevíte ještě někdo o nějakém takovém případu?
Zajímavá otázka. Napadá mne akorát letiště Budapešť Ferihegy 1, kde je letecký provoz dokonce nulový ... do r. 2012 sloužilo pro low-costy, které se po krachu MALEVu přesunuly na Terminál 2. Železniční zastávka je ovšem stále u zrušeného Terminálu 1, odkud se musí k tomu funkčnímu letišti pokračovat busem MHD 200E (tarif MAV není snad dosud integrovaný, takže se platí dvakrát), zatímco metrem 3 + busem 200E je to za jedny peníze a časově kratší.
svého času Berlin, trať a zastávka (neznám přesně specifikaci) se otevřela dle plánu, ale otevření letiště se zdrželo, takže přechodně DB jezdily na prázdné letiště....
Když jsem byl naposled v OSR na letišti fotit An224 byla hala prázdná a na odletech svítil jediný let a to do Prahy. S ATR42.
Dokážu si představit dva dny v roce kdy bude mít trať smysl. Na dny NATO.
BTW: Hezká fotka toho bulíčka reverzujícího na vodě :-)
nevíte někdo jak je řešené napojení na železnici na letišti ve Vídni??
jde mi o to, když jede RJ=SiViC z Prahy do Grazu, projíždí přes zastávku "Flughafen Wien" nebo jede po nějaké izolované trati?
bylo by možné zavést zastávku RJ z Prahy do Grazu i letiště??¨
Děkuji
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
