Aktualizováno: Praha — Další řada osobních vozů Českých drah se dočká své modernizace. Po delší době bylo uzavřeno výběrové řízení na modernizaci 62 vozů řady Bp. Zakázku v hodnotě 1,09 miliardy korun získala šumperská firma Pars Nova. Smlouva je postavena jako zakázka na modernizaci poloviny vozů Bp (31 ks) a druhá polovina je jako opce. Vozy by měly projít komplexní modernizací, tedy dostanou všechny standardní prvky výbavy, na které jsme u posledních modernizací ČD pro dálkovou dopravu zvyklí. Pars v soutěži porazil další 4 účastníky, mezi nimiž byly ŽOS Vrútky s nabídkou 1,1 miliardy a PESA Bydgoscz s cenou 1,56 miliardy korun. Zbylí dva uchazeči, NEWAG S. A. a Krnovské opravny a strojírny pak byli vyloučeni pro nesplnění kvalifikačních a zadávacích požadavků.
Vozy Bp tedy dostanou kompletně nový klimatizovaný interiér ve velkoprostorovém uspořádání se sedadly včetně sklopných stolků, zásuvky 230 V a uzavřený systém WC. Audiovizuální informační systém bude cestující informovat nejen o trase vlaku nebo následujících zastávkách, ale i o mimořádnostech v provozu. V každém voze bude na jednom z představků prostor pro umístění 6 jízdních kol. Ve skříni vozu se objeví nové automatické předsuvné nástupní a přechodové dveře, okna budou vyměněna za nová determální. Kromě výměny centrálního zdroje energie budou i upraveny podvozky, které nově dostanou také magnetickou kolejnicovou a elektropneumatickou brzdu, která umožní provoz na tratích s tunely do délky 5 kilometrů. S tím také dojde ke zvýšení maximální rychlosti ze 120 km/h na 160 km/h a nově modernizované vozy (pravděpodobného označení Bdpee) přejdou do režimu RIC, který jim umožní běžný mezinárodní provoz.
Všech 31 vozů z první objednávky má být hotovovo do 17 měsíců od zadání zakázky, tedy do března 2016. První zmodernizované vozy by se pak měly objevit před koncem roku 2015. Podle generálního ředitele Českých drah Daniela Kurucze, se s jejich nasazením počítá nově také na mezinárodní relaci Praha - Budapešť (zde pravděpodobně nahradí starší vozy Bpee, na kterých je již znát doba vzniku třeba tím, že jim chybí například právě sklopné stolky vhodné pro práci na PC), ale také na vnitrostátní rychlíkové lince Praha - České Budějovice, kde podstatnou část rychlíků tvoří stále ještě vozy B často v původním koženkovém provedení.
České dráhy mají v současnosti rozjety také dvě soutěže na modernizaci až 93 vozů pro rychlost 200 km/h. U těchto soutěží je termín pro podání finálních nabídek stanoven na 31. října a 7. listopadu 2014. Dá se tak očekávat, že tyto soutěže budou uzavřeny do konce roku tak, aby České dráhy měly k dispozici nutný počet těchto modernizovaných vozů pro zahájení provozu na lince Praha - Berlín - Hamburg podle nové pětileté smlouvy.
Zdroje: České dráhy, Lidovky.cz
Ikdyž jak se začíná ukazovat, samotné TGV bude větší tunel.... :-)
Určitě to doporučuji všem těm snílkům, kteří sní o VRT u nás....
Pokud by se pulka sedacek udelala v leteckem usporadani, verim ze to i pri takovemto poctu sedadel bude mit dost mista na nohy.
To by mě zajímalo, jak do vozu o 2 metry kratšího než Bdmpee narvou 80 sedadel, šest háků na kola a dvě WC...
Také jsem zvědav, co bude jezdit na trase Praha - Hradec Králové. Že by Bpee? A nejlépe v kombinaci s A a BDs. Ale na to jsme si už zvykli, a to v ještě kontrastnější kompinaci s Bbdgmee.
Bp jsou nasazovány na spoje vyšší kvality
co tím prosím myslíte? mě například Junáci (R Plzen-Brno) moc jako vyšší kvalita nepřijdou
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=971595.jpg&nmale=2&razeni=Vlozeno&poradi=sestupne&stranka=1
V tuzemsku se vyráběly tyto varianty GP200:
a) typ 8-813
V = 200 km/h, kotoučová brzda, 2 kotouče o průměru 590 mm, jednostranná špalíková brzda, příprava pro zabudování Mg-brzdy - měřicí vůz VÚKV
b) typ 8-819
V = 140 km/h, oboustranná špalíková brzda - řada ex-PostW
c) typ 8-822
V = 120 km/h, kotoučová brzda, 2 kotouče o průměru 590 mm - řada Bdt
d) typ 8-825
V = 120 km/h, kotoučová brzda, 2 kotouče o průměru 590 mm - řada Bp
Když se modernizovaly Bphvee (Sysel) tak vznikla modifikovaná varianta (nově označená - numero teď z hlavy nevím) s 2 kotouči o průměru 610 mm, novými zpevněnými konzolami vedení dvojkolí oboustranným pásem a k tomu nově kapalinové tlumiče v primárním vypružení (Strojírna Oslavany).
Německé verze pak GP 200 S s variantní únosností 23,5 tuny a 25 tun na podvozek
Všechno na V = 160 km/h, kotoučová brzda a v provedení se 2 i 3 kotoučy na nápravě pro V = 200 km/h
Tak právě proto "hořím zvědavostí" do čeho se PARS ohledně podvozků pustí:-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.